„Dla przyspieszenia rozwoju i zwiększenia swej konkurencyjności w Europie grupa postanowiła zwiększyć sprawność swej bazy przemysłowej wytwarzając komponenty możliwie jak najbliżej ośrodków produkcji pojazdów, w związku z rosnącą produkcją modeli Opla/Vauxhalla na płytach Grupy PSA z jej silnikami i technologiami. Także dostosować produkcję do oczekiwań klientów z uwzględnieniem zmian technologicznych i energetycznych” — stwierdza komunikat PSA.
Grupa postanowiła wprowadzić trzy zmiany:
– zwiększy produkcję 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech jak najbliżej zakładów produkujących samochody. Już zwiększyła ją dwukrotnie wobec stanu z 2016 r. w zakładach w Douvrin i Trémery we Francji, a dodatkowo uruchomi od 2019 r. ich produkcję w Tychach i Szentgotthárd na Węgrzech;
– zwiększy od 2019 r. w Valenciennes (Francja) produkcję skrzyń biegów (z udziałem produkcji na licencji japońskiej Aisin), która osiągnie pełną moc 300 tys. EAT6 rocznie w 2020 r. dzięki partnerstwu z AISIN AW. Dotąd te skrzynie powstawały w Japonii i Chinach. Grupa zainwestuje również w dodatkową produkcję ręcznych skrzyń biegów ML w Metz-Borny (Francja) i MB6 w Aspern (Austria) do samochodów klasy wyższej i dostawczych;
Automatyczne skrzynie są bardzo popularne w Stanach, Chinach i Rosji, dużo mniej w Europie, ale ta technologia będzie nabierać znaczenia wraz z rosnącym popytem na miejskie auta, zaostrzaniem norm emisji spalin i rozwojem pojazdów hybrydowych i autonomicznych,, do których ręczne przekładnie nie nadają się.
– przygotuje zakład w Trémery do uruchomienia w 2019 r. produkcji silników elektrycznych. Dzieki spółce j. v. z Nidec Leroy-Somer zakład ten zwiększy tempo pracy 2021 r. w ramach ofensywy elektryfikacyjnej, aby do 2025 r. cała gama pojazdów grupy miała swe odpowiedniki o napędzie elektrycznym.
Decyzje te podjęto na podstawie oceny wydajności zakładów produkcyjnych, a także zgodnie ze zobowiązaniami w ramach nowego projektu „Momentum for Growth”, podpisanymi w lipcu 2016 r. przez pięć z sześciu organizacji związkowych.
Nowy plan grupy PSA wyklucza Niemcy, bo Francuzi omawiają obecnie ze związkami zawodowymi Opla/Vauxhalla plan „Pace! ” odrodzenia dawnej filii GM. Producent aut Peugeota i Citroena wielokrotnie krytykował wysokie koszty produkcji Opla. Ta firma oświadczyła odrębnie, że będą inwestycje w nowe produkty w Niemczech i w jej zakłady, ale przyszłe wydatki wymagają zawarcia z przywódcami związkowymi umowy o stworzeniu konkurencyjnych struktur.