Walka o każdy mililitr zużywanego paliwa to dzisiaj nadrzędne zadanie specjalistów, inżynierów i techników. Trudno się dziwić, skoro ceny paliwa szybują. Właśnie dlatego podczas zmian stylistycznych wszystko podyktowane jest aerodynamiką, a zmiana modelowa to świetna okazja, by wszędzie poszukać „oszczędności”. W SUV-ach wydaje się, że jest na to wiele miejsca.

Tym bardziej że szczególnie w tym roku, tego typu auta mogą posłużyć za wakacyjny samochód wielozadaniowy. I to dla całej rodziny. Wystarczy odpowiednio go doposażyć np. w namiot na dachu. Idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy nie chcą siedzieć w domu, a od samochodu typu SUV oczekują czegoś więcej, niż umiejętność pokonania krawężnika w centrum miasta.

Odświeżony wygląd przedniej części nadwozia to wypadkowa wszystkich tych elementów. Duży grill, przemodelowany przedni zderzak, wydłużona smukła lotka nad tylną szybą, nowe felgi z nakładkami Aero oraz kilka mniejszych detali poprawiają aerodynamikę aż o 9 proc. A przecież to przekłada się na mniejsze zużycie paliwa oraz niższą emisję nie tylko CO2.

Co ważne auto nie zmieniło swojego kompaktowego charakteru, a wymiary zewnętrzne się nie zmieniły. SUV ma 4390 mm długości i 1841 mm szerokości. Wysokość modeli z napędem na przednie koła wynosi 1603 mm, a rozstaw osi to solidne 2638 mm.

Wymiary sprawiają, że auto idealnie sprawdza się w mieście, ale także poza nim, mieszcząc pasażerów i ich bagaż. Pojemność bagażnika w przypadku foteli standardowych wynosi 521 l, a po złożeniu tylnych siedzeń 1630 l. Z opcjonalnymi fotelami VarioFlex pojemność bagażnika wynosi 588 l, 1605 l przy złożonych siedzeniach i 1810 l po wymontowaniu tylnych siedzeń

Kompakt w dobrym stylu

Zmiana kształtu reflektorów to już jednak kwestia designu, stylu i charakteru samochodu. Znacznie smuklejsze przednie reflektory sięgają aż do grilla. Podzielone są na dwie części, a te górne mogą występować w technologii Full LED Matrix.

A jeśli o stylu mowa, kompaktowy SUV występuje w trzech poziomach wyposażenia Ambition, Style i Sportline. Ten ostatni nie czyni z Karoqa auta sportowego, jednak podkreśla jego wszystkie charakterystyczne elementy. Standardowo wyposażony jest w czarny pakiet z relingami dachowymi, czarnym obramowaniem okien oraz oznaczeniami na przednich błotnikach. 

Co ciekawe właśnie dla wersji Sportlina zarezerwowano najmocniejszy silnik benzynowy dostępny w Karoqu. To czterocylindrowa jednostka z rodziny EVO o pojemności 2.0 l. TSI o mocy 190 KM, który połączony jest z 7- biegową skrzynią DSG i napędem na cztery koła. I właśnie napęd 4x4 potrafi zamienić kompaktowego SUV-a w auto idealne na wyprawy, także w bardziej dzikie ostępy.

Hardware i software

Przyda się wtedy zwiększony prześwit i automatycznie dołączany napęd 4x4, który z jednej strony pozwala zaoszczędzić paliwo, z drugiej, jeśli tylko jest potrzebny, dołącza napęd tylnej osi, by pokonać bardziej wymagające odcinki drogi także szutrowej.

W tak zmiennych warunkach, raz na drodze szutrowej, raz w mieście a czasami na autostradzie, sprawdzi się także progresywny układ kierowniczy, który charakteryzuje się zmiennym przełożeniem. Zależy on od kąta skrętu kół i umożliwia lepsze prowadzenie przy wyższych prędkościach oraz większą zwinność na zakrętach. Jednocześnie siły skrętu są znacznie mniejsze przy większych kątach skrętu, na przykład podczas skręcania przy niskich prędkościach w mieście lub podczas parkowania, co ułatwia manewrowanie pojazdem.

We współczesnym aucie równie ważne co hardware istotny jest software. Skoda Karoq może się pochwalić nie tylko wirtualnym kokpitem o dwóch rozmiarach do wyboru i dotykowym wyświetlaczem centralnym, ale także pełnym zestawem elektronicznych asystentów oraz łącznością z Internetem. Dzięki wbudowanej karcie eSIM SUV jest zawsze online, co rozszerza możliwości samej nawigacji, ale także umożliwia dostęp do mobilnych usług online Skoda Connect.

Materiał Promocyjny