Ford bezwzględnie zmienia politykę modelową. W niedalekiej przyszłości wprowadzi na rynek crossovera, który zastąpi modele Mondeo, S-Max i Galaxy.

Ford się zmienia. Według doniesień amerykańskich pism motoryzacyjnych Mondeo, takie jakie znamy, przestanie istnieć. Faktem jest, że klasyczne sedany sprzedają się coraz gorzej. Nie bez powodu co jakiś czas pojawiają się plotki o tym, że Volkswagen Passat nie doczeka się następcy. Nowy, nienazwany model Forda ma bazować na elastycznej platformie nazwanej C2, którą wykorzystuje między innymi aktualny Ford Focus. Na jej bazie można zbudować mały samochód typu Fiesty oraz siedmiomiejscowego SUV-a Edge. Nawet nadchodzący nowy Transit i Ford Tourneo otrzymają przednią część tej platformy.

Według amerykańskiej prasy motoryzacyjnej Ford Mondeo nie doczeka się następcy w formie klasycznej limuzyny.

Crossover napędzany będzie silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6d oraz hybrydową jednostką benzynową z 48-voltową instalacją elektryczną. Wśród silników powinien też się znaleźć 1,5-litrowa, trzycylindrowa jednostką napędowa Ecoboost, która będzie tzw. miękką hybrydą. Nie wiadomo, czy model zastępujący Mondeo otrzyma napęd na cztery koła, czy elektroniczną kontrolę trakcji, która zadba o większą przyczepność.

Ford kończy również produkcję modeli Galaxy i S-Max.

Wraz z zaprzestaniem produkcji modeli Galaxy i S-Max, Ford wycofuje się całkowicie z segmentu vanów. Wcześniej zniknęły z oferty takie modele, jak C-Max, Grand C-Max i B-Max. Jako zastępstwo dla wycofanych modeli mają posłużyć crossovery – nowy Ford Puma czy Ford Kuga. Klienci S-Max będą kuszeni przez crossovera Mondeo, a do nabywców Galaxy skierowany jest Edge z opcją siedmiu miejsc.

Nowy Ford Puma ma przyciągnąć klientów wycofanych modeli C-Max, Grand C-Max i B-Max.

ZOBACZ TAKŻE: Ford przenosi kolejną część biznesu z Europy do USA

Według analizy Kelley Blue Book, amerykańskiej firmy zajmującej się oceną pojazdów i badaniami motoryzacyjnymi, w USA mniej niż połowa klientów modelu Fusion pozostaje lojalna wobec marki. Użytkownicy przesiadają się najczęściej do Hondy CR-V i Toyoty RAV4. Sprzedaż klasycznych sedanów Forda spadła do najniższego poziomu od 2009 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bateria elektryka naładowana w 15 s. Dzięki grafenowi

Grafenowe baterie do samochodów elektrycznych mają być przyszłością. Dzięki nowemu rozwiązaniu, czas ładowania ma ...

Dokąd trafiają używane diesle z Niemiec?

Starych, używany aut z silnikami diesla za naszą zachodnią granicą nikt nie chce. Sprawdzamy, ...

Spadek światowej produkcji samochodów

W 2020 roku wyprodukowano na świecie znacznie mniej samochodów. Największe tąpnięcie miało miejsce w ...

Lexus ES: Z przednim napędem

Przez sześć generacji Lexus ES nie był dostępny dla europejskich klientów. Za to nr ...

Auta Tesli znowu za dopłatą w Niemczech

Klienci kupujący w Niemczech elektryczne samochody Tesli mogą znowu występować o dopłaty od rządu, ...

Renault Trafic Platforma Pack Clim: W podróż z pizzerią

Jestem głodny, więc pójdę do samochodu zrobić sobie coś do jedzenia. Niewielu ludzi może ...