Volkswagen opracowuje jednolitą koncepcję zastosowania w przyszłości napędu elektrycznego.

Jeśli spojrzeć na dane Goddard Institut for Space Studies działającego przy NASA okazuje się, że rok 2018 był czwartym najcieplejszym rokiem od początku pomiarów, tuż za rekordowymi latami 2015, 2016 i 2017. W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2018 roku średnia temperatura była o 1 stopień Celsjusza wyższa od tej z lat 1850-1900. Jeśli ten trend się utrzyma możliwe, że do 2100 roku przeciętna temperatura będzie wyższa od 1,8 do 4,0 stopni Celsjusza (według Światowej Rady ds. Klimatu IPCC). Jeśli rosłoby wykorzystanie surowców kopalnych, średnia mogłaby być nawet znacznie wyższa.

Dekarbonizacja = rezygnacja z energii pochodzącej ze źródeł kopalnych Emisja związana ze zużyciem energii w latach 1750-2010 w GT CO2/a [w pionie po prawej]: gazy (gaz ziemny),c iecze (ropa naftowa), ciała stałe (węgiel).
Przemysł motoryzacyjny po części sam z siebie, po części przez wdrożenie norm emisji spalin postawił na rozwój elektromobilności. W Wolfsburgu czy Tokio już wyciągnięto wnioski. Dla przykładu koncern Volkswagena w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje rekordowe 30 miliardów euro w elektryczne środki transportu, z tego 9 miliardów w samą rodzinę modeli ID. Na całym świecie wyznaczono osiem fabryk, w których będą produkowane samochody elektryczne nowej generacji na platformie MEB. Inne koncerny inwestują może nie aż tak gigantyczne środki w elektromobilność, ale praktycznie nie ma marki, która w najbliższym czasie nie przedstawi elektrycznego modelu auta.

Auta na platformie MEB – do 2022 roku Volkswagen będzie dysponował 8 fabrykami samochodów elektrycznych na trzech kontynentach.

Według firm samochodowych z dzisiejszego punktu widzenia wprowadzenie do sprzedaży elektrycznych samochodów jest najlepszą drogą do stworzenia neutralnej dla klimatu, „czystej” mobilności. Wraz z dalszym upowszechnieniem energii pochodzącej ze źródeł alternatywnych bilans klimatyczny powinien ulec poprawie. W ciągu najbliższych lat Volkswagen przeprowadzi największą w dziejach motoryzacji ofensywę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Projektowane modele będą wykorzystywały wyłącznie technologię napędu elektrycznego. Marki samochodowe obiecują, że elektryczne auta będą miały duży zasięg, przestronne wnętrza, dynamiczne właściwości jezdne i osiągną zupełnie nowy poziom pod względem komunikacji z otoczeniem. W najbliższym czasie czeka nas nowa rzeczywistość.

ZOBACZ TAKŻE: Volkswagen ID.3.1: Ruszyła przedsprzedaż nowego elektrycznego modelu

Dla Volkswagena pierwszym elektrycznym modelem będzie kompaktowy ID.3, którego produkcja rozpocznie się w Zwickau już pod koniec 2019 roku. W sprzedaży samochód znajdzie się na początku 2020 roku. Niedługo po nim pojawi się SUV o nazwie ID. CROZZ, potem ID. BUZZ i limuzyna ID. VIZZION. Od 2025 roku Volkswagen chce sprzedawać na świecie co najmniej milion samochodów elektrycznych rocznie.

Rodzina ID. marki Volkswagen: atrakcyjne samochody elektryczne za rozsądną cenę w każdym segmencie. 9 miliardów euro inwestycji do 2023 roku i ponad 20 nowych modeli elektrycznych do 2025 roku.

Jednak elektryczne auto jest tylko wtedy neutralne dla środowiska, jeśli energia elektryczna do jego produkcji i napędu pochodzi ze źródeł odnawialnych. Szczególnie dużo energii pochłania dzisiaj proces produkcji akumulatorów, negatywnie na środowisko wpływa również zasilanie aut elektrycznych prądem powstającym z surowców kopalnych. Żeby samochody elektryczne mogły być naprawdę ekologiczne, trzeba podjąć działania przede wszystkim właśnie w tych dziedzinach. Volkswagen stawia na to żeby debiutujący na rynku w 2020 roku model ID. od samego początku był produkowany i użytkowany w sposób nie obciążający środowiska.

Nowy ID.3 – neutralny pod względem emisji CO2. Redukcja emisji CO2 następuje w całym procesie tworzenia sieć dostawców – produkcja – eksploatacja – recykling. 100 procent „zielonego prądu” podczas produkcji akumulatorów, 100 procetn „zielonego prądu” w fabryce w Zwickau 100% ekologicznego prądu VW z firmy Elli.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Parkometry do 4 stycznia wyłączone. Później będzie drożej

Zatwierdzone zmiany w funkcjonowaniu Stref Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Warszawie, spowodują wyłączenie możliwości wnoszenia ...

Podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka autostrady A2

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała kolejną umowę na zaprojektowanie i budowę trzeciego, ...

Daimler wycofuje markę Smart z USA i Kanady

Najpierw Daimler w 2017 r. zakończył w USA sprzedaż Smarta z napędem benzynowym. Teraz ...

Koniec produkcji Opla Astry

Gliwicka fabryka Opla zakończyła produkcję modelu Astra Sedan czwartej generacji. Tym samym na liniach ...

Ułatwienia w zawieraniu umów leasingu tylko dla wybranych

W kolejnym pakiecie pomocowym, tzw. tarczy 2.0, którym zajmuje się Sejm, znalazł się oczekiwany ...

Trasa S8 otrzymała swoją nową nazwę

Na 100 lecie „Cudu nad Wisłą” zdecydowano, że droga ekspresowa S8 otrzyma nową nazwę. ...