Główny Inspektorat Transportu Drogowego podsumował pracę urządzeń wchodzących w skład systemu CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym). W pierwszych pięciu miesiącach fotoradary oraz odcinkowe pomiary prędkości zarejestrowały 301 tys. wykroczeń. Rekord wykroczeń zarejestrował fotoradar na skrzyżowaniu ulic Ostrobramskiej i Zamienieckiej w Warszawie. Zarejestrowano tu 4,8 tys. wykroczeń. Przy tym urządzeniu obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, ale fotoradar wyłapuje również przejazd przez czerwone światło.

Czytaj więcej

3 100 tys. zł mandatu za jazdę hulajnogą w Krakowie

W asfalcie na zbiegu ulic Ostrobramskiej i Zamienieckiej zatopiona jest pętla indukcyjna, która pozwala weryfikować przejazd przez czerwone światło. Każdy kierowca, który w momencie włączenia się czerwonego światła i po uwzględnieniu czasu opóźnienia przekroczy pętle indukcyjne, zostanie zarejestrowany, a jego ruch udokumentowany w postaci dwóch zdjęć. Ten sam radar mierzy również prędkość. Po wyłączeniu czerwonego światła urządzenie robi pomiar prędkości, który oparty jest na wyliczeniu średniej prędkości auta pomiędzy dwoma czujnikami. Na każdym pasie ruchu zamontowana jest oddzielna pętla indukcyjna, która eliminuje możliwość pomyłki i wskazanie właściwego pojazdu. System automatycznie wie, który z pojazdów (jeśli jest ich więcej na zdjęciu) popełnił przekroczenie.

Czytaj więcej

Odcinkowy pomiar prędkości na trasie S7 będzie miał aż 14 km długości