Silnik do Ferrari FXX kosztuje milion złotych. Tyle co nowe Ferrari Roma

Silnik V12 do Ferrari FXX o mocy 800 KM jest jednym z najpotężniejszych silników wolnossących na świecie. Dom aukcyjny RM Sotheby's niedawno wystawił taką jednostkę napędowa na sprzedaż.

Publikacja: 12.04.2023 15:15

Silnik Ferrari FXX

Silnik Ferrari FXX

Foto: Tom Wood/Sotheby's

Dom aukcyjny RM Sotheby's oszacował wartość silnika Ferrari o oznaczeniu fabrycznym Tipo 140 DA w oryginalnym opakowaniu na kwotę od 240 000 do 425 000 euro. Według informacji domu aukcyjnego po raz pierwszy zaoferowano kompletny nowy silnik dla Ferrari FXX. Mimo to V12 nie do końca osiągnął zakładaną cenę: po siedmiodniowej licytacji internetowej sprzedano go za 180 000 funtów brytyjskich (ok 205 000 euro/952 tys. zł) – to tyle ile mniej więcej kosztuje nowe Ferrari Roma. Do kompletnego silnika wolnossącego V12 o mocy 800 KM i pojemności 6262 cm3, który jest przeznaczony do Ferrari FXX i stoi na palecie trzeba kupić tylko układ wydechowy i samochód. Może też służyć jako podstawka pod stół, ale to będzie bardzo drogi stół przekraczający wartość nie jednego mieszkania.

Ferrari FXX

Ferrari FXX

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ferrari jest szantażowane przez hakerów

Ferrari FXX to model bez homologacji drogowej przeznaczony wyłącznie na tory wyścigowe. Zbudowany został w 30 egzemplarzach i w 2005 roku kosztował 1,5 mln euro. Auto może osiągnąć prędkość maksymalną 345 km/h i przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s. Według Ferrari, skrzynia biegów FXX może zmieniać biegi w mniej niż 100 milisekund, co odpowiada prędkości zmiany biegów w Formule 1. Terzydziesty i oficjalnie ostatni egzemplarz był początkowo własnością Michaela Schumachera, ale został sprzedany w 2013 roku za 2,4 miliona euro. Schumacher i szef wyścigowy Jean Todt otrzymali dwa pomalowane na czarno FXX. Jest też jeden żółty, niebieski, biały, srebrno-niebieski i srebrny FXX. Reszta ma standardowy kolor czerwony Rosso Corsa.

Ferrari FXX

Ferrari FXX

Foto: mat. prasowe

Ferrari FXX

Ferrari FXX

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Porsche 911 GT3: Absolutny majstersztyk
Tu i Teraz
Toyota nie rezygnuje z wodoru. Premiera nowej generacji ogniw paliwowych
Tu i Teraz
Powrót do silnika V8. Nowy Dodge Charger jednak nie tylko z napędem elektrycznym
Tu i Teraz
Szantażowanie rodziny Schumachera. Wyrok więzienia dla głównego oskarżonego
Tu i Teraz
Nowa marka na polskim rynku. Powalczy z Teslą i Audi
Tu i Teraz
Stellantis chce wskrzesić zapomnianą markę. Ma stać się konkurentem Dacii