Line inspection workers check out a Volkswagen AG 2012 Passat at the company's factory in Chattanooga, Tennessee, U.S., on Wednesday, June 1, 2011. Volkswagen of America Inc. reported May sales of 30,100 vehicles, a 27.9 percent increase from a year earlier. Photographer: Mark Elias/Bloomberg via Getty Images

Volkswagen potrzebuje nowej fabryki. Te w Niemczech wykorzystane zostaną do produkcji modeli elektrycznych.

Nowy zakład ostatecznie powstanie w Turcji, a nie w Bułgarii. Grupa Volkswagena planuje zainwestować około miliarda euro w zakład w Manisa niedaleko Izmiru w zachodniej Turcji. Ma stąd wyjeżdżać 300 tys. aut rocznie, a zatrudnienie sięgnie 4 tys. osób. Turecka fabryka ma produkować nowego Passata oraz Skodę Superb.

Volkswagen Passat GTE.

Volkswagen nie będzie pierwszy. W Turcji jest już wielu producentów samochodów. Tam budowany jest m.in. Ford Transit, Renault Clio, Hyundai Getz, Fiat Doblo i Opel Combo. Volkswagen planuje, że w Turcji powstawać będą także małe sedany, modele kombi i pojazdy użytkowe, ale na razie nie są znane żadne szczegóły.

Produkcja Renault w tureckiej fabryce Oyak.

O wyborze Turcji zdecydowały bardzo niskie koszty pracy. Płaca minimalna wynosi tu zaledwie 420 euro. Patrząc z długoterminowej perspektywy, decyzja jest zrozumiała. W ciągu ostatnich 15 lat Turcja stała się ważnym miejscem produkcji. Do Turcji przeniosło się też wielu dostawców. Bułgaria nie mogła z tym konkurować. Poza tymi krajami Volkswagen brał także pod uwagę lokalizację w Rumunii, Serbii, Turcji oraz w Afryce. Nowy zakład w Turcji powinien rozpocząć produkcję w 2022 roku.

ZOBACZ TAKŻE: W przyszłości Volkswagen GTI będzie miał napęd elektryczny

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Protesty przeciwko planom zamknięcia pięciu fabryk przez koncern GM podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2019 r.

Trump odkłada decyzję w sprawie ceł na import samochodów

Ceł na samochody sprowadzane do USA na razie nie będzie. Prezydent USA Donald Trump ...

IAA 2019: Pożegnanie z Frankfurtem

Czy się to komuś podoba, czy nie, zmienia się nie tylko oblicze motoryzacji, ale ...

Toyota C-HR 1.8 Hybrid: Liczy się styl

Na początek uwaga - ten tekst, niezależnie czy będzie pełen zachwytu, czy krytyki, absolutnie ...

Volkswagen nie rezygnuje z diesli

Grupa Volkswagen inwestuje w diesle. Nowa generacja ma być ekologiczna i jeszcze bardziej oszczędna. ...

Skoda, Volkswagen i Toyota zdominowały polski rynek nowych aut

Mijający rok okazał się całkiem niezły dla polskiego rynku nowych samochodów osobowych. Według wstępnych ...

BMW M140i xDrive: Gdy goni nas czas…

W codziennym biegu zapominamy o tym, co ważne i wyjątkowe. Gonimy za pieniędzmi, uciekającym ...