Reklama

Pożyczki na elektryczne samochody dla małych firm

Pożyczka na samochód elektryczny lub hybrydowy plug-in w wysokości do 200 tys. zł z zerowym oprocentowaniem, prosty system ubiegania się o pieniądze, 6-letni okres finansowania i umorzenie jednej dziesiątej spłacanego kapitału w przypadku terminowej obsługi – takie rozwiązanie zaproponowała Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP).

Publikacja: 13.03.2021 09:24

Pożyczki na elektryczne samochody dla małych firm

Foto: moto.rp.pl

Utworzenie specjalnego funduszu pożyczkowego miałoby pomóc branży motoryzacyjnej i transportowej przetrwać pandemię. Dedykowane wsparcie przeznaczone byłoby dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które mogłyby z jego pomocą budować niskoemisyjną flotę transportową. Według FPP, głównymi klientami funduszu byliby taksówkarze, niewielkie firmy transportowe oraz przedsiębiorcy, którzy wykorzystują samochody w działalności gospodarczej: prowadzeniu sklepu, kwiaciarni czy apteki. Elektromobilność jako młody i rozwijający się sektor, szczególnie mocno odczuła kryzys branży motoryzacyjnej. Wdrożenie pożyczek zero procent na zakup samochodów elektrycznych byłoby dobrym krokiem wspierając powrót branży do wyników z przed pandemii – stwierdza Marek Kowalski, przewodniczący FPP.

CZYTAJ TAKŻE: Projekt ustawy o elektromobilności z poprawkami

""

Renault Zoe.

Foto: moto.rp.pl

Jak dotąd wsparcie dla biznesu chcącego kupować e-samochody okazywało się bardziej niż mizerne. W połowie ub. roku uruchomione zostały programy dopłat Zielony samochód, eVAN i Koliber organizowane przez Narodowy Fundusz Środowiska i Gospodarki Wodnej i skierowane do osób fizycznych, małych firm i taksówkarzy. Jednak z uwagi na nieatrakcyjne warunki wsparcia zainteresowanie było minimalne. Choć kwota blisko 150 mln zł miała dofinansować zakup 2 tys. samochodów osobowych dla osób prywatnych, tysiąca taksówek elektrycznych i tysiąca elektrycznych aut dostawczych, wykorzystano z niej 11,2 mln zł. Rząd jeszcze w ub. roku zapowiedział uruchomienie kolejnego programu wsparcia. Jak dotąd, realizacja tych obietnic przeciąga się.

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Polska stała się liderem elektromobilności

Jesienią 2020 r. NIK mocno skrytykował rządowe plany wspierania rynku elektrycznych samochodów. W raporcie stwierdzono, że administracja rządowa nie zapewniła prawnych i organizacyjnych warunków skutecznego wsparcia rozwoju elektromobilności w Polsce. Co prawda, minister energii zdołał doprowadzić do uchwalenia ustawy o elektromobilności oraz zmiany ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych ustanawiającej Fundusz Niskoemisyjnego Transportu (FNT), ale nie przyniosło to efektów przez brak przepisów wykonawczych.

Utworzenie specjalnego funduszu pożyczkowego miałoby pomóc branży motoryzacyjnej i transportowej przetrwać pandemię. Dedykowane wsparcie przeznaczone byłoby dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które mogłyby z jego pomocą budować niskoemisyjną flotę transportową. Według FPP, głównymi klientami funduszu byliby taksówkarze, niewielkie firmy transportowe oraz przedsiębiorcy, którzy wykorzystują samochody w działalności gospodarczej: prowadzeniu sklepu, kwiaciarni czy apteki. Elektromobilność jako młody i rozwijający się sektor, szczególnie mocno odczuła kryzys branży motoryzacyjnej. Wdrożenie pożyczek zero procent na zakup samochodów elektrycznych byłoby dobrym krokiem wspierając powrót branży do wyników z przed pandemii – stwierdza Marek Kowalski, przewodniczący FPP.

Reklama
Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama