Akcja serwisowa dotyczy modeli oferowanych na rynku amerykańskim - Hyundai Palisade, Tucson, Sonata, Elantra oraz Kona z rocznika 2023. Kia natomiast musi naprawić modele: Seltos oraz Soul i Sportage, również z rocznika 2023. Należące do jednej grupy koreańskie marki w pierwszej kolejności poinformowały użytkowników potencjalnym niebezpieczeństwie i konieczności parkowania na zewnątrz, nie w garażach i pomieszczeniach zamkniętych, z dala od budynków, aż do momentu naprawy.
Hyundai Palisade
Czytaj więcej
Kia Picanto obecnej generacji jest na rynku od sześciu lat. Trzy lata temu przeszła kosmetyczne modernizacje. Teraz, przy okazji drugiego liftingu, dokonano o wiele większych zmian. Auto wygląda jak miniatura elektrycznego EV9.
Powodem potencjalnego problemu są elektroniczne sterowniki zespołu pompy olejowej systemu Stop&Go. Mogą one zawierać uszkodzone elementy elektryczne, które powodują przegrzanie pompy, w czego następstwie istnieje ryzyko zapłonu. O akcji serwisowej właściciele pojazdów zostaną poinformowani pod koniec września, dealerzy sprawdzą i w razie potrzeby wymienią elektryczny sterownik pompy oleju. Kia poinformowała, że jak na razie dostała sześć zgłoszeń o incydentach, które mogą być związane z przegrzewaniem pompy. Z kolei Hyundai przyznał się do czterech takich przypadków. Nikt nie został poszkodowany. Producenci pojazdów już poinformowali o potencjalnym niebezpieczeństwie amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA). Wadliwa część została wyeliminowana z produkcji w marcu tego roku.
Hyundai Tucson