Fabryka VW w poznańskim Antoninku
Fabryka VW w poznańskim Antoninku
mat.pras.

Volkswagen Poznań zainwestuje w tym i przyszłym roku łącznie 2 mld zł w rozbudowę i unowocześnienie zakładów w Wielkopolsce – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.

Spółka, która jest największym w Polsce producentem aut dostawczych, zbudowała nową halę logistyczną, rozbuduje halę spawalni i radykalnie zwiększy poziom automatyzacji, przygotowując się do rozpoczęcia w połowie przyszłego roku do produkcji nowego samochodu. Montaż 450 nowych robotów na wydziale spawalni ma zwiększyć poziom zautomatyzowania budowy karoserii z obecnych 42 do 80 proc. – Robotyzacja i modernizacja zakładu, w szczególności spawalni, przyczyni się do zredukowania czasu produkcji samochodu i wpłynie pozytywnie na obniżenie kosztów – tłumaczy Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań. Ubiegły rok okazał się dla spółki rekordowym; produkcja sięgnęła 266,8 tys. aut.

Fabryka w Antoninku / mat.pras.

Automatyzacja na poziomie 80 proc. ma przybliżyć Poznań do efektywności innych zakładów koncernu i poprawić jego konkurencyjność. W fabryce w Wolfsburgu produkującej Golfa roboty wykonują 95 proc. prac przy budowie karoserii. W hiszpańskiej Pampionie, gdzie powstaje Polo – 100 proc. Maksymalne zdolności produkcyjne nie zmienią się, pozostając na dotychczasowym poziomie 750 samochodów dziennie. Jednak prócz obniżenia kosztów i skrócenia czasu produkcji pozwolą teraz produkować samochody nowej generacji. – Ich konstrukcja i użyte materiały, a więc względy technologiczne wykluczają możliwość wykonania niektórych łączeń ręcznie, jak do tej pory – mówi Ocksen.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen: Kurs na czystą mobilność

Pierwsze szkolenia związane z robotyzacją rozpoczęto już rok temu. Do tej pory przeszkolonych zostało blisko 450 pracowników, zwłaszcza osoby, które do tej pory zajmowały stanowiska manualnego spawania i zgrzewania. W rozbudowanej hali spawalni przejmą zadania operatorów maszyn i urządzeń. Obecnie w Antoninku powstają modele Caddy i Transporter T6. Od połowy przyszłego roku z linii zacznie zjeżdżać nowy samochód. VW Poznań nie informuje, jakie to będzie auto, ale należy przypuszczać, iż będzie to piąta generacja Caddy. W ubiegłym roku wyprodukowano przeszło 161 tys. sztuk tego samochodu. Od 1993 r. Volkswagen Poznań zainwestował w produkcję samochodów w Wielkopolsce 10 mld zł. Z tego 4 mld zainwestowano we Wrześni. W 2020 r. łączny poziom nakładów sięgnie 12 mld zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Maciej Pertyński, polski juror World Car of the Year: Drapieżnik musi zaryczeć

Oglądanie wyścigów elektrycznych samochodów budzi podobne emocje jak obserwowanie schnącej farby. To piękny dźwięk ...

Ogromna akcja przywoławcza GM. Problemy z hamulcami

General Motors wzywa do warsztatów 3,5 mln pick-upów i SUV-ów. Powodem jest problem z ...

Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition

Za przesadnie długą nazwą Range Rover Velar SVAutobiography Dynamic Edition ukrywa się nowy, topowy ...

fot. Mat.Pras.

OC na e-rowery? Pomysł na razie do zamrażarki

W tej kadencji Parlamentu Europejskiego nie uda się uchwalić takiej dyrektywy – wynika z ...

Holender nowym prezesem Audi

Audi powołało nowego prezesa. 57-letni Bram Schot urodził się w Amsterdamie. Oficjalnie Bram Schot ...

Suzuki Jimny: Mniejszy brat Mercedesa

Suzuki nareszcie opublikowało zdjęcia nowego Jimny. Mały terenowy samochód wejdzie do sprzedaży jeszcze w ...