Kilka modeli BMW z okresu produkcji od czerwca 2022 roku może mieć zamontowane podzespoły, które mogą skutkować awarią układu przeciwblokującego (ABS) i dynamicznej kontroli stabilności (DSC). BMW prowadzi akcję przywoławczą dla klientów oraz wstrzymuje dostawy nowych aut, które nie są jeszcze w rękach klientów. BMW opisuje możliwą usterkę w następujący sposób: „Wewnętrzna kontrola jakości wykazała, że w niektórych pojazdach mogą wystąpić zakłócenia sygnału w elektronice układu hamulcowego. W bardzo rzadkich przypadkach może to spowodować zwiększenie wymaganej siły uruchomienia hamulca."
Czytaj więcej
BMW M5 najnowszej generacji doczekało się praktyczniejszej odmiany. Na rodzinne M5 trzeba było długo poczekać. Ma rekordową moc, ale i rekordowo dużo waży.
Odpowiedzialny jest za to zintegrowany układ hamulcowy. Jest to element integrujący w nowoczesnych samochodach sterowanie i uruchamianie hamulców w jednej części. Oddzielne części układu hamulcowego instalowane w starszych autach, takie jak podciśnieniowy wzmacniacz siły hamowania, nie są już potrzebne. Ponadto zintegrowany układ hamulcowy z regulacją ciśnienia hamowania za pomocą siłownika elektrycznego zapewnia m. in. szybsze wytwarzanie ciśnienia hamowania i oddzielenie wyczucia pedału hamulca od zakłócających impulsów, na przykład podczas aktywnej rekuperacji lub wysokich temperatur układu hamulcowego. Jednocześnie steruje systemami wspomagania hamowania, takimi jak ABS czy kontrola stabilności.
Akcja przywoławcza dotyczy dziesięciu serii modeli BMW, Mini oraz Rolls-Royce'a
Zintegrowany układ hamulcowy montowany w modelach jest elementem pochodzącym od dostawcy. Według niemieckiego „Manager Magazin” powinien to być system MK-C2 firmy Continental. Według pierwotnych informacji akcja miała dotyczyć około 370 000 pojazdów na całym świecie, ale BMW znacznie zwiększyło tę liczbę w następstwie ostrzeżeniach i wspomina o „ponad milionie” aut. Według niektórych mediów koszty naprawy i serwisu uszkodzonego podzespołu „osiągają wysoki, trzycyfrowy zakres milionów euro”.
Czytaj więcej
BMW opatentowało nową technologię spalania w komorze wstępnej w silnikach benzynowych. Dzięki temu jednostki mają być bardziej wydajne, oszczędne i ekologiczne.