Wiemy, jakie auta lubią i najczęściej kupują kobiety

Statystycznie ujmując, kobieta chciałaby teraz kupić auto typu Hyundai Tucson, najlepiej białe, z benzynowym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów. A więc nie za drogie, w miarę przestronne, do którego można wygodnie wpiąć dziecięcy fotelik i dopakować zakupami bagażnik.

Publikacja: 08.03.2024 12:13

W tegorocznym podsumowaniu wygrał Hyundai Tuscon

W tegorocznym podsumowaniu wygrał Hyundai Tuscon

Foto: mat. prasowe

Takie preferencje okazały się efektem badania przeprowadzonego przez sprzedażową platformę internetową Carsmile: jej analitycy postanowili przeanalizować setek zamówień składanych przez panie w ciągu ostatnich 12 miesięcy i zaprezentować efekt z okazji ich święta w dniu 8 marca. Preferowanym typem nadwozia pozostaje SUV i crossover. To wybory odpowiadające ogólnym trendom na rynku. Na te dwa typy nadwozia przypadło aż 47 proc. wszystkich zamówień złożonych za pośrednictwem Carsmile.

Czytaj więcej

Co czwarte nowe auto kupione w Polsce to model z segmentu premium

Preferowanym rodzajem silnika jest benzynowy, natomiast w przypadku wyboru skrzyni biegów na automat postawiło 65 proc. kupujących. Tu widać preferencje wygody, pomimo że cena samochodu z automatyczną skrzynią jest ok. 15 proc. wyższa od egzemplarza z manualną. Z drugiej strony, oferta tych ostatnich coraz bardziej się kurczy, ograniczając się głównie do najtańszych i najsłabiej wyposażonych modeli. Tegoroczny preferowany kolor – biały – okazuje się przeciwieństwem wyboru z ubiegłego roku. W badaniu z 2023 r. najczęściej wybierany był czarny, który teraz spadł na miejsce trzecie. Na drugim znalazł się kolor szary. Jednak Carsmile zaznacza, że nie jest to jakiś wyraźny tegoroczny trend, a raczej zbieg okoliczności: - Kolor jest zwykle kwestią drugorzędną. Wybierany jest ten, który jest najszybciej dostępny, ewentualnie taki, który ma lepszą cenę – tłumaczy Sylwester Łagowski, szef działu zamówień Carsmile.

Ulubiony samochód Polek Hyundai Tucson przeszedł w tym roku modernizację.

Ulubiony samochód Polek Hyundai Tucson przeszedł w tym roku modernizację.

mat. prasowe

Numerem jeden wśród kobiet jest Hyundai Tuscon

W wyborze konkretnych modeli w tegorocznym podsumowaniu wygrał wspominany Tuscon. Za nim uplasował się kompaktowy Hyundai i30, który zepchnął na ostatni stopień podium Toyote Corollę. Rok temu Corolla była pierwszym wyborem. Kolejne miejsca należały w tym roku do Cupry Formentor i Hyundai Bayona, za którymi znalazły się dwa modele segmentu premium – Audi Q5 i Audi A3. Potem był przedstawiciel przeciwległej półki cenowej – Dacia Duster, a za nią - Opel Corsa i Renault Arkana. Swoje auta kobiety finansowały przede wszystkim leasingiem – to dwie trzecie zrealizowanych zamówień. Średni wkład własny, jaki panie wniosły przy zakupie nowego auta w ostatnich 12 miesiącach wyniósł 11.762 zł netto, a średnia rata określona w umowie – 1922 zł netto.

Hyundai i30

Hyundai i30

mat. prasowe

A jak było przed rokiem? Największy odsetek klientek zebrała w 2023 r. Toyota (37), zdecydowanie wyprzedzając Volkswagena (22 proc.) oraz Mazdę i Hyundai (po 20 proc.). W przypadku marek premium największe zainteresowanie pań budziło Volvo i Audi (po 16 proc.), a następnie Lexus i BMW (po 12 proc.). Kiepsko (2 proc.) wypadła Dacia, niewiele lepiej Alfa Romeo czy Fiat (4 proc.). Co do konkretnych modeli Carsmile nie wytypowało preferencji. Automat wybierało wówczas 98 proc. klientek. Oczekiwały także systemów wspomagających: czujników parkowania z przodu i z tyłu, kamery cofania oraz kamery 360 stopni.

Toyota Corolla

Toyota Corolla

mat. prasowe

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5

mat. prasowe

Czytaj więcej

Hit sprzedaży Hyundaia zmodernizowany. Tucson z zupełnie nowym wnętrzem

Takie preferencje okazały się efektem badania przeprowadzonego przez sprzedażową platformę internetową Carsmile: jej analitycy postanowili przeanalizować setek zamówień składanych przez panie w ciągu ostatnich 12 miesięcy i zaprezentować efekt z okazji ich święta w dniu 8 marca. Preferowanym typem nadwozia pozostaje SUV i crossover. To wybory odpowiadające ogólnym trendom na rynku. Na te dwa typy nadwozia przypadło aż 47 proc. wszystkich zamówień złożonych za pośrednictwem Carsmile.

Pozostało 87% artykułu
Czym jeździć
Toyota uciekła konkurentom, ceny wyhamowały, Polacy polubili używane auta z USA
Materiał Promocyjny
Toyota Camry - hybrydowa limuzyna to najlepsza wizytówka Twojej firmy
Czym jeździć
Co czwarte nowe auto kupione w Polsce to model z segmentu premium
Czym jeździć
Kupujesz używane BMW? Uwaga! Ponad połowa aut jest po wypadkach
Czym jeździć
Polska szrotem Europy. Ryzykowna niemal połowa sprzedawanych używanych aut