Renault wycofuje się ze sprzedaży aut osobowych w Chinach

Renault S.A. wycofał się ze swojego istniejącego od 6 lat joint-venture z Dongfeng Motor Group Co i zakończył sprzedaż aut osobowych w Chinach pod swoją marką. Zamierza się skoncentrować na produkcji lekkich elektrycznych samochodów dostawczych- poinformowali Francuzi w komunikacie.

Publikacja: 14.04.2020 13:27

Renault wycofuje się ze sprzedaży aut osobowych w Chinach

Foto: moto.rp.pl

Renault zamierza teraz wszystkie swoje udziały w Dongfeng Renault Automotive Company przenieść do Dongfenga, który jednocześnie zaprzestanie wszystkich czynności związanych z produkcją, marketingiem i sprzedażą aut marki Renault. Nowa strategia Francuzów ma polegać na skoncentrowaniu się na produkcji aut dostawczych i „bardziej wyważonej” współpracy z Nissanem. —Stawiamy na czystą mobilność — mówi Francois Provost, prezes Renaulta na Chiny.

""

Renault-City-K-ZE był produkowany w Chinach.

moto.rp.pl

Jak dotąd Renault w ramach współpracy z Dongfengiem sprzedał w Chinach 300 tysięcy aut osobowych i ich serwis posprzedażowy będzie odbywał się w dilerskich punktach francuskiej marki. Przy tym Renault zapewnia, że nie zabraknie do nich części oraz planuje również dostarczanie komponentów i silników Dongfengowi. Nie zamierza także wycofywać licencji na produkcję silników diesla przekazanej Chińczykom w ramach wcześniejszych umów. Dostawczaki Renault produkuje w Chinach w ramach joint- venture Renault Brillance Jinbei Automotive i zamierza kontynuować tę działalność. Produkcja aut z napędem elektrycznym ma być rozwijana wspólnie z eGT New Energy Automotive i Jiangxi Group Electric Vehicle.

CZYTAJ TAKŻE: Renault K-ZE: Tani elektryczny crossover trafi do Europy

""

Chińska wersja Renault Kadjar.

moto.rp.pl

Francuzi wycofują się z produkcji aut osobowych w Chinach w ramach szeroko zakrojonego programu oszczędnościowego. Przyczyną jest oczywiście pandemia Covid-19 i gwałtowny spadek sprzedaży samochodów na całym świecie. W ramach cięć kosztów doszło między innymi do obniżenia zarobków szefów firmy – prezesa Jean-Dominique Senarda oraz odpowiadającej za finanse firmy Clotilde Delbos. Koncern , który zapowiedział już wstrzymanie wypłaty dywidendy za 2019 rok, negocjuje również z bankami dostęp do linii kredytowej w wysokości 4-5 mld euro. Według ocen rynkowych nie będzie miał z tym problemu, ponieważ posiada wystarczający zapas gotówki.

CZYTAJ TAKŻE: Renault Megane GT line 1.3 Tce: Hot hatch czasów współczesnych

""

Renault Captur również był oferowany w Chinach.

moto.rp.pl

Renault zamierza teraz wszystkie swoje udziały w Dongfeng Renault Automotive Company przenieść do Dongfenga, który jednocześnie zaprzestanie wszystkich czynności związanych z produkcją, marketingiem i sprzedażą aut marki Renault. Nowa strategia Francuzów ma polegać na skoncentrowaniu się na produkcji aut dostawczych i „bardziej wyważonej” współpracy z Nissanem. —Stawiamy na czystą mobilność — mówi Francois Provost, prezes Renaulta na Chiny.

Jak dotąd Renault w ramach współpracy z Dongfengiem sprzedał w Chinach 300 tysięcy aut osobowych i ich serwis posprzedażowy będzie odbywał się w dilerskich punktach francuskiej marki. Przy tym Renault zapewnia, że nie zabraknie do nich części oraz planuje również dostarczanie komponentów i silników Dongfengowi. Nie zamierza także wycofywać licencji na produkcję silników diesla przekazanej Chińczykom w ramach wcześniejszych umów. Dostawczaki Renault produkuje w Chinach w ramach joint- venture Renault Brillance Jinbei Automotive i zamierza kontynuować tę działalność. Produkcja aut z napędem elektrycznym ma być rozwijana wspólnie z eGT New Energy Automotive i Jiangxi Group Electric Vehicle.

Od kuchni
Volvo zmierza ku giełdzie. Celuje w wycenę 20 mld dolarów
Od kuchni
Czekasz na auto w leasingu? Możesz wziąć zastępcze
Od kuchni
Ceny samochodów kompaktowych wzrosły o 63 proc.
Od kuchni
Wielki powrót Astona Martina
Od kuchni
Dealer będzie musiał odebrać wadliwe auto od klienta