O 7 procent wzrósł zysk operacyjny Fiat Chrysler Automobiles w ostatnim kwartale 2019. A to oznacza, że i za cały rok firma była na mocnym plusie. To ważne przed planowaną fuzją z PSA.

Zysk operacyjny FCA w ostatnim kwartale 2019 wyniósł 2,12 mld euro, co pozwoliło na osiągnięcie 6,67 mld euro zysku za cały rok. Analitycy giełdowi uznali, że są one „ o oczko lepsze” od oczekiwanych. Plany na 2020 przewidują zysk operacyjny na poziomie 7 mld euro. Wzrost zysku był możliwy dzięki zadowalającej sprzedaży w Ameryce Północnej i poprawie sytuacji w Ameryce Południowej. Jak powiedział na spotkaniu z analitykami prezes FCA, Mike Manley także wynik na rok 2020 jest niezagrożony, chociaż produkcja w jednej z europejskich fabryk FCA może zostać wstrzymana z powodu braku dostaw komponentów z Chin. Nie zgodził się jednak na podanie o którą z fabryk chodzi.

Mike Manley, szef Fiat Chrysler Automobiles
Mike Manley, szef FCA.

Jak na razie FCA nie informowała o zamykaniu swojego joint venture w Chinach w Kantonie. Tyle, że obecność amerykańsko-włoskiego koncernu w tym kraju jest śladowa, bo FCA ma udział rynkowy na poziomie 0,35 proc. Zdaniem Manleya FCA poradzi sobie z nowymi ostrzejszymi regulacjami dotyczącymi zawartości dwutlenku węgla w spalinach. Na razie ratuje się odkupowaniem limitów od Tesli, ale dzięki nowej gamie silników i modeli, w tym hybryd benzynowo- elektrycznych już od 2021 w Europie nie będzie potrzebował wsparcia ze strony konkurencji. W USA czyste auta FCA będzie można kupić od 2023. Modele w pełni elektryczne mają być dostępne od 2025. — Wtedy samochody z napędem wyłącznie elektrycznym staną się rynkową normą i ostatecznie zastąpią nawet hybrydy, które wcześniej czy później zostaną zabronione w niektórych krajach – zadeklarował Mike Manley. Kiedy został zapytany o to, czemu na silniki hybrydowe zdecydował się tak późno i wprowadza je na tak krótko odpowiedział,że ta transformacja odbywa się w sposób tak efektywny, jak jest to tylko możliwe.

Hybrydowy Fiat 500.

Lepsze wyniki i skonkretyzowane plany modelowe umocniły pozycję FCA przed fuzją z francuską PSA. Zdaniem Manleya finał tego połączenia powinien mieć miejsce nie później, jak na początku 2021 roku. Dzięki temu powstanie 4. największa grupa motoryzacyjna na świecie o wartości księgowej 50 mld dolarów bardzo silna w Europie, licząca się w obu Amerykach i z niewielkim znaczeniem na kluczowym teraz dla wszystkich firm motoryzacyjnych rynku chińskim.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny Fiat 500 z Turynu, Tychom zostaje Dolce Vita

Fiat Panda Hybrid.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opel GT X Experimental: Nowa twarz Opla

Opel GT X Experimental to auto koncepcyjne, które ma prezentować nowy język stylistyczny Opla. ...

Pietro Gorlier szefem FCA na Europę

Włosi odetchną  z ulgą. Szefem Fiat Chrysler Automobiles w Europie został ich rodak, Pietro ...

Fiat rozdziela modele do produkcji. Tychy w niepewności

W czwartek, 29 listopada po południu dowiemy się, jakie plany  ma Fiat Chrysler Automobiles ...

Galeria | Goodwood Festival of Speed w obrazkach

Goodwood Festival of Speed to impreza, którą raz w życiu warto odwiedzić. Zdjęcie powie ...

Na Wyspach wyprodukowano w kwietniu… 197 samochodów

W kwietniu produkcja brytyjskiej branży motoryzacyjnej okazała się aż o 99,7 proc. mniejsza niż ...

Rząd obiecuje 28 mld zł na 100 nowych obwodnic

Blisko 28 mld zł ma kosztować program budowy 100 obwodnic, który w sobotę przedstawiło ...