Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Dla rodziny I.D. koncern Volkswagena zbudował nową platformę MEB. Już w 2019 roku pojawią się pierwsze, w pełni elektryczne modele, które mają mieć zasięg do 550 km. I kosztować tyle, co obecnie Golf.

Czy tego chcemy czy nie, nadchodzi era samochodów elektrycznych. Według prognoz Volkswagena w 2025 roku ich udział w rocznej sprzedaży będzie wynosił od 15 do 25 procent. W pierwszym pełnym roku po premierze modelu I.D. Volkswagen chce sprzedać 100 tys. sztuk, w 2025 – już milion. Zdanie koncernu większy popyt ma obniżyć ceny aut elektrycznych o około 35 proc., chociaż nie wszyscy eksperci są tego zdania. Volkswagen wprowadzi I.D. w cenie obecnego Golfa z silnikiem diesla, a to oznacza, że VW I.D. będzie np. na niemieckim rynku tańszy o około 7 tys. euro od Tesli 3.

Elektryczny VW I.D. będzie dostępny w cenie dzisiejszego Gofa z dieslem.

Koncern ma olbrzymie doświadczenia w wykorzystywaniu wspólnej platformy. Dzięki obecnej MQB, na której powstaje 70 procent modeli Volkswagena (czyli około 7 mln aut), oszczędza ogromne pieniądze. Ale żeby oszczędzić, trzeba najpierw zainwestować, i to sporo. Volkswagen wydał na skonstruowanie platformy MEB sześć miliardów euro.

W pełni elektryczny Volkswagen I.D. Buzz ma być dostępny od 2022 roku.

Po I.D. na rynek mają trafić kolejne elektryczne modele – SUV I.D. Crozz w formacie obecnego BMW X4, który pojawi się w 2020 roku, I.D. Buzz (rok 2022) – elektryczny Multivan odwołujący się do legendarnego VW Busa T1, limuzyna I.D. Aero (2023) oraz I.D. Lounge czyli pięciometrowy SUV. Ciekawe wyglądają szacunkowe dane Volkswagena o przyszłych użytkownikach I.D. Według nich większość użytkowników będzie ładować prąd raz w tygodniu, a połowa będzie tego dokonywała w domu.

ZOBACZ TAKŻE: Wyprzedaż rocznika 2018 rozpoczęta. Volkswagen z dużymi obniżkami

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowy wynajem firmowych aut

Z usług kierowanych jeszcze nie tak dawno do dużych flot coraz częściej korzystają małe ...

Daimler zamierza zwolnić co dziesiątego menadżera

W Mercedesie panuje niezadowolenie z ostatnich rozczarowujących danych. Będzie jeszcze gorzej, bo co dziesiąte ...

Fiat rozdziela modele do produkcji. Tychy w niepewności

W czwartek, 29 listopada po południu dowiemy się, jakie plany  ma Fiat Chrysler Automobiles ...

Machlojki z nową procedurą testową WLTP

Komisja Europejska znalazła dowody, że firmy samochodowe już manipulują przy nowej procedurze testowania emisji ...

Red Dot Award 2020: Kia znów najpiękniejsza

XCeed miejski crossover marki Kia – zdobył w konkursie Red Dot tytuł Product Design ...

Ponad 14,5 mld euro – tyle UE może zarobić na producentach samochodów

Rok 2021 jest coraz bliżej. To ważna data, ponieważ właśnie wtedy mogą zostać naliczone ...