Szwajcarscy studenci zbudowali bolid. Pobili rekord świata w przyspieszeniu

Oto najszybciej na świecie przyspieszający do setki samochód elektryczny. Rozpędza się od zera do 100 km/h w niecałą sekundę i zbudowany został przez szwajcarskich studentów.

Publikacja: 15.09.2023 13:49

Szwajcarscy studenci zbudowali bolid. Pobili rekord świata w przyspieszeniu

Foto: ETH Zurich

Nowy rekord należy do jednomiejscowego bolidu, który waży zaledwie 140 kg i napędzany jest czterema elektrycznymi silnikami, które wytwarzają łączną moc 326 KM. To jednomiejscowy samochód wyścigowy opracowany przez studentów uniwersytetu ETH w Zurychu oraz Uniwersytetu Nauk Stosowanych i Sztuki w Lucernie w Szwajcarii. Otrzymał nazwę Mayhem i zbudowany jest z komponentów opracowanych przez studentów obu instytucji.

ETH Zurich

Czytaj więcej

Wypadek prototypu Porsche na niemieckiej autostradzie

Podwozie i nadwozie wykonano z połączenia włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu. Auto jest ultra lekkie, jego masa własna to zaledwie 140 kg. Pod poszyciem karoserii wszystkimi tymi panelami znajduje się zestaw czterech silników zamontowanych przy piastach kół, które również zostały opracowane przez uczniów. Łączna moc takiego zestawu napędowego wynosi 326 KM. Wszystko to sprawia, że ​​samochód bardzo szybko przyspiesza. W rekordowej próbie Mayhem przyspieszył od zera do 100 km/h w zaledwie 0,956 sekundy. Na dokonanie tego wyczynu wystarczył dystans zaledwie 12,3 metra. Bolid Formuły 1 potrzebuje na rozpędzenie się do setki około 2,6 sekundy, a prom kosmiczny NASA jakieś pięć sekund.

ETH Zurich

Czytaj więcej

Lamborghini Huracan Tecnica: Codziennie rano po bułki

Nowy rekord należy do jednomiejscowego bolidu, który waży zaledwie 140 kg i napędzany jest czterema elektrycznymi silnikami, które wytwarzają łączną moc 326 KM. To jednomiejscowy samochód wyścigowy opracowany przez studentów uniwersytetu ETH w Zurychu oraz Uniwersytetu Nauk Stosowanych i Sztuki w Lucernie w Szwajcarii. Otrzymał nazwę Mayhem i zbudowany jest z komponentów opracowanych przez studentów obu instytucji.

Podwozie i nadwozie wykonano z połączenia włókna węglowego i aluminium o strukturze plastra miodu. Auto jest ultra lekkie, jego masa własna to zaledwie 140 kg. Pod poszyciem karoserii wszystkimi tymi panelami znajduje się zestaw czterech silników zamontowanych przy piastach kół, które również zostały opracowane przez uczniów. Łączna moc takiego zestawu napędowego wynosi 326 KM. Wszystko to sprawia, że ​​samochód bardzo szybko przyspiesza. W rekordowej próbie Mayhem przyspieszył od zera do 100 km/h w zaledwie 0,956 sekundy. Na dokonanie tego wyczynu wystarczył dystans zaledwie 12,3 metra. Bolid Formuły 1 potrzebuje na rozpędzenie się do setki około 2,6 sekundy, a prom kosmiczny NASA jakieś pięć sekund.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie