W trzecim kwartale roku, Volkswagen odzyskał rentowność – podał Automotive News Europe. Ten sukces jest wynikiem gwałtownego wzrostu popytu w Chinach, mimo ogólnych spadków dostaw w czasie panującej pandemii COVID-19.

Volkswagen podał, że zysk operacyjny wyniósł 3,2 mld euro (3,8 mld USD). Oznacza to odrobienie strat po kiepskim drugim kwartale roku. Skorygowana rentowność operacyjna sprzedaży w przypadku samochodów osobowych spadła z 7,4 proc. do 5,4 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego (dalej r/r). Jak zostało zaznaczone w oświadczeniu, poprawiające się wyniki są efektem prowadzonych redukcji kosztów z początku roku, które miały przeciwdziałać skutkom pandemii.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji

W dużej mierze, poprawiająca się sytuacja jest wynikiem coraz większym zapotrzebowaniem na rynku chińskim, czyli największym rynku zbytu dla producenta z Wolfsburga. W okresie od lipca do września, odnotowano wzrost zapotrzebowania o 3 proc. w porównaniu r/r. W skali globalnej liczba pojazdów dostarczonych do klientów, w trzecim kwartale roku, spadła o 1,1 proc. w porównaniu z tym samym kwartałem 12 miesięcy wcześniej. Globalne dostawy wzrosły we wrześniu o 3,3 proc., przekraczając po raz pierwszy w tym roku poziom z tego samego miesiąca w 2019 r. – powiedział Volkswagen. Z kolei przychody ze sprzedaży w okresie od lipca do września spadły o 3,4 proc. do 59,36 mld euro, ale płynność netto w trzecim kwartale poprawiła się do 24,8 mld euro, wobec 18,7 mld euro na koniec drugiego kwartału.

Volkswagen Phideon jest jednym z modeli oferowanych na rynku chińskim.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Caddy: Bardziej Golf niż dostawczak

W nocie do klientów, analityk Jefferies Philippe Houchois opisał wyniki Volkswagena za trzeci kwartał jako „solidne wyniki z dużą ilością gotówki, ale stosunkowo słabe w kontekście ożywienia w sektorze motoryzacyjnym” – podał Automotive News Europe. Sytuacja w czwartym kwartale może okazać się już nie tak dobra. Druga fala pandemii COVID-19, znowu może zakłócić cykle produkcyjne i globalne dostawy. Nie pomaga wprowadzenie ścisłej krajowej blokady, która od środy obowiązuje m.in. we Francji czy Niemczech. Mimo to, producent samochodów stwierdził, że podczas gdy jego zysk za cały rok 2020 będzie „znacznie niższy” niż w 2019 roku, będzie on nadal na plusie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zetta z Rosji ma być najtańszym autem elektrycznym na świecie

Samochody elektryczne są nadal rzadkością w Rosji, ale wkrótce ma się to zmienić. Na ...

Volkswagen e-Up! to jeden z nilelicznych elektryków, które mieszczą się w zaproponowanym przez resort energii limicie

Rząd pomoże w zakupie e-auta. Symbolicznie

Zaledwie trzy modele aut elektrycznych spełniają kryterium ceny, która ma pozwolić na ubieganie się ...

Nowa koreańska marka samochodowa debiutuje w Europie

Genesis - luksusowa marka Hyundaia rozpoczyna sprzedaż swoich modeli w Europie. Ma stać się ...

Volvo XC40 Recharge P8: Elektryczny kierunek Szwedów

Wielu producentów zakłada, że już za kilka lat samochody z konwencjonalnym napędem stracą rację ...

Zakład produkcji silników do Mercedesów ruszy w Jaworze w połowie roku

Mercedes z kolejną fabryką w Polsce

Niestety, nie będzie to fabryka aut, ale baterii, która powstanie w Jaworze na Dolnym ...

IAA 2019: Pożegnanie z Frankfurtem

Czy się to komuś podoba, czy nie, zmienia się nie tylko oblicze motoryzacji, ale ...