Ola Kallenius, od 22 maja 2019 roku nowy szef Daimlera.
Upadek Carlosa Ghosa w koncernie Renault-Nissann i odejście Dietera Zetschego ze stanowisko dyrektora generalnego Daimlera może oznaczać koniec współpracy tych dwóch koncernów. Nowy szef Daimlera, Ola Kallenius, który 22 maja zastąpi Zetschego nie odnowi wspólnych projektów z Renault i Nissanem. Tak przynajmniej donosi niemiecki magazyn Manager. Kallenius chce skupić się na coraz bliższej współpracy Daimlera z konkurencyjnym BMW.
Stare, dobre czasy: pomiędzy Carlosem Ghosnem i Dieterem Zetsche była tzw. „chemia”.
Współpraca Daimlera i Renault-Nissan rozpoczęła się w kwietniu 2010 roku. Daimler uzyskał 3,1 procentowy udział zarówno w Renault, jak i w Nissanie, a Renault i Nissan mają po 1,55 procent udziałów w Daimlerze. Początkowo wspólnie realizowano trzy projekty skoncentrowane głównie na rynku europejskim. Jednak z czasem zrobiło się ich 12, a jednym z nich była wspólna fabryka w Meksyku, w której Nissan produkuje dla Mercedesa pickupa klasy X.
Ostatni wspólny projekt – Mercedes klasy X bazuje na Nissanie Navara.