W trzecim kwartale roku, Volkswagen odzyskał rentowność – podał Automotive News Europe. Ten sukces jest wynikiem gwałtownego wzrostu popytu w Chinach, mimo ogólnych spadków dostaw w czasie panującej pandemii COVID-19.

Volkswagen podał, że zysk operacyjny wyniósł 3,2 mld euro (3,8 mld USD). Oznacza to odrobienie strat po kiepskim drugim kwartale roku. Skorygowana rentowność operacyjna sprzedaży w przypadku samochodów osobowych spadła z 7,4 proc. do 5,4 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego (dalej r/r). Jak zostało zaznaczone w oświadczeniu, poprawiające się wyniki są efektem prowadzonych redukcji kosztów z początku roku, które miały przeciwdziałać skutkom pandemii.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji

W dużej mierze, poprawiająca się sytuacja jest wynikiem coraz większym zapotrzebowaniem na rynku chińskim, czyli największym rynku zbytu dla producenta z Wolfsburga. W okresie od lipca do września, odnotowano wzrost zapotrzebowania o 3 proc. w porównaniu r/r. W skali globalnej liczba pojazdów dostarczonych do klientów, w trzecim kwartale roku, spadła o 1,1 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem 12 miesięcy wcześniej. Globalne dostawy wzrosły we wrześniu o 3,3 proc., przekraczając po raz pierwszy w tym roku poziom z tego samego miesiąca w 2019 r. – powiedział Volkswagen. Z kolei przychody ze sprzedaży w okresie od lipca do września spadły o 3,4 proc. do 59,36 mld euro, ale płynność netto w trzecim kwartale poprawiła się do 24,8 mld euro, wobec 18,7 mld euro na koniec drugiego kwartału.

Volkswagen Phideon jest jednym z modeli oferowanych na rynku chińskim.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak

W nocie do klientów, analityk Jefferies Philippe Houchois opisał wyniki Volkswagena za trzeci kwartał jako „solidne wyniki z dużą ilością gotówki, ale stosunkowo słabe w kontekście ożywienia w sektorze motoryzacyjnym” – podał Automotive News Europe. Sytuacja w czwartym kwartale może okazać się już nie tak dobra. Druga fala pandemii COVID-19, znowu może zakłócić cykle produkcyjne i globalne dostawy. Nie pomaga wprowadzenie ścisłej krajowej blokady, która od środy obowiązuje m.in. we Francji czy Niemczech. Mimo to, producent samochodów stwierdził, że podczas gdy jego zysk za cały rok 2020 będzie „znacznie niższy” niż w 2019 roku, będzie on nadal na plusie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Megane R.S. Trophy: Kochaj albo rzuć

Lubimy auta małe, duże, przestronne albo po prostu dobrze wyposażone. Wiele osób podejmuje decyzje ...

Porsche Panamera ma 10 lat: specjalna, urodzinowa edycja

W 2009 roku pojawiła się limuzyna Porsche, model Panamera. Siedem lat później w 2016 ...

Fiat Chrysler może rozmawiać o fuzji. Ale nie musi

Prezes Fiata Chryslera (FCA) Mike Manley przesłał grupie Renault i innym potencjalnym partnerom wiadomość: ...

Elektryczna przyszłość Audi R8

Audi przygotowuje różne odmiany elektrycznego modelu E-Tron, który budowany będzie na różnych platformach. Według ...

Raport niezawodności GTU | Samochody miejskie: Znakomity wynik Audi A1

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy ...

Branża moto walczy z koronawirusem. Dostawa auta pod dom za darmo

Firmy w różny sposób reagują na panujący wirus, zalecenia kwarantanny domowej i niechęć pojawiania ...