Renault zamierza teraz wszystkie swoje udziały w Dongfeng Renault Automotive Company przenieść do Dongfenga, który jednocześnie zaprzestanie wszystkich czynności związanych z produkcją, marketingiem i sprzedażą aut marki Renault. Nowa strategia Francuzów ma polegać na skoncentrowaniu się na produkcji aut dostawczych i „bardziej wyważonej” współpracy z Nissanem. —Stawiamy na czystą mobilność — mówi Francois Provost, prezes Renaulta na Chiny.
Renault-City-K-ZE był produkowany w Chinach.
Jak dotąd Renault w ramach współpracy z Dongfengiem sprzedał w Chinach 300 tysięcy aut osobowych i ich serwis posprzedażowy będzie odbywał się w dilerskich punktach francuskiej marki. Przy tym Renault zapewnia, że nie zabraknie do nich części oraz planuje również dostarczanie komponentów i silników Dongfengowi. Nie zamierza także wycofywać licencji na produkcję silników diesla przekazanej Chińczykom w ramach wcześniejszych umów. Dostawczaki Renault produkuje w Chinach w ramach joint- venture Renault Brillance Jinbei Automotive i zamierza kontynuować tę działalność. Produkcja aut z napędem elektrycznym ma być rozwijana wspólnie z eGT New Energy Automotive i Jiangxi Group Electric Vehicle.
CZYTAJ TAKŻE: Renault K-ZE: Tani elektryczny crossover trafi do Europy
Chińska wersja Renault Kadjar.