W niedzielę 21 lipca ruszyła dwudziesta już edycja Volvo Gdynia Sailing Days. Volvo Car Poland już po raz ósmy jest głównym sponsorem tych największych regat w Polsce. Tegoroczna odsłona tego wielkiego festiwalu żeglarstwa zgromadziła na starcie około 2000 zawodników, którzy będą rywalizować w 19 różnych klasach. Ich zmagania potrwają do 3 sierpnia. Ale połączenie szwedzkiej marki z żeglarstwem to przede wszystkim regaty Volvo Ocean Race, rozgrywane pod egidą marki w latach 2001–2018. Tylko co ma wspólnego samochód z żeglarstwem?
Volvo Gdynia Sailing Days 2018 / fot. Robert Hajduk – ShutterSail.com
Nowy przekaz
Rynek motoryzacyjny się zmienia. Oferta producentów mocno ewoluowała na przestrzeni ostatniej dekady. Zyskują SUV-y i wszelkiej maści crossovery. Sprzedaż samochodów z klasycznych segmentów sukcesywnie spada. Tracą głównie minivany, ale też auta klasy D. Nic dziwnego, że producenci chcą odmłodzić odbiorców starannie budowanych kampanii marketingowych. Zmieniają się też same przekazy i media, które służą do komunikacji. Już nie wystarczy piękne zdjęcie w papierowej gazecie, potrzeba czegoś więcej, choćby informacji o zaangażowaniu marek w tematy ważne dla potencjalnych klientów i formy, która pozwoli dotrzeć do nowych odbiorów. Czasem samochody giną w tle, a na pierwszy plan wysuwają się emocje, z którymi chce kojarzyć się marka.
CZYTAJ TAKŻE: Suzuki będzie wspierać polski boks
Od kilku lat bardzo mocny sygnał wysyłają do nas platformy społecznościowe. Wirtualna rzeczywistość w dużym stopniu oddziałuje na wyobraźnie i towarzyszy nam codziennie. Nie dziwi więc obecność największych graczy motoryzacyjnych na Instagramie czy Facebooku. Na popularności zyskują influencerzy i blogerzy, często lokujący wybrane produkty w swoich filmach oglądanych przez setki tysięcy internautów. To jednak zaledwie fragment marketingowego tortu. Kolejny stanowi wsparcie dla wielu nietypowych przedsięwzięć. Toyota i Lexus od kilku lat sponsorują Festiwal Transatlantyk. Ten nowatorski format to filmowa uczta dla koneserów kina alternatywnego. Po uroczystym seansie starannie dobranych filmów, organizatorzy zapraszają na kolacje przygotowywane przez wybitnych szefów kuchni. Jedną z sekcji tego wydarzenia jest również unikatowe na skalę europejską kino łóżkowe. Japoński koncern od wielu lat wpisuje się też w elitarne sporty. Jest patronem na turniejach golfowych, jak i tenisowych.