Taki wzrost cen ma też bezpośredni wpływ na polski rynek aut używanych. Od stycznia do listopada 2022 r. import aut używanych z Niemiec do Polski wyniósł 377 240 egzemplarzy. To co prawda 25 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, ale to właśnie z Niemiec sprowadzamy najwięcej używanych aut. Na dalszych miejscach znajduje się Francja, Belgia, Holandia i USA. Z danych platformy sprzedaży AutoScout24 ceny używanych aut wzrosły rok do roku o 19 procent i wynoszą teraz 27 497 euro (około 129 tys. zł).
Czytaj więcej
Stan polskiego rynku aut używanych przedstawia się coraz gorzej. Nie tylko dostępnych pojazdów jest coraz mniej, ale te osiągalne okazują się coraz starsze.
Podwyżki cen używanych aut zależą również od segmentów, a niekiedy poszczególnych modeli czy napędu. I tak ceny vanów i busów wzrosły o około 19 proc. Średnia cena takich modeli to 23 662 euro (ok. 110 800 zł). Modele miejskie podrożały średnio o ok. 18 proc. przy średniej cenie 13 795 euro (ok. 64 800 zł), auta klasy średniej i kompaktowej o 17 i 16 procent, a SUV-y o około 13 prc. Jedną z najwyższych podwyżek odnotowały modele zasilane gazem LPG. Takie samochody na niemieckim rynku podrożały średnio o około 38 proc. Również elektryki z drugiej ręki są coraz droższe, ich ceny poszybowały średnio o 30 procent w górę.
Czytaj więcej
Następca Bugatti Chirona będzie produkowany w Molsheim w Alzacji. Tak, jak poprzednie modele tej marki. W pracach nad pierwszą hybrydą będzie uczestniczyć chorwacka firma Rimac. Od 2016 roku w Molsheim powstało 500 egzemplarzy tego superauta.