Reklama

Elektryczne Volkswageny mają być tańsze od Tesli

Dla rodziny I.D. koncern Volkswagena zbudował nową platformę MEB. Już w 2019 roku pojawią się pierwsze, w pełni elektryczne modele, które mają mieć zasięg do 550 km. I kosztować tyle, co obecnie Golf.

Publikacja: 21.10.2018 23:13

Elektryczne Volkswageny mają być tańsze od Tesli

Foto: moto.rp.pl

Czy tego chcemy czy nie, nadchodzi era samochodów elektrycznych. Według prognoz Volkswagena w 2025 roku ich udział w rocznej sprzedaży będzie wynosił od 15 do 25 procent. W pierwszym pełnym roku po premierze modelu I.D. Volkswagen chce sprzedać 100 tys. sztuk, w 2025 – już milion. Zdanie koncernu większy popyt ma obniżyć ceny aut elektrycznych o około 35 proc., chociaż nie wszyscy eksperci są tego zdania. Volkswagen wprowadzi I.D. w cenie obecnego Golfa z silnikiem diesla, a to oznacza, że VW I.D. będzie np. na niemieckim rynku tańszy o około 7 tys. euro od Tesli 3.

""

Elektryczny VW I.D. będzie dostępny w cenie dzisiejszego Gofa z dieslem.

Foto: moto.rp.pl

Koncern ma olbrzymie doświadczenia w wykorzystywaniu wspólnej platformy. Dzięki obecnej MQB, na której powstaje 70 procent modeli Volkswagena (czyli około 7 mln aut), oszczędza ogromne pieniądze. Ale żeby oszczędzić, trzeba najpierw zainwestować, i to sporo. Volkswagen wydał na skonstruowanie platformy MEB sześć miliardów euro.

""

W pełni elektryczny Volkswagen I.D. Buzz ma być dostępny od 2022 roku.

Foto: moto.rp.pl

Po I.D. na rynek mają trafić kolejne elektryczne modele – SUV I.D. Crozz w formacie obecnego BMW X4, który pojawi się w 2020 roku, I.D. Buzz (rok 2022) – elektryczny Multivan odwołujący się do legendarnego VW Busa T1, limuzyna I.D. Aero (2023) oraz I.D. Lounge czyli pięciometrowy SUV. Ciekawe wyglądają szacunkowe dane Volkswagena o przyszłych użytkownikach I.D. Według nich większość użytkowników będzie ładować prąd raz w tygodniu, a połowa będzie tego dokonywała w domu.

Reklama
Reklama

Czy tego chcemy czy nie, nadchodzi era samochodów elektrycznych. Według prognoz Volkswagena w 2025 roku ich udział w rocznej sprzedaży będzie wynosił od 15 do 25 procent. W pierwszym pełnym roku po premierze modelu I.D. Volkswagen chce sprzedać 100 tys. sztuk, w 2025 – już milion. Zdanie koncernu większy popyt ma obniżyć ceny aut elektrycznych o około 35 proc., chociaż nie wszyscy eksperci są tego zdania. Volkswagen wprowadzi I.D. w cenie obecnego Golfa z silnikiem diesla, a to oznacza, że VW I.D. będzie np. na niemieckim rynku tańszy o około 7 tys. euro od Tesli 3.

Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama