W specjalnie przygotowanej sekcji portalu amazon.com, klienci będą mogli wyszukiwać pojazdy w ich okolicy w oparciu o szereg preferencji. Wśród nich wymienić można: model, wykończenie, kolor i funkcje. Po wyborze preferowanej konfiguracji będzie można dokonać płatności online w zależności od wybranej opcji finansowania. Odbiór będzie realizowany u wybranego dilera albo poprzez dostawę do domu. Rozszerzenie możliwości Amazona jest naturalnym kierunkiem. Do tej pory gigant z sektora e-commerce sprzedawał akcesoria samochodowe i prowadził witrynę "Amazon Vehicle Showrooms", która umożliwia producentom reklamowanie się.
Czytaj więcej
Dealerzy z USA informują, że sprzedaż staje się coraz trudniejsza, a na parkingach zalega coraz więcej aut. Pomimo znacznych spadków cen samochodów na prąd jakie miały miejsce w czasie ostatniego roku dynamika sprzedaży maleje.
Amazon i Hyundai łączą siły
Według Amazona nowa funkcjonalność jest dla dealerów kolejnym sposobem dotarcia do klientów oraz podnoszenia ich wygody. Popiera to m.in. Mike Sullivan, właściciel kilku dealerstw Hyundaia w Los Angeles i Santa Monica. - Współpracujemy z jednym z wiodących na świecie sprzedawców cyfrowych - powiedział Sullivan. "Są liderem w zapewnianiu wygody klientom, a teraz pomogą nam przenieść nasze doświadczenie klienta na wyższy poziom. Amazon zapewnia również ogromny zasięg i siłę marketingową, aby dotrzeć do większej liczby klientów. Nie możemy się doczekać, aby zacząć - dodał. Współpraca Amazon i Hyundaia nie ograniczają się tylko do sprzedaży pojazdów. Koreańska marka wskazała, że będzie korzystała z Amazon Web Services jako preferowanego dostawcy usług w chmurze i zintegruje asystenta głosowego Alexa w pojazdach nowej generacji, począwszy od 2025 roku.
Czytaj więcej
650 KM, napęd na cztery koła i przyspieszenie od zera do 100 km/h zaledwie w 3,4 sekundy. To parametry rodem z supersamochodu, ale w tym wypadku mówimy o hatchbacku.