Renault S.A. wycofał się ze swojego istniejącego od 6 lat joint-venture z Dongfeng Motor Group Co i zakończył sprzedaż aut osobowych w Chinach pod swoją marką. Zamierza się skoncentrować na produkcji lekkich elektrycznych samochodów dostawczych- poinformowali Francuzi w komunikacie.

Renault zamierza teraz wszystkie swoje udziały w Dongfeng Renault Automotive Company przenieść do Dongfenga, który jednocześnie zaprzestanie wszystkich czynności związanych z produkcją, marketingiem i sprzedażą aut marki Renault. Nowa strategia Francuzów ma polegać na skoncentrowaniu się na produkcji aut dostawczych i „bardziej wyważonej” współpracy z Nissanem. —Stawiamy na czystą mobilność — mówi Francois Provost, prezes Renaulta na Chiny.

Renault-City-K-ZE był produkowany w Chinach.

Jak dotąd Renault w ramach współpracy z Dongfengiem sprzedał w Chinach 300 tysięcy aut osobowych i ich serwis posprzedażowy będzie odbywał się w dilerskich punktach francuskiej marki. Przy tym Renault zapewnia, że nie zabraknie do nich części oraz planuje również dostarczanie komponentów i silników Dongfengowi. Nie zamierza także wycofywać licencji na produkcję silników diesla przekazanej Chińczykom w ramach wcześniejszych umów. Dostawczaki Renault produkuje w Chinach w ramach joint- venture Renault Brillance Jinbei Automotive i zamierza kontynuować tę działalność. Produkcja aut z napędem elektrycznym ma być rozwijana wspólnie z eGT New Energy Automotive i Jiangxi Group Electric Vehicle.

CZYTAJ TAKŻE: Renault K-ZE: Tani elektryczny crossover trafi do Europy

Chińska wersja Renault Kadjar.

Francuzi wycofują się z produkcji aut osobowych w Chinach w ramach szeroko zakrojonego programu oszczędnościowego. Przyczyną jest oczywiście pandemia Covid-19 i gwałtowny spadek sprzedaży samochodów na całym świecie. W ramach cięć kosztów doszło między innymi do obniżenia zarobków szefów firmy – prezesa Jean-Dominique Senarda oraz odpowiadającej za finanse firmy Clotilde Delbos. Koncern , który zapowiedział już wstrzymanie wypłaty dywidendy za 2019 rok, negocjuje również z bankami dostęp do linii kredytowej w wysokości 4-5 mld euro. Według ocen rynkowych nie będzie miał z tym problemu, ponieważ posiada wystarczający zapas gotówki.

CZYTAJ TAKŻE: Renault Megane GT line 1.3 Tce: Hot hatch czasów współczesnych

Renault Captur również był oferowany w Chinach.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kross Trans Hybrid 5.0: Zupełnie inny świat

Chcesz się porządnie zmęczyć i spocić? Szukasz sposobu na przyrost mięśni łydki? Nie czytaj ...

Hyundai i30 1.4 T-GDI N-line: Świetny wóz, ale…

Nie potrzebujesz sportowego auta, ale nie chcesz by twój samochód wyglądał nudno? Każda szanująca ...

Tesla powstrzymana przez węże

Budowa niemieckiej Gigafabryki Tesli została wstrzymana. Odpowiadają za to obrońcy środowiska, którzy złożyli do ...

W przyszłości stacje paliwowe czeka rewolucja

Biznes na stacjach benzynowych wkrótce się zmieni. W Berlinie firma Aral pokazała jak stacja ...

Guillaume Cartier, wiceprezes Mitsubishi Motors: Wjeżdżamy na nowe terytorium

Zrobimy wszystko, żeby utrzymać wizerunek marki „muskularnej”, producenta rozwiniętych technologicznie SUV-ów – mówi Guillaume ...

Zwiedzamy Polskę. Co można zobaczyć wzdłuż Niebieskiego Szlaku?

O tym, jakie mamy perełki przy głównych szlakach komunikacyjnych, mogliśmy się przekonać podczas wyprawy ...