Honda zakłada większy zysk

Trzeci w Japonii producent samochodów podwyższył o 8,3 proc. prognozę rocznego zysku operacyjnego, bo zwiększył sprzedaż zwłaszcza w Azji, co pokryje skutki aprecjacji jena

Publikacja: 01.11.2016 14:38

Honda zakłada większy zysk

Foto: Bloomberg

Honda podała, że spodziewa się teraz 650 mld jenów (5,66 mld euro), o 50 mld więcej niż dotąd. Zysk netto powinien wynieść 415 mld wobec 390 mld dotychczas zakładanych.

W II kwartale (lipiec-wrzesień) grupa zwiększyła zysk operacyjny o 38,4 proc. do 228 mld jenów, osiągając znacznie więcej od 160,1 mld przewidywanych przez 11 analityków.

Poprawa jest możliwa dzięki znacznemu wzrostowi popytu w Chinach, drugim rynku Hondy. Sprzedaż po 9 miesiącach skoczyła o 26 proc. do 872 tys. samochodów, dwukrotnie modelu Civic, który ukazał się w tym roku w nowej wersji modelowej, popularna była też krzyżówka SUV XR-V. Sprzedaż w całej Azji wzrośnie do końca marca 2017 o 11 proc. do 1,915 mln sztuk., w II kwartale wzrost wyniósł 22 proc. Sprzedaż na świecie poprawi się o 5 proc. do 4,98 mln aut.

Japończycy obniżyli ponadto koszty operacyjne i związane z naprawami gwarancyjnymi, aby zlikwidować skutki aprecjacji jena; w ubiegłym roku musieli odpisać duże sumy na koszty wymiany generatorów gazu w poduszkach powietrznych Takaty.

– Dostrzegamy pozytywny wpływ nowych wersji. Civic doskonale sprzedaje się w Ameryce Płn., Chinach i Ameryce Płd — stwierdził wiceprezes Hondy, Seiji Kuraishi.

Chcą dotrzymać kroku wzrostowi popytu na limuzyny i SUV w Chinach Honda planuje nową fabrykę wraz z partnerem Dongfeng Motor. Honda sprzedaje ok. 40 proc. swej produkcji w Ameryce Płn, ale Chiny nabierają tempa, oba rynki powinny zrównać się w tym roku.

Japończycy produkują w Swindon w W. Brytanii ok. 140 tys Civic i CR-V rocznie, połowę eksportują do Unii. Kuraishi powiedział, że firma nie ma na razie zamiaru przenosić tej produkcji, przy podejmowaniu decyzji o swej przyszłości w tym kraju uwzględni wartość funta i sprawę ewentualnych ceł.

Honda podała, że spodziewa się teraz 650 mld jenów (5,66 mld euro), o 50 mld więcej niż dotąd. Zysk netto powinien wynieść 415 mld wobec 390 mld dotychczas zakładanych.

W II kwartale (lipiec-wrzesień) grupa zwiększyła zysk operacyjny o 38,4 proc. do 228 mld jenów, osiągając znacznie więcej od 160,1 mld przewidywanych przez 11 analityków.

Pozostało 80% artykułu
Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana