Ford bezwzględnie zmienia politykę modelową. W niedalekiej przyszłości wprowadzi na rynek crossovera, który zastąpi modele Mondeo, S-Max i Galaxy.

Ford się zmienia. Według doniesień amerykańskich pism motoryzacyjnych Mondeo, takie jakie znamy, przestanie istnieć. Faktem jest, że klasyczne sedany sprzedają się coraz gorzej. Nie bez powodu co jakiś czas pojawiają się plotki o tym, że Volkswagen Passat nie doczeka się następcy. Nowy, nienazwany model Forda ma bazować na elastycznej platformie nazwanej C2, którą wykorzystuje między innymi aktualny Ford Focus. Na jej bazie można zbudować mały samochód typu Fiesty oraz siedmiomiejscowego SUV-a Edge. Nawet nadchodzący nowy Transit i Ford Tourneo otrzymają przednią część tej platformy.

Według amerykańskiej prasy motoryzacyjnej Ford Mondeo nie doczeka się następcy w formie klasycznej limuzyny.

Crossover napędzany będzie silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6d oraz hybrydową jednostką benzynową z 48-voltową instalacją elektryczną. Wśród silników powinien też się znaleźć 1,5-litrowa, trzycylindrowa jednostką napędowa Ecoboost, która będzie tzw. miękką hybrydą. Nie wiadomo, czy model zastępujący Mondeo otrzyma napęd na cztery koła, czy elektroniczną kontrolę trakcji, która zadba o większą przyczepność.

Ford kończy również produkcję modeli Galaxy i S-Max.

Wraz z zaprzestaniem produkcji modeli Galaxy i S-Max, Ford wycofuje się całkowicie z segmentu vanów. Wcześniej zniknęły z oferty takie modele, jak C-Max, Grand C-Max i B-Max. Jako zastępstwo dla wycofanych modeli mają posłużyć crossovery – nowy Ford Puma czy Ford Kuga. Klienci S-Max będą kuszeni przez crossovera Mondeo, a do nabywców Galaxy skierowany jest Edge z opcją siedmiu miejsc.

Nowy Ford Puma ma przyciągnąć klientów wycofanych modeli C-Max, Grand C-Max i B-Max.

ZOBACZ TAKŻE: Ford przenosi kolejną część biznesu z Europy do USA

Według analizy Kelley Blue Book, amerykańskiej firmy zajmującej się oceną pojazdów i badaniami motoryzacyjnymi, w USA mniej niż połowa klientów modelu Fusion pozostaje lojalna wobec marki. Użytkownicy przesiadają się najczęściej do Hondy CR-V i Toyoty RAV4. Sprzedaż klasycznych sedanów Forda spadła do najniższego poziomu od 2009 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wirtualna drużyna Forda

Ford tworzy własną drużynę wirtualnych sportowców i werbuje do niej najlepszych graczy ze światowych ...

Co drugie policyjne BMW jest już rozbite

Ze 140 policyjnych BMW serii 330i xDrive połowa z nich brała udział w kolizjach ...

Telematyka oceni, czy zasługujesz na zniżkę w OC

UBI (usage-based insurance) to nowa grupa spersonalizowanych ubezpieczeń komunikacyjnych, opartych o monitorowanie stylu jazdy ...

Premiery 2019 | Alfa Romeo: Dwie ważne nowości

Alfa Romeo powoli wstaje z kolan. Obecnie w programie są trzy modele: Giulia, Stelvio ...

Ceny | Mercedes AMG GT 4-Door Coupe: Dużo, ale nie najwięcej

Rodzina AMG powiększyła się o kolejny model. To nowa wersja AMG GT, a jej ...

Politycy w Hesji chcą powstrzymać zakaz wjazdu diesli do miasta

Z pomocą prawnych środków Kraj Związkowy Hesji chce powstrzymać zbliżający się zakaz poruszania się ...