Sprzedaż elektryków w USA zajmuje dwa razy więcej czasu niż rok temu

Dealerzy z USA informują, że sprzedaż staje się coraz trudniejsza, a na parkingach zalega coraz więcej aut. Pomimo znacznych spadków cen samochodów na prąd jakie miały miejsce w czasie ostatniego roku dynamika sprzedaży maleje.

Publikacja: 04.09.2023 08:03

Chevrolet Bolt

Chevrolet Bolt

Foto: mat. prasowe

Spadki cen wynikały głównie z polityki jednego z najważniejszych graczy na rynku samochodów elektrycznych czyli Tesli. Marka Elona Muska kilkakrotnie obniżała ceny na swoje modele, istotnie wpływając na cały rynek. Dane z lipca 2023 r. pokazują, że sprzedaż nowego modelu elektrycznego zajmuje średnio 50 dni, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w lipcu 2022 r. (25,2 dnia). Jeszcze gorsza jest sytuacja w przypadku używanych pojazdów elektrycznych, których sprzedaż wynosi obecnie średnio 57,8 dnia w porównaniu z 26,4 dnia w zeszłym roku. Skutki pandemii wpłynęły na ograniczoną dostępność samochodów więc klienci byli mniej wybredni. Obecnie wymagania kupujących rosną, co wpływa na tempo sprzedaży.

Czytaj więcej

To Europa miała być liderem elektromobilności. Nic takiego się nie stało

Elektryka sprzedasz najszybciej w 29 dni, auto spalinowe w 9 dni

Niemniej jednak producenci samochodów mają ambitne plany drastycznego zwiększenia sprzedaży samochodów elektrycznych, a z rynku docierają niepokojące sygnały o zahamowaniu trendu. Marki podkreślają, że ich główne zyski wynikają ze sprzedaży samochodów spalinowych. Informacje z rynku są niepokojące dla producentów, ale oznaczają, że klienci mają szansę negocjować lepsze ceny i mogą czerpać z szerokiej dostępności. Według najnowszego badania rynku przeprowadzonego przez iSeeCars, najszybciej sprzedającym się nowym pojazdem elektrycznym, z wyłączeniem Tesli, jest Chevrolet Bolt EUV (29,1 dnia), który z końcem roku doczeka się kolejnej generacji oraz BMW i4. Trzecie miejsce na podium zajmuje Hyundai Ioniq 6. Na rynku używanych aut elektrycznych najkrócej czeka na klienta Tesla Model Y (47,6 dnia) oraz Nissan Leaf (51,3 dnia).

Foto: mat. prasowe

Najszybciej sprzedającymi modelami na rynku nowych aut w USA są Toyota Grand Highlander Hybrid (9,2 dnia), Range Rover (10,4 dnia) i Toyota Grand Highlander (10,7 dnia). Na spowolnienie cierpi również rynek samochodów używanych za oceanem. Najpopularniejsze modele nowe i używane sprzedają się odpowiednio o 29,2% i 26% wolniej w ujęciu rok do roku. Analitycy uważają, że popyt na samochody używane utrzyma się na wysokim poziomie, gdyż ceny będą powoli spadać w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy.

Toyota Grand Highlander

Toyota Grand Highlander

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Toyota Land Cruiser 250: Zaskakująco kanciata i bardzo retro

Spadki cen wynikały głównie z polityki jednego z najważniejszych graczy na rynku samochodów elektrycznych czyli Tesli. Marka Elona Muska kilkakrotnie obniżała ceny na swoje modele, istotnie wpływając na cały rynek. Dane z lipca 2023 r. pokazują, że sprzedaż nowego modelu elektrycznego zajmuje średnio 50 dni, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w lipcu 2022 r. (25,2 dnia). Jeszcze gorsza jest sytuacja w przypadku używanych pojazdów elektrycznych, których sprzedaż wynosi obecnie średnio 57,8 dnia w porównaniu z 26,4 dnia w zeszłym roku. Skutki pandemii wpłynęły na ograniczoną dostępność samochodów więc klienci byli mniej wybredni. Obecnie wymagania kupujących rosną, co wpływa na tempo sprzedaży.

Na prąd
Saudyjczycy budują swój pierwszy elektryczny samochód. Technologia z całego świata
Na prąd
Prognoza ekspertów: popyt na baterie do elektryków wzrośnie czterokrotnie do 2030 r.
Na prąd
Rewolucja w hybrydach plug-in. "Super akumulator" z zasięgiem 400 km
Na prąd
Auta wodorowe mogą jeździć po buspasie, ale nie mogą parkować za darmo w miastach
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na prąd
Produkcja przeniesiona z Polski do USA. Ford będzie produkować akumulatory w Michigan