Honda podała, że spodziewa się teraz 650 mld jenów (5,66 mld euro), o 50 mld więcej niż dotąd. Zysk netto powinien wynieść 415 mld wobec 390 mld dotychczas zakładanych.
W II kwartale (lipiec-wrzesień) grupa zwiększyła zysk operacyjny o 38,4 proc. do 228 mld jenów, osiągając znacznie więcej od 160,1 mld przewidywanych przez 11 analityków.
Poprawa jest możliwa dzięki znacznemu wzrostowi popytu w Chinach, drugim rynku Hondy. Sprzedaż po 9 miesiącach skoczyła o 26 proc. do 872 tys. samochodów, dwukrotnie modelu Civic, który ukazał się w tym roku w nowej wersji modelowej, popularna była też krzyżówka SUV XR-V. Sprzedaż w całej Azji wzrośnie do końca marca 2017 o 11 proc. do 1,915 mln sztuk., w II kwartale wzrost wyniósł 22 proc. Sprzedaż na świecie poprawi się o 5 proc. do 4,98 mln aut.
Japończycy obniżyli ponadto koszty operacyjne i związane z naprawami gwarancyjnymi, aby zlikwidować skutki aprecjacji jena; w ubiegłym roku musieli odpisać duże sumy na koszty wymiany generatorów gazu w poduszkach powietrznych Takaty.
– Dostrzegamy pozytywny wpływ nowych wersji. Civic doskonale sprzedaje się w Ameryce Płn., Chinach i Ameryce Płd — stwierdził wiceprezes Hondy, Seiji Kuraishi.