Reklama

Sprzedasz swojego Rolls-Royce’a zbyt wcześnie - znajdziesz się na czarnej liście

W celu ograniczenia działalności spekulacyjnej Rolls-Royce wprowadza ograniczenia odsprzedaży nowo zakupionych elektrycznych modeli Spectre. Nie wszystkim podoba się to, że producent wpływa na decyzje swoich klientów dotyczące ich własności.

Publikacja: 16.07.2023 12:41

Rolls Royce Spectre

Rolls Royce Spectre

Foto: mat. prasowe

Pierwszy elektryczny Rolls-Royce Spectre wkrótce trafi do klientów. Liczba dostępnych egzemplarzy jest znacznie mniejsza niż grupa zainteresowanych. Kolejka jest tym dłuższa, że duży procent zainteresowanych pierwszym elektrycznym Rollsem to nowi dla marki klienci. Jeśli chcesz stać się właścicielem pierwszego elektrycznego modelu marki musisz znajdować się na liście klientów priorytetowych. Rolls-Royce próbując chronić własne interesy wprowadza jednak kontrowersyjne ograniczenia. Jak donosi „Car Dealer” dyrektor generalny marki Torsten Müller-Ötvös powiedział, że wszyscy klienci, którzy będą próbowali odsprzedać swoje modele Spectre dla zysku, otrzymają dożywotni zakaz kupowania kolejnego Rolls-Royce'a z rąk oficjalnych dealerów. To działanie ma przeciwdziałać spekulacjom na rynku wtórnym, a także zapobiec irytacji tych klientów, którzy muszą długo czekać na odbiór swojego samochodu. Jest to też krok wymierzony przeciwko dealerom luksusowych samochodów.

Rolls Royce Spectre

Rolls Royce Spectre

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Rolls-Royce Spectre: Elektryczna subtelność

Tom Hartley, brytyjski biznesmen z branży samochodowej w wywiadzie dla magazynu „Car Dealer” zwraca uwagę, że „firma nie powinna narzucać w jaki sposób klienci wydają swoje własne pół miliona funtów”. Przecież nie zawsze właściciel właśnie zakupionego Rollsa chce go odsprzedać kierując się żądzą zysku. Czasem sprzedaje samochód z przyczyn osobistych. Wielu producentów luksusowych aut nieprzychylnie spogląda na klientów, którzy kierując się chęcią zarobku szybko pozbywają się swoich samochodów. Np. dla Ferrari to niezwykle ważna kwestia. Z zakulisowych informacji wiadomo, że włoska marka posiada bardzo długą czarną listę osób, które już nie kupią nowego Ferrari w salonie. Znalazł się na niej choćby amerykański bokser Floyd Joy Mayweather, po tym jak odsprzedał swoje Ferrari Enzo po kilku miesiącach od zakupu. Producenci luksusowych samochodów z łatwością monitorują zachowanie swoich klientów ponieważ sprzedają niewiele egzemplarzy samochodów. Dla przykładu Ferrari wyprodukowało jedynie 400 sztuk kultowego modelu Enzo. Dlatego lepiej poważnie traktować wypowiedzi dyrektora generalnego Rolls-Royce’a.

Rolls Royce Spectre

Rolls Royce Spectre

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama
Rolls Royce Spectre

Rolls Royce Spectre

Foto: mat. prasowe

Rolls Royce Spectre

Rolls Royce Spectre

Foto: mat. prasowe

Rolls Royce Spectre

Rolls Royce Spectre

Foto: mat. prasowe

Rolls Royce Spectre

Rolls Royce Spectre

Foto: mat. prasowe

Rolls Royce Spectre

Rolls Royce Spectre

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Na elektrycznego Rollsa trzeba czekać dwa lata

Pierwszy elektryczny Rolls-Royce Spectre wkrótce trafi do klientów. Liczba dostępnych egzemplarzy jest znacznie mniejsza niż grupa zainteresowanych. Kolejka jest tym dłuższa, że duży procent zainteresowanych pierwszym elektrycznym Rollsem to nowi dla marki klienci. Jeśli chcesz stać się właścicielem pierwszego elektrycznego modelu marki musisz znajdować się na liście klientów priorytetowych. Rolls-Royce próbując chronić własne interesy wprowadza jednak kontrowersyjne ograniczenia. Jak donosi „Car Dealer” dyrektor generalny marki Torsten Müller-Ötvös powiedział, że wszyscy klienci, którzy będą próbowali odsprzedać swoje modele Spectre dla zysku, otrzymają dożywotni zakaz kupowania kolejnego Rolls-Royce'a z rąk oficjalnych dealerów. To działanie ma przeciwdziałać spekulacjom na rynku wtórnym, a także zapobiec irytacji tych klientów, którzy muszą długo czekać na odbiór swojego samochodu. Jest to też krok wymierzony przeciwko dealerom luksusowych samochodów.

Reklama
Tu i Teraz
Dieselgate w Polsce. Volkswagen zapłaci 73,7 mln zł i kończy batalię z UOKiK
Tu i Teraz
To nie jest Corolla. Ten model Toyoty jest najpopularniejszą hybrydą na świecie
Tu i Teraz
Dacia Sandero królem Europy. W czasach drogich SUV-ów i elektryków wygrywa prostota
Tu i Teraz
Autostrada Wielkopolska znów podnosi ceny. To już drugi raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Tu i Teraz
Odcinkowy pomiar prędkości na A4 zbiera rekordowe żniwa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama