Volkswagen podał, że zysk operacyjny wyniósł 3,2 mld euro (3,8 mld USD). Oznacza to odrobienie strat po kiepskim drugim kwartale roku. Skorygowana rentowność operacyjna sprzedaży w przypadku samochodów osobowych spadła z 7,4 proc. do 5,4 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego (dalej r/r). Jak zostało zaznaczone w oświadczeniu, poprawiające się wyniki są efektem prowadzonych redukcji kosztów z początku roku, które miały przeciwdziałać skutkom pandemii.
CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji
W dużej mierze, poprawiająca się sytuacja jest wynikiem coraz większym zapotrzebowaniem na rynku chińskim, czyli największym rynku zbytu dla producenta z Wolfsburga. W okresie od lipca do września, odnotowano wzrost zapotrzebowania o 3 proc. w porównaniu r/r. W skali globalnej liczba pojazdów dostarczonych do klientów, w trzecim kwartale roku, spadła o 1,1 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem 12 miesięcy wcześniej. Globalne dostawy wzrosły we wrześniu o 3,3 proc., przekraczając po raz pierwszy w tym roku poziom z tego samego miesiąca w 2019 r. – powiedział Volkswagen. Z kolei przychody ze sprzedaży w okresie od lipca do września spadły o 3,4 proc. do 59,36 mld euro, ale płynność netto w trzecim kwartale poprawiła się do 24,8 mld euro, wobec 18,7 mld euro na koniec drugiego kwartału.
Volkswagen Phideon jest jednym z modeli oferowanych na rynku chińskim.
CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak