Ford bezwzględnie zmienia politykę modelową. W niedalekiej przyszłości wprowadzi na rynek crossovera, który zastąpi modele Mondeo, S-Max i Galaxy.

Ford się zmienia. Według doniesień amerykańskich pism motoryzacyjnych Mondeo, takie jakie znamy, przestanie istnieć. Faktem jest, że klasyczne sedany sprzedają się coraz gorzej. Nie bez powodu co jakiś czas pojawiają się plotki o tym, że Volkswagen Passat nie doczeka się następcy. Nowy, nienazwany model Forda ma bazować na elastycznej platformie nazwanej C2, którą wykorzystuje między innymi aktualny Ford Focus. Na jej bazie można zbudować mały samochód typu Fiesty oraz siedmiomiejscowego SUV-a Edge. Nawet nadchodzący nowy Transit i Ford Tourneo otrzymają przednią część tej platformy.

Według amerykańskiej prasy motoryzacyjnej Ford Mondeo nie doczeka się następcy w formie klasycznej limuzyny.

Crossover napędzany będzie silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6d oraz hybrydową jednostką benzynową z 48-voltową instalacją elektryczną. Wśród silników powinien też się znaleźć 1,5-litrowa, trzycylindrowa jednostką napędowa Ecoboost, która będzie tzw. miękką hybrydą. Nie wiadomo, czy model zastępujący Mondeo otrzyma napęd na cztery koła, czy elektroniczną kontrolę trakcji, która zadba o większą przyczepność.

Ford kończy również produkcję modeli Galaxy i S-Max.

Wraz z zaprzestaniem produkcji modeli Galaxy i S-Max, Ford wycofuje się całkowicie z segmentu vanów. Wcześniej zniknęły z oferty takie modele, jak C-Max, Grand C-Max i B-Max. Jako zastępstwo dla wycofanych modeli mają posłużyć crossovery – nowy Ford Puma czy Ford Kuga. Klienci S-Max będą kuszeni przez crossovera Mondeo, a do nabywców Galaxy skierowany jest Edge z opcją siedmiu miejsc.

Nowy Ford Puma ma przyciągnąć klientów wycofanych modeli C-Max, Grand C-Max i B-Max.

ZOBACZ TAKŻE: Ford przenosi kolejną część biznesu z Europy do USA

Według analizy Kelley Blue Book, amerykańskiej firmy zajmującej się oceną pojazdów i badaniami motoryzacyjnymi, w USA mniej niż połowa klientów modelu Fusion pozostaje lojalna wobec marki. Użytkownicy przesiadają się najczęściej do Hondy CR-V i Toyoty RAV4. Sprzedaż klasycznych sedanów Forda spadła do najniższego poziomu od 2009 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Branża motoryzacyjna wraca do rekordów

Tego mało kto się spodziewał: po słabym początku roku polski przemysł motoryzacyjny zdaje się ...

Nowa Corvette C8 Stingray: Z centralnym silnikiem i bez turbo

GM dokonał największej rewolucji w 60-letniej historii Corvetty. Nowy model C8 Stingray będzie miał ...

Nowe zasady testów zderzeniowych w NCAP

Euro NCAP jest jednym z głównych ośrodków testujących i oceniających bezpieczeństwo samochodów.  Teraz wprowadzone ...

Klasyki motoryzacji na Placu Bankowym: Mercedes-Benz W123

Na dziedzińcu Placu Bankowego 1 można podziwiać prawdziwe samochodowe legendy. Tym razem stanął tam ...

Suzuki zaprasza na wieczory z boksem

Mecz reprezentacji narodowych Polski i Bułgarii, który odbędzie się 26 lipca 2019 r., zostanie ...

Dla zapominalskich większe koszty za badanie techniczne

Przyjęta we wtorek przez rząd nowelizacja Prawa o ruchu drogowym zakłada wzrost kosztu badania ...