Pozostałe 70 proc. badanych zamierza pozostać w mieście i przemieszczać się tylko w jego obrębie. Z ankiety Free Now wynika także, że ponad 80 proc. Polaków planuje powitać Nowy Rok w gronie najbliższej rodziny lub przyjaciół, a zaledwie 15 proc. rozważa udział w większej domówce. W okresie świątecznym taksówka uznawana jest przez 35 proc. respondentów za najbardziej bezpieczną formę transportu dla powrotów z firmowych i rodzinnych spotkań - obok publicznego transportu, wskazanego przez 30 proc. badanych. - Rokrocznie najwyższy popyt na przejazdy taxi na platformie Free Now odnotowujemy w okresie świątecznym i sylwestrowym. W tym roku z powodu braku obostrzeń pandemicznych spodziewamy się, że potrzeba przemieszczania się wśród mieszkańców miast będzie jeszcze większa, a liczba zamówień wzrośnie prawie dwukrotnie. Największą liczbę zamówień w zeszłoroczną Wigilię odnotowaliśmy w godzinach 15:00 - 17:00 i między 21:00 a 22:00, natomiast w Sylwestra szczyt przypadł na 2-4 w nocy. Kierowcom pracującym w tym okresie będziemy oferować dodatkowe bonusy do zrealizowanych zamówień, aby utrzymać dostępność naszej usługi na najlepszym, możliwym poziomie - podkreśla Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Free Now w Polsce.

Czytaj więcej

Najchętniej kupujemy używane auta do 30 tys. zł

Badanie wykazało również, że część Polaków planuje zmienić swoje nawyki transportowe w związku z rosnącą inflacją, ale również większą świadomością ekologiczną. Już 1 na 4 respondentów z polskich miast planuje w 2023 roku znacząco ograniczyć korzystanie z własnego samochodu, a nawet z niego zrezygnować. Aż 35 proc. mieszkańców miast zamierza ograniczyć wydatki na transport. - W odpowiedzi na sytuację ekonomiczną i rosnące koszty utrzymania, wprowadziliśmy dla użytkowników Free Now w Warszawie usługę Lite Basic, umożliwiającą budżetowe przejazdy poza godzinami szczytu. W styczniu 2023 roku planujemy rozwijać ją w kolejnych miastach. Dostrzegamy zmianę w wyborach transportowych Polaków. Z naszego badania wynika, że nawet 23 proc. z nich zamierza przerzucić się na współdzielony transport, by zredukować szkodliwe emisje dwutlenku węgla. Te czynniki sprawiają, że rok 2023 może być przełomowym pod tym względem dla branży mobility w Polsce - podsumowuje Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Free Now w Polsce.

Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Free Now w Polsce

Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Free Now w Polsce

mat. prasowe

Czytaj więcej

Mercedes GLC: Sequel, który musi się udać