Długoletnia umowa VW z Fordem, która ma zaowocować już w 2023 roku wspólną budową aut dostawczych, została podpisana 15 stycznia w Detroit. Nowe modele miałyby zastąpić obecnie produkowane Transity i Transportery. Volkswagen planuje również produkcję nowej kompaktowej furgonetki, która zastąpiłaby Caddy.

""

Volkswagen e-Crafter oraz spalinowe wersje tego dostawczaka powstają w fabryce we Wrześni. Być może w ramach porozumienia między koncernami trafi do niej także produkcja Fordów / fot. Krisztian Bocsi/Bloomberg

Foto: moto.rp.pl

Z kolei Fordowi przypadnie produkcja większych maszyn. – Dla nas turecka fabryka Forda jest jedną z opcji produkcji VW Transporterów – powiedział w Detroit prezes VW Group, Herbert Diess. Dla Volkswagena oznaczałoby to zakończenie produkcji Transporterów T6 w fabryce w Hanowerze i przeniesienie jej do Turcji. Herbert Diess ujawnił, że trwają już w tej sprawie rozmowy. W Hanowerze miałyby nadal powstawać Transportery osobowe. Zwolnione miejsce zająłby model Buzz, który wjedzie na rynek w 2022 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen w sojuszu z Fordem

Wiadomo, że wszystkie te pojazdy mają być sprzedawane w Europie, Ameryce Łacińskiej oraz w Afryce. Thomas Sedran, odpowiadający w Volkswagenie za produkcję samochodów dostawczych powiedział „Handelsblattowi”, że ostateczna decyzja o lokalizacji produkcji nowych aut nie została jeszcze podjęta. – Ale im więcej aut będzie powstawało w krajach o umiarkowanych kosztach, tym lepiej. A Turcja i Polska są w tym przypadku bardzo konkurencyjne.