W czym EX90 jest lepsze od poprzednich modeli Volvo? Czy może pan powiedzieć, że pokazuje ono jakie będzie Volvo w przyszłości?
To prawda. EX90 zabiera nas w podróż do nowej ery motoryzacji, z płytą już całkowicie pomyślaną dla auta z napędem elektrycznym. W ten sposób przekroczyliśmy w rozwoju Volvo kolejną granicę. Nie mówiąc już o wszystkich nowinkach technologicznych, które zarezerwowaliśmy dla tego auta, w tym kluczowych dla nas zapewniających bezpieczeństwo jazdy. Skorzystaliśmy z najnowszej technologii komputerowej i śmiało mogę powiedzieć, że są to rozwiązania najnowszej generacji. Dotyczą one zwłaszcza jazdy nocą, a przecież aż 90 procent wypadków wydarza się właśnie wtedy. Bo jest ciemno, kierowca nie widzi tak daleko, jak w ciągu dnia, nie mówiąc o tym, że zazwyczaj jest zmęczony. Przyczynia się do tego także fakt, że ruch na drodze nocą jest mniejszy, więc kierowca jest mniej skupiony na prowadzeniu auta, niż podczas jazdy w dzień. A jeśli nie widzisz jakiejś przeszkody z odległości 250 metrów, to chwilę później jest już zbyt późno, aby skutecznie zareagować. Dla mnie te rozwiązania, to prawdziwy kosmos i można je porównać z wprowadzeniem trzypunktowego pasa bezpieczeństwa, który zresztą też wprowadziło na rynek Volvo, tyle że ponad 60 lat temu. To początek nowej ery dla Volvo, bo zamierzamy wprowadzać na rynek po jednym całkowicie nowym elektrycznym modelu w ciągu najbliższych 5 lat.
Czym będzie Volvo w czasie prezesury Jima Rowana: super biurem na kołach, czy butikiem napakowanym najnowocześniejszymi technologiami?
Zależy jak i kto na to patrzy. Jeśli chcemy mieć komfortowe i bezpieczne biuro wyposażone we wszystko wymagające nowoczesnej komunikacji, to Volvo tym jest. Butik Hi-Tech? Proszę bardzo. Rzeczywiście mamy w EX90 rozwiązania butikowe. Chcesz wyjechać tym autem na weekend, rozstawić namiot i żeby ten namiot był ogrzany, to EX90 ci to zapewni. Doładuje elektryczne rowery, czy kuchenkę, na której ugotujesz kolację, bądź lodówkę. Wyładował się telefon ? Nie ma problemu. Jest tyle różnych funkcji, do których to auto jest zdolne, a których pojazd z silnikiem spalinowym nie byłby zdolny. EX90 jest po prostu wszechstronne. A pod względem bezpieczeństwa, to także nowa epoka.
Co skłoniło pana do objęcia stanowiska prezesa Volvo. Jaki był główny powód, dla którego podjął się pan tej funkcji?