Ofensywa produktów Renault opłaciła się

Renault osiągnął w I półroczu rekordową sprzedaż, wzrosła o 10,4 proc. do 1,88 mln sztuk dzięki ciągłemu odnawianiu gamy produktów, premierze SUV w Chinach i pojawieniu się na rynku Iranu

Publikacja: 18.07.2017 12:44

Ofensywa produktów Renault opłaciła się

Foto: Bloomberg

Firma z Boulogne-Billancourt zbiera owoce kompleksowego odnowienia gamy pod kierunkiem głównego stylisty Laurensa van der Ackera, który pracuje w Renault od 8 lat. Na lepszą sprzedaż wpłynął także wzrost popytu w Europie na auta taniej marki Dacia, a ostatnio sukces mini-SUV-a Captur. Szef pionu sprzedaży Thierry Koskas przyznał, że „nasza strategia odnowy gamy i ekspansji geograficznej daje w dalszym ciągu efekty”.

Osiągnięta dynamika jest 4-krotnie większa od wzrostu światowego rynku o 2,6 proc. Marka Renault odnotowała postęp sprzedaży o 9,7 proc., Renault Samsung Motors o 12,5, Dacia o 11,8 i Lada o 12,2. Udział rynkowy całej grupy zwiększył się o 0,3 pkt proc. do 4,1 proc.

W Europie, na którą w dalszym ciągu przypada większość sprzedaży, Renault osiągnął jej wzrost o 5,6 proc. do 1,03 mln sztuk dzięki Daci (+9,3), która wypuściła nowe wersje Sandero (pod koniec 2016 r.) i Dustera. Udział w rynku wyniósł 10,1 proc. (+0,1 pkt proc.). Nowe modele Lady pozwoliły z kolei zwiększyć sprzedaż w Rosji o 14 proc., dając po 6 miesiącach poprawę s o 6,9 proc.

Marka Renault odnotowała wzrost o 4,3 proc, a jej udział w rynku wyniósł 8,2 proc. na skutek odnowienia w 2016 r. całej rodziny Mégane. Clio 4 jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów. Marka utrzymała pozycję lidera w sprzedaży (+34 proc.) samochodów elektrycznych dzięki udziałowi w rynku 26,8 proc. Model ZOE jest najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem elektrycznym, a liczba jego rejestracji wzrosła o 44 proc..

Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży (245 453 samochody, +9,3 proc), co zapewniło jej 2,6 proc udziału w rynku.

W regionie Afryki-Bliskiego Wschodu-Indii wzrost wyniósł 19,3 proc., a w Azji-Pacyfiku 50,5 proc. do 100 452 sztuk dzięki popytowi w Chinach na nowy SUV Koleos, którego sprzedaż skoczyła trzykrotnie do 36 tys. sztuk. Sprzedaż na rynku irańskim wzrosła ponad dwukrotnie do 68 365 samochodów po otwarciu rynku, gdy złagodzono międzynarodowe sankcje.

W Ameryce Środkowej i Południowej sprzedaż wzrosła o 14,6 proc., a udział w rynkowy poprawił się o 0,4 pkt 6,5 proc. Najbardziej popularne były Sandero, Logan i Duster Oroch. W Argentynie sprzedaż wzrosła o 45,6 proc., udział rynkowy o 1,1 pkt do 13,3 proc. po uruchomieniu pod koniec 2016 r. lokalnej produkcji Sandero i Logana. W Brazylii grupa zwiększyła sprzedaż o 5,1proc osiągając 7,4 proc udziału w rynku.

Renault potwierdził założenia handlowe dla całego roku dzięki odnowionej gamie, debiutom rynkowym nowych modeli oraz rozwijaniu działalności na rynkach pozaeuropejskich — wzrostu sprzedaży i udziału rynkowego w Europie i na święcie. Zakłada zwiększenie światowego rynku o 1,5-2,5 proc. wobec poprzedniej prognozy 1,5-2 proc., w Europie o 2 proc. (także 2 proc. we Francji). W Chinach powinno być +5 proc., w Indiach +8 proc., w Rosji i w Brazylii popyt wyniesie 5 lub więcej procent.

W II półroczu grupa nadal powinna odczuwać efekt odnowienia gamy w Europie, a na rynkach pozaeuropejskich wykorzystać dynamikę modeli Koleos w Chinach, Captur, Xray i Vesta w Rosji, QM6 i SM6 w Korei Południowej, a także nowej gamy SUV-ów w Ameryce Łacińskiej.

Firma z Boulogne-Billancourt zbiera owoce kompleksowego odnowienia gamy pod kierunkiem głównego stylisty Laurensa van der Ackera, który pracuje w Renault od 8 lat. Na lepszą sprzedaż wpłynął także wzrost popytu w Europie na auta taniej marki Dacia, a ostatnio sukces mini-SUV-a Captur. Szef pionu sprzedaży Thierry Koskas przyznał, że „nasza strategia odnowy gamy i ekspansji geograficznej daje w dalszym ciągu efekty”.

Osiągnięta dynamika jest 4-krotnie większa od wzrostu światowego rynku o 2,6 proc. Marka Renault odnotowała postęp sprzedaży o 9,7 proc., Renault Samsung Motors o 12,5, Dacia o 11,8 i Lada o 12,2. Udział rynkowy całej grupy zwiększył się o 0,3 pkt proc. do 4,1 proc.

Archiwum
Gliwice walczą o motoryzacyjną nowość z silnikiem z Tych
Archiwum
Zarobki Elona Muska zatwierdzone, ale nie jednogłośnie
Archiwum
Dyrekcja Skody proponuje podwyżkę zarobków
Archiwum
Europejski plan produkcji PSA
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Fabryka Opla w Tychach uratowana