Mercedes celem fałszerzy. Przechwycono ponad 1,6 mln podrobionych produktów

W samym 2022 roku ilość podróbek w internecie wzrosła o ponad 23 proc. W wyniku ponad 620 nalotów służb celnych oraz organów ścigania, przechwycono ponad 1,6 miliona podrobionych produktów Mercedesa.

Publikacja: 02.09.2023 08:40

Mercedes celem fałszerzy. Przechwycono ponad 1,6 mln podrobionych produktów

Foto: mat. prasowe

Światowy handel podrabianymi produktami stale rośnie, szczególnie w internecie. Narażone na ten proceder są również marki motoryzacyjne. W 2022 r. odnotowano kolejny znaczący wzrost aktywności w obszarze podróbek w mediach społecznościowych i na platformach handlowych. W porównaniu z rokiem 2021 liczba usuniętych ofert zawierających podróbki w odpowiednich serwisach internetowych wzrosła o ponad 23 proc., do przeszło 155 000 przypadków. W 2022 r., w wyniku ponad 620 nalotów służb celnych oraz organów ścigania, przejęto łącznie ponad 1,6 mln podrobionych produktów. Ich jakość zazwyczaj jest słaba i nie spełnia minimalnych wymogów prawnych w zakresie bezpieczeństwa. Podrabiane produkty, szczególnie te motoryzacyjne stanowią często poważne ryzyko dla zdrowia oraz bezpieczeństwa użytkowników dróg. Do zwalczania Mercedes ma powołany specjalny zespół ds. własności intelektualnej, który ściśle współpracuje ze służbami celnymi i organami ścigania na całym świecie.

Czytaj więcej

Mercedes 190 do sprzedania za 2,3 mln zł. To auto, którym ścigał się Niki Lauda

155 tys. podrabianych produktów

Typowymi rzeczami podrabianymi przez fałszerzy są tarcze hamulcowe, felgi oraz części nadwozia i układu kierowniczego. Podrabiane produkty często trudno wizualnie odróżnić od oryginalnych części. W 2022 r. znacznie wzrosła liczba usuniętych ofert podróbek w mediach społecznościowych i na platformach internetowych – do ponad 155 000. - W zeszłym roku skala handlu podrobionymi produktami za pośrednictwem platform internetowych i mediów społecznościowych gwałtownie wzrosła. Osoby odpowiadające za ochronę naszej marki skupiają się na podróbkach istotnych dla bezpieczeństwa, ponieważ stanowią one zagrożenie dla ludzi. Śledzimy jednak również rozwijający się model biznesowy branży podróbek w obszarze towarów cyfrowych. W 2022 r. z platform internetowych usunięto łącznie ponad 155 000 ofert podrabianych produktów – komentuje Florian Adt, dyrektor operacyjny i główny radca prawny w Mercedes-Benz Intellectual Property GmbH & Co. KG.

Foto: mat. prasowe

Aby nie paść ofiarą fałszerzy, podczas zakupów konsumenci powinni stosować się do kilku prostych zasad. Warto zacząć od skrupulatnego przeanalizowania wyróżnionych ofert – typowymi sygnałami alarmowymi w przypadku podrabianych produktów są: znacząco niska cena, widoczna dyskusyjna jakość produktu lub sprzedaż za pośrednictwem wątpliwych źródeł internetowych. Niekiedy już na podstawie zdjęć lub oznaczeń produktów widać, że nie mogą one być oryginalne.

Czytaj więcej

Mercedes zrezygnował z silnika V8, a klienci nie kupują 4-cylindrowego AMG

Światowy handel podrabianymi produktami stale rośnie, szczególnie w internecie. Narażone na ten proceder są również marki motoryzacyjne. W 2022 r. odnotowano kolejny znaczący wzrost aktywności w obszarze podróbek w mediach społecznościowych i na platformach handlowych. W porównaniu z rokiem 2021 liczba usuniętych ofert zawierających podróbki w odpowiednich serwisach internetowych wzrosła o ponad 23 proc., do przeszło 155 000 przypadków. W 2022 r., w wyniku ponad 620 nalotów służb celnych oraz organów ścigania, przejęto łącznie ponad 1,6 mln podrobionych produktów. Ich jakość zazwyczaj jest słaba i nie spełnia minimalnych wymogów prawnych w zakresie bezpieczeństwa. Podrabiane produkty, szczególnie te motoryzacyjne stanowią często poważne ryzyko dla zdrowia oraz bezpieczeństwa użytkowników dróg. Do zwalczania Mercedes ma powołany specjalny zespół ds. własności intelektualnej, który ściśle współpracuje ze służbami celnymi i organami ścigania na całym świecie.

Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem