Miko Marczyk w sezonie 2024 chce walczyć o najwyższe lokaty

Miko Marczyk wraz z pilotem Szymonem Gospodarczykiem poinformowali o swoich planach na sezon 2024. Załoga Orlen Team wystartuje w pełnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Europy ERC oraz w wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Świata w klasie WRC 2. Marczyk zamierza w tym sezonie walczyć o najwyższe cele.

Publikacja: 19.03.2024 18:34

Miko Marczyk sezonie 2019 został najmłodszym w historii Rajdowym Mistrzem Polski w klasyfikacji gene

Miko Marczyk sezonie 2019 został najmłodszym w historii Rajdowym Mistrzem Polski w klasyfikacji generalnej

Foto: mat. prasowe

Marczyk i Gospodarczyk skupią się w sezonie 2024 przede wszystkim na startach w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Oznacza to trzy rundy szutrowe – Rajd Węgier, Rajd Skandynawii i Rajd Estonii oraz pięć rund asfaltowych – Rajd Wysp Kanaryjskich, Rajd Rzymu, Rajd Barum, Rali Ceredigion oraz Rajd Śląska. Załoga Orlen Team zna cykl ERC, gdyż startowała tam w sezonach 2020 oraz 2021. Bogatsi o doświadczenia z mistrzostw świata będą chcieli powalczyć o najwyższe lokaty. Duet zapowiedział także, że pojawi się w wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC 2. Tutaj flagowym punktem sezonu będzie Orlen Rajd Polski, który odbędzie się w czerwcu na Mazurach. Marczyk potwierdził, że powinniśmy się spodziewać załogi Orlen Team również na Rajdzie Europy Centralnej oraz w imprezie kończącej sezon motorsportowy w naszym kraju, czyli na Rajdzie Barbórka.

Mikołaj „Miko” Marczyk pojedzie w tym sezonie jako załoga Orlen Team i reprezentuje zespół Skoda Pol

Mikołaj „Miko” Marczyk pojedzie w tym sezonie jako załoga Orlen Team i reprezentuje zespół Skoda Polska Motorsport

mat. prasowe

Razem z ogłoszeniem planów na sezon załoga zaprezentowała również nowe oklejenie swojej Skody Fabii RS Rally2. Kibice z całą pewnością dostrzegą tutaj bardzo duże zmiany. Dominuje czerwień oraz granat, a całe malowanie prezentuje się bardzo agresywnie i dynamicznie. - W 2024 roku wystartujemy w pełnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Europy ERC oraz w wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Świata WRC 2. Nasze zmagania rozpoczniemy od pierwszej rundy ERC, czyli od Rajdu Węgier, który przenosi się do Veszprem i odbędzie się już w dniach 12-14 kwietnia. Następnie czeka na nas asfaltowy Rajd Wysp Kanaryjskich, oraz podsumowanie szutrowej części mistrzostw z Rajdem Skandynawii oraz Rajdem Estonii, który znamy z mistrzostw świata – podkreślił Miko Marczyk.

Miko Marczyk

Miko Marczyk

mat. prasowe

Czytaj więcej

Skoda Scala i Kamiq: auta dla ludu stały się dziś wygodne, nowoczesne i... drogie

- Później nadejdzie pora na dobrze nam znany Rajd Rzymu oraz jedną z moich ulubionych imprez, czyli Rajd Barum. Na zakończenie sezonu nowość, czyli asfaltowy Rali Ceredigion w Wielkiej Brytanii oraz Rajd Śląska, który dobrze znam i świetnie wspominam z przeszłości. W międzyczasie pojawimy się w mistrzostwach świata. Wystartujemy w Orlen Rajdzie Polski w czerwcu oraz w Rajdzie Europy Centralnej. Wisienką na torcie będzie Rajd Barbórka w centrum Warszawy. Jestem przekonany o tym, że wykorzystamy swoje doświadczenia z przeszłości i w każdym rajdzie będziemy walczyć o czołowe pozycje. Czuję się dobrze przygotowany zarówno mentalnie, jak i fizycznie, więc wierzę w to, że osiągniemy swoje cele. Zachęcam was do tego, abyście nam kibicowali w tym sezonie – zakończył kierowca Orlen Team.

Mikołaj „Miko” Marczyk pojedzie w tym sezonie jako załoga Orlen Team i reprezentuje zespół Skoda Pol

Mikołaj „Miko” Marczyk pojedzie w tym sezonie jako załoga Orlen Team i reprezentuje zespół Skoda Polska Motorsport

mat. prasowe

- Pora na nowy sezon, który oznacza dla nas powrót do mistrzostw Europy. Ja osobiście nie mogę się doczekać Rajdu Skandynawii. To szutrowy, letni odpowiednik byłego, zimowego Rajdu Szwecji, który rozgrywał się na tym terenie. To takie połączenie rajdów w Estonii i Finlandii, które bardzo lubię – zaznaczył Szymon Gospodarczyk. - Według mnie najtrudniejszym wyzwaniem sezonu będzie Rali Ceredigion w Wielkiej Brytanii a konkretniej w Walii. Zaskoczeniem jest to, że będzie to rajd asfaltowy. Walia słynie przede wszystkim z szutrowych tras, które gościły wcześniej mistrzostwa świata. Warunki zawsze są tam trudne, często pada deszcz, wieje wiatr i jest zimno. Nie znamy tych tras, więc to będzie spore wyzwanie. Nigdy tam nie byliśmy, a w rajdzie na pewno pojawi się wielu lokalnych kierowców – podsumował pilot w załodze Orlen Team.

Miko Marczyk (po prawej) wraz z pilotem Szymonem Gospodarczykiem

Miko Marczyk (po prawej) wraz z pilotem Szymonem Gospodarczykiem

mat. prasowe

Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy ERC:
12.04-14.04 — 5. Rajd Węgier, Veszprem
02.05-04.05 — 48. Rajd Wysp Kanaryjskich, Las Palmas
13.06-15.06 — 2. Rajd Skandynawii, Karlstad
05.07-07.07 — 14. Rajd Estonii, Tartu
26.07-28.07 — 12. Rajd Rzymu, Fiuggi
16.08-18.08 — 53. Rajd Barum, Zlin
30.08-01.09 — 4. Rali Ceredigion, Aberystwyth
11.10-13.10 — 8. Rajd Śląska, Katowice

Starty dodatkowe:
27.06-30.06 — 80. Orlen Rajd Polski, Mikołajki (WRC)
17.10-20.10 — 2. Rajd Europy Centralnej, Karpfham (WRC)
Grudzień - Rajd Barbórka, Warszawa

mat. prasowe

Czytaj więcej

Tak wygląda nowa Skoda Octavia. Żegnamy 1.0 TSI, witamy większą moc

Marczyk i Gospodarczyk skupią się w sezonie 2024 przede wszystkim na startach w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Oznacza to trzy rundy szutrowe – Rajd Węgier, Rajd Skandynawii i Rajd Estonii oraz pięć rund asfaltowych – Rajd Wysp Kanaryjskich, Rajd Rzymu, Rajd Barum, Rali Ceredigion oraz Rajd Śląska. Załoga Orlen Team zna cykl ERC, gdyż startowała tam w sezonach 2020 oraz 2021. Bogatsi o doświadczenia z mistrzostw świata będą chcieli powalczyć o najwyższe lokaty. Duet zapowiedział także, że pojawi się w wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC 2. Tutaj flagowym punktem sezonu będzie Orlen Rajd Polski, który odbędzie się w czerwcu na Mazurach. Marczyk potwierdził, że powinniśmy się spodziewać załogi Orlen Team również na Rajdzie Europy Centralnej oraz w imprezie kończącej sezon motorsportowy w naszym kraju, czyli na Rajdzie Barbórka.

Pozostało 82% artykułu
Tu i Teraz
Problemy z Teslą Cybertruck. Wstrzymana produkcja przez... mydło
Tu i Teraz
Orlen obniży ceny paliw na majówkę. Promocja tylko dla wybranych klientów
Tu i Teraz
Rolnicy protestują. Na 24 godziny zablokowali trasę S3
Tu i Teraz
Budowa trasy S1 opóźni się o ponad 7 miesięcy. Archeologiczne odkrycie na budowie
Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy