Największy polski producent naczep ogłosił strategię Wielton 2020. – Zakłada ona podwojenie naszego biznesu wartościowego i ilościowego. Chcemy urosnąć z 1,2 mld do 2,4 mld zł. Chcemy rozwijać się nie tylko na rynku krajowym, ale również na rynkach międzynarodowych poprzez przejęcia – tłumaczył prezes firmy.
– Nasza strategia opiera się na multibrandowości, czyli budowaniu grupy Wielton, która skupia wiele silnych lokalnych marek, działających na swoich rynkach – dodał.
Golec jako przykład podał przejęcie Fruehauf, numeru 1 we Francji. – Dzięki temu skokowo weszliśmy na tamten rynek i zbudowaliśmy w nim 20 proc. udział – mówił.
Gość przyznał, że Wielton jest trzecią firmą w Europie. – Pierwsze dwie firmy to niemieccy gracze. Musimy odrobić 60 lat czasu, który minął. Najpierw chcemy się do nich zbliżyć, a potem ich przeskoczyć – stwierdził.
– Dzisiaj chcemy koncentrować się na rynku europejskim. Europa to 270 tys. produktów, my dzisiaj mamy z tego 4,5 proc., więc jest dużo do zrobienia – dodał.