Firma z Boulogne-Billancourt zbiera owoce kompleksowego odnowienia gamy pod kierunkiem głównego stylisty Laurensa van der Ackera, który pracuje w Renault od 8 lat. Na lepszą sprzedaż wpłynął także wzrost popytu w Europie na auta taniej marki Dacia, a ostatnio sukces mini-SUV-a Captur. Szef pionu sprzedaży Thierry Koskas przyznał, że „nasza strategia odnowy gamy i ekspansji geograficznej daje w dalszym ciągu efekty”.
Osiągnięta dynamika jest 4-krotnie większa od wzrostu światowego rynku o 2,6 proc. Marka Renault odnotowała postęp sprzedaży o 9,7 proc., Renault Samsung Motors o 12,5, Dacia o 11,8 i Lada o 12,2. Udział rynkowy całej grupy zwiększył się o 0,3 pkt proc. do 4,1 proc.
W Europie, na którą w dalszym ciągu przypada większość sprzedaży, Renault osiągnął jej wzrost o 5,6 proc. do 1,03 mln sztuk dzięki Daci (+9,3), która wypuściła nowe wersje Sandero (pod koniec 2016 r.) i Dustera. Udział w rynku wyniósł 10,1 proc. (+0,1 pkt proc.). Nowe modele Lady pozwoliły z kolei zwiększyć sprzedaż w Rosji o 14 proc., dając po 6 miesiącach poprawę s o 6,9 proc.
Marka Renault odnotowała wzrost o 4,3 proc, a jej udział w rynku wyniósł 8,2 proc. na skutek odnowienia w 2016 r. całej rodziny Mégane. Clio 4 jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów. Marka utrzymała pozycję lidera w sprzedaży (+34 proc.) samochodów elektrycznych dzięki udziałowi w rynku 26,8 proc. Model ZOE jest najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem elektrycznym, a liczba jego rejestracji wzrosła o 44 proc..
Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży (245 453 samochody, +9,3 proc), co zapewniło jej 2,6 proc udziału w rynku.