Fabryka VW w poznańskim Antoninku
Fabryka VW w poznańskim Antoninku
mat.pras.

Volkswagen Poznań zainwestuje w tym i przyszłym roku łącznie 2 mld zł w rozbudowę i unowocześnienie zakładów w Wielkopolsce – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Spółka, która jest największym w Polsce producentem aut dostawczych, zbudowała nową halę logistyczną, rozbuduje halę spawalni i radykalnie zwiększy poziom automatyzacji, przygotowując się do rozpoczęcia w połowie przyszłego roku do produkcji nowego samochodu. Montaż 450 nowych robotów na wydziale spawalni ma zwiększyć poziom zautomatyzowania budowy karoserii z obecnych 42 do 80 proc. – Robotyzacja i modernizacja zakładu, w szczególności spawalni, przyczyni się do zredukowania czasu produkcji samochodu i wpłynie pozytywnie na obniżenie kosztów – tłumaczy Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań. Ubiegły rok okazał się dla spółki rekordowym; produkcja sięgnęła 266,8 tys. aut.

Fabryka w Antoninku / mat.pras.

Automatyzacja na poziomie 80 proc. ma przybliżyć Poznań do efektywności innych zakładów koncernu i poprawić jego konkurencyjność. W fabryce w Wolfsburgu produkującej Golfa roboty wykonują 95 proc. prac przy budowie karoserii. W hiszpańskiej Pampionie, gdzie powstaje Polo – 100 proc. Maksymalne zdolności produkcyjne nie zmienią się, pozostając na dotychczasowym poziomie 750 samochodów dziennie. Jednak prócz obniżenia kosztów i skrócenia czasu produkcji pozwolą teraz produkować samochody nowej generacji. – Ich konstrukcja i użyte materiały, a więc względy technologiczne wykluczają możliwość wykonania niektórych łączeń ręcznie, jak do tej pory – mówi Ocksen.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen: Kurs na czystą mobilność

Pierwsze szkolenia związane z robotyzacją rozpoczęto już rok temu. Do tej pory przeszkolonych zostało blisko 450 pracowników, zwłaszcza osoby, które do tej pory zajmowały stanowiska manualnego spawania i zgrzewania. W rozbudowanej hali spawalni przejmą zadania operatorów maszyn i urządzeń. Obecnie w Antoninku powstają modele Caddy i Transporter T6. Od połowy przyszłego roku z linii zacznie zjeżdżać nowy samochód. VW Poznań nie informuje, jakie to będzie auto, ale należy przypuszczać, iż będzie to piąta generacja Caddy. W ubiegłym roku wyprodukowano przeszło 161 tys. sztuk tego samochodu. Od 1993 r. Volkswagen Poznań zainwestował w produkcję samochodów w Wielkopolsce 10 mld zł. Z tego 4 mld zainwestowano we Wrześni. W 2020 r. łączny poziom nakładów sięgnie 12 mld zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Koniec wolności na niemieckich autostradach

To, co dla wielu kierowców brzmi jak herezja, może wkrótce stać się faktem. Choć ...

Blokada na szybie. Tak się karze za złe parkowanie w USA

Niedozwolone parkowanie często jest karane założeniem blokady na koło. W USA sprawdza się inny ...

W Wielkiej Brytanii sprzedaż aut spadła o 97 proc. Najniższy poziom od 1946 roku

Sprzedaż nowych samochodów w Wielkiej Brytanii spadła w kwietniu aż o 97 proc. w ...

Porsche zainspirowało się Volkswagenem. Powstaną modele harlekin

W ramach programu PTS Porsche planuje wprowadzić możliwość wyboru koloru nadwozia w stylu harlekin. ...

Na drogach więcej starych aut

Rośnie prywatny import używanych samochodów. I to coraz starszych. Średnia ich wieku zbliża się ...

Czwarta strona Ceeda

Wygląda na to, że czwarta wersja nadwoziowa kompaktowego Ceeda będzie równie ciekawa stylistycznie, jak ...