Mniej modeli benzynowych, ale więcej elektrycznych, współpraca z Volkswagenem, koniec Forda Ka+. Ford Europe chce zwiększyć zyski i nieco zmienić swoje struktury.

Ford chce przywrócić zyskowność europejskiej działalności i właśnie ogłosił swoją nową strategię. W krótkim okresie firma chce zwiększyć wydajność i zmniejszyć koszty. Dalsze działania będą dotyczyć zmian oferowanych modeli i sprzedaży tych, które są rentowne. Inne mają iść pod nóż. Pierwszą ofiarą jest Ka+, wprowadzony na rynek w 2016 roku. Miejskie auto zostanie wycofane z europejskiego rynku w 2020 roku. W innych regionach świata pięciodrzwiowy Ka pozostanie w ofercie. Według niektórych źródeł również przyszłość Mondeo jest niejasna. Klasa średnia od lat traci udział w rynku. Za to SUV-y ciągle rosną. W tym segmencie Ford przewidział na rok 2020 następcę modelu Kuga i małego crossovera o nazwie Puma. Od końca 2019 roku do Europy ma powrócić po latach również duży SUV Explorer.

Ford Ka +.

Ford chce skupić się na wysokomarżowych wariantach i zwiększeniu sprzedaży najbardziej dochodowych modeli. Przy zmianach i optymalizacji kosztów firma nie cofnie się nawet przed redukcją zatrudnienia. Aby zmniejszyć koszty osobowe, należy zmniejszyć liczbę miejsc pracy we wszystkich częściach przedsiębiorstwa. Ford rozmawia już z radą zakładową i związkami zawodowymi. Póki co nie wiadomo, ile miejsc pracy zostanie zlikwidowanych.

Ford Explorer trafi do europejskiej oferty.

Inne strategiczne decyzje to zakończenie w sierpniu 2019 roku produkcji automatycznych skrzyń biegów we francuskiej fabryce w Akwitanii w pobliżu Bordeaux. Połączone zostaną też zakłady produkcyjne w Anglii. Współpraca z Sollers w Rosji również zostanie poddana przeglądowi. Zaprzestanie produkcji modeli C-Max i Grand C-Max w zakładzie w Saarlouis (Niemcy) jest już negocjowane ze związkami.

Ford C-Max.

Oczywiście również kwestia elektryfikacji odgrywa ważną rolę w strategii Forda. Zaczynając od nowego Focusa, każdy model otrzyma w przyszłości wersję z napędem elektrycznym. Dotyczy to całkowicie nowych oraz zmodyfikowanych wariantów już istniejących modeli. Od Fiesty po Transita, Ford zaoferuje gamę pojazdów z opcjonalną hybrydą, hybrydą plug-in lub wersję w pełni elektryczną. Ponadto zamierza kontynuować inwestycje na dynamicznie rozwijającym się rynku SUV. W 2020 roku pojawi się także elektryczny Mustang.

Już w 2020 roku pojawi się elektryczna wersja Forda Msutanga.

Pod koniec marca 2019 roku Ford i Volkswagen podpisały umowę na budowę wspólnego pickupa. Auto będzie następcą Amaroka i powstanie na platformie nowego Forda Rangera wprowadzonego na rynek w 2020 roku. W perspektywie sojusz ma zostać rozszerzony na rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych, a także na nowe usługi mobilności.

ZOBACZ TAKŻE: Ford Transit Smart Energy Concept: Maksymalna oszczędność

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

We Wrocławiu koniec Vozilli. Carsharing nie wytrzymał konkurencji

Wrocławskie elektryki na minuty nie wytrzymały konkurencji. Miejski system wypożyczania samochodów elektrycznych kończy działalność ...

Wzrosły ceny wynajmu aut w wakacyjnych regionach

Kto ucieszy się z tanich biletów lotniczych i poleci na urlop za granicę może ...

Pierwszy zlot Astona Martina w Polsce

Polski odział Astona Martina organizuje nie lada spotkanie. 17 Astonów weźmie udział w wyjątkowym ...

Opel Zafira Life: Numer czwarty

Nowy model Opla o nazwie Zafira Life będzie konkurentem Volkswagena T6. Dostępny w trzech ...

Historia motoryzacji | Opel GT: Butelka Coca-Coli na kołach

Nieco ponad 50 lat temu na rynku pojawił się Opel GT. To jeden z ...

Pierwszy elektryczny model BMW ze znaczkiem M. Znamy polskie ceny

BMW zaprezentowało nowego elektryka - model i4. Według bawarskiej marki auto ma łączyć sportowy ...