To o 9,4 proc. więcej niż w roku 2014. W samym grudniu wyniki okazały się jeszcze lepsze. Jak podaje Instytut Samar, liczba rejestracji sięgnęła 43,7 tys. i była o jedną czwarta wyższa niż rok wcześniej oraz o prawie 24 proc. wyższa niż miesiąc wcześniej.
Na rynku samochodów osobowych rejestracje wyniosły 352,5 tys. sztuk, co jest wynikiem lepszym od tego z 2014 roku o 8,1 proc. To prawie 26,4 tys. sprzedanych samochodów więcej. Wzrosty w grudniu były podobne jak w przypadku całego roku: o 25,8 proc. wobec grudnia 2014 oraz o 23,4 proc. wobec listopada 2015.
Część z tych samochodów nie została jednak na polskich drogach. Poziom reeksportu utrzymywał się na stosunkowo wysokim poziomie i według Samaru w grudniu wyniósł ok. 7,6 proc. tj. ok. 3,3 tys. samochodów. W porównaniu z rokiem wcześniejszym reeksport w całym 2015 roku był o 6,8 proc. wyższy.
W całości ubiegłorocznej sprzedaży samochodów osobowych widać zdecydowana dominację firm. Ich udział osiągnął w grudniu poziom 66 proc. Z kolei odsetek klientów indywidualnych wynoszący 34 proc. w rzeczywistości może okazać się jeszcze mniejszy, bo w statystykach Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne klasyfikowane są po stronie klienta indywidualnego. W rezultacie faktyczny udział tych ostatnich w ubiegłorocznych zakupach może się wahać nawet w okolicach jednak czwartej.
Zwiększony popyt ze strony firm poprawił sytuację marek premium. W 2015 roku liczba ich rejestracji zwiększyła się o przeszło jedną piątą, podczas gdy rejestracje marek popularnych rosły w tempie 6,7 proc. Udział marek premium w całym rynku samochodów osobowych zwiększył się do 11,1 proc.