Decyzje w tej sprawie mogą być podjęte w przyszłym tygodniu podczas przeglądu strategii koncernu. Według Handelsblatt rozważana będzie także budowa nowej fabryki dla samochodów Skody, ale ulokowanej poza Czechami.

""

Zakład w Emden może zająć się produkcją modeli elektrycznych. Na razie powstają tu Passaty i Arteony/ fot. Krisztian Bocsi/Bloomberg

moto.rp.pl

Obecnie w Emden produkowany jest Passat, należący do najpopularniejszych w Europie modeli klasy średniej, będący zarazem jedną z lokomotyw sprzedażowych Volkswagena, oraz Arteon. Jednak według branżowego serwisu Automotive News Europe, segment aut typu sedan/liftback mocno cierpi przez rosnącą popularność samochodów typu SUV, co może skłaniać władze koncernu do zrewidowania przyszłości fabryki. Z kolei zakład w Hanowerze buduje obecnie samochody dostawcze, w tym elektryczną wersję Craftera, a także Tiguana i Amaroka.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczne Volkswageny mają być tańsze od Tesli

Zmiana profilu zakładów w Emden i Hanowerze miałaby wpisywać się w plany dużej elektryfikacji aut koncernu, który planuje budowę 10 milionów samochodów elektrycznych w oparciu o nową platformę modułową MEB. Ma ona zapewnić korzystną relację kosztów produkcji do ceny samochodów przyczyniając się do wzrostu popytu na tego rodzaju pojazdy. Do końca 2022 roku na platformie MEB ma być produkowanych w fabrykach Volkswagena na całym świecie 27 modeli aut czterech jego marek z zasilaniem bateryjnym. W przyszłym roku VW ma rozpocząć seryjną produkcję bateryjnego modelu I.D. w Zwickau.