Auta nie do zdarcia. Te wytrzymają dystans 400 tys. km. Jedna marka miażdży konkurencję

W niedawno przeprowadzonym badaniu szukano samochodów o najdłuższej żywotności. Warunkiem było dotrwanie do dystansu ponad 400 000 kilometrów.

Publikacja: 20.09.2024 09:57

Pierwsze pięć miejsc tego zestawienia zajmują modele Toyoty

Pierwsze pięć miejsc tego zestawienia zajmują modele Toyoty

Foto: mat. prasowe

Badanie przeprowadzone przez amerykańską platformę samochodową „I See Cars” trwa od 2013 roku i sprawdza, które modele aut pokonują dystans 250 000 mil, czyli 402 tys. kilometrów. Przeciętne samochód ma 8,6 proc. szansy pokonania w swoim okresie użytkowania takiego dystansu, a analiza sprawdza, które modele mają w sobie gen maratończyka. Na szczycie listy znajduje się kilka modeli Toyoty, w tym Toyota Tundra, która ma 36,6 proc. szans na przekroczenie i dotrwanie do przebiegu 250 000 mil. Badanie opiera się na analizie ponad 402 milionów aut. Dane te pokazują, że nowoczesne samochody są coraz bardziej trwałe. - Wielu konsumentów nadal uważa, że ​​żywotność samochodu kończy się po przejechaniu 160 000 km. Jednak nasze najnowsze badanie pokazuje, że nawet 200 000 km nie oznacza końca dla wielu aut - zuważa Karl Brauer, starszy analityk w I See Cars.

Toyota Tundra

Toyota Tundra

mat. prasowe

Czytaj więcej

Takiej Toyoty Corolli w Polsce nie kupisz. To prawdziwy hot hatch

Na liście najdłużej eksploatowanych aut dominują popularne w USA pełnowymiarowe SUV-y, zajmując 16 z 30 miejsc. Dużym zainteresowaniem cieszą się także pick-upy, na szczycie listy znajduje się osiem modeli. Oprócz Toyoty na liście znajdują się także modele Hondy, Chevroleta, GMC i Nissana, przy czym Honda zajmuje drugie miejsce za Toyotą z sześcioma pojazdami w pierwszej trzydziestce. Aż szkoda, że ta japońska marka jest tak mało aktywna w Europie. W badaniu podkreślono również, że trwałe samochody stanowią atrakcyjną opcję dla konsumentów poszukujących używanych modeli. - Fakt, że tak wiele modeli ma długą żywotność, to dobra wiadomość dla kupujących, którzy chcą zrekompensować wyższe koszty zakupu długą żywotnością – komentuje Karl Brauer.

Toyota Sequoia

Toyota Sequoia

mat. prasowe

Oprócz SUV-ów i picu-up'ów wysokie pozycje zajęły także cztery sedany i jeden hatchback. Wśród nich była Toyota Avalon, Honda Accord i Toyota Camry. Niestety statystyki obejmują wyłącznie samochody amerykańskie i samochody japońskich marek. Badanie „I See Cars” pokazuje, że modele Toyoty mają największe szanse na przebieg 250 000 mil. Zajmują pierwsze pięć miejsc. Na liście pojazdów najdłużej jeżdżących dominują SUV-y i pickupy Hondy, Chevroleta, GMC i Nissana.

Toyota 4Runner

Toyota 4Runner

mat. prasowe

TOP10 najbardziej trwałych samochodów

1.   Toyota Tundra
2.   Toyota Sequoia
3.   Toyota 4Runner
4.   Toyota Tacoma
5.   Toyota Highlander
6.   Honda Ridgeline
7.   Chevrolet Suburban
8.   Toyota Avalon
9.   Lexus GX
10. Chevrolet Silverado 1500

Toyota Tacoma

Toyota Tacoma

mat. prasowe

Toyota Highlander

Toyota Highlander

mat. prasowe

Honda Ridgeline

Honda Ridgeline

mat. prasowe

Chevrolet Suburban

Chevrolet Suburban

mat. prasowe

Toyota Avalon

Toyota Avalon

mat. prasowe

Lexus GX

Lexus GX

mat. prasowe

Chevrolet Silverado

Chevrolet Silverado

mat. prasowe

Czytaj więcej

Elektryczny picku-up Toyoty. Taki model może sprawdzić się w Europie

Badanie przeprowadzone przez amerykańską platformę samochodową „I See Cars” trwa od 2013 roku i sprawdza, które modele aut pokonują dystans 250 000 mil, czyli 402 tys. kilometrów. Przeciętne samochód ma 8,6 proc. szansy pokonania w swoim okresie użytkowania takiego dystansu, a analiza sprawdza, które modele mają w sobie gen maratończyka. Na szczycie listy znajduje się kilka modeli Toyoty, w tym Toyota Tundra, która ma 36,6 proc. szans na przekroczenie i dotrwanie do przebiegu 250 000 mil. Badanie opiera się na analizie ponad 402 milionów aut. Dane te pokazują, że nowoczesne samochody są coraz bardziej trwałe. - Wielu konsumentów nadal uważa, że ​​żywotność samochodu kończy się po przejechaniu 160 000 km. Jednak nasze najnowsze badanie pokazuje, że nawet 200 000 km nie oznacza końca dla wielu aut - zuważa Karl Brauer, starszy analityk w I See Cars.

Czym jeździć
Coraz większy import starych aut. Używane z USA niemal wszystkie po wypadkach
Czym jeździć
Zarządzenie flotą może być przyjemnością
Czym jeździć
Nowa Skoda Kodiaq. Liczą się konie mechaniczne czy design?
Czym jeździć
Druzgocący raport. Polacy mają najwięcej starych aut i najwyższą emisję CO2 w UE
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Czym jeździć
Samochody elektryczne? Niemcy mówią nie, dziękuję! Za to kupują hybrydy