Zgodnie z przewidywaniami wyników EBITDA, zysk grupy MOL w 2022 roku miał wynieść 4,1-4,4 mld USD. Z kolei organiczny CAPEX grupy sięgnął w 2022 r. 1,52 mld USD, podczas gdy MOL zakładał, że wyniesie on 1,7 mld USD. Spółka prognozuje, że w 2023 roku CAPEX grupy wyniesie do 1,7 mld USD. – Solidny wynik EBITDA w 2022 r. – nawet w obliczu ekstremalnych obciążeń podatkowych, ograniczania cen i szeregu dodatkowych regulacji, umożliwia kontynuowanie naszej transformacji, której założenia zostały określone w strategii Shape Tomorrow 2030+. Zgodnie z tymi założeniami poczyniliśmy pierwsze inwestycje w produkcję zielonego wodoru i zaznaczyliśmy swoją obecność w sektorze gospodarowania odpadami, co stanowi ważny krok w strategicznie istotnym dla nas kierunku gospodarki cyrkularnej – powiedział Zsolt Hernádi, prezes spółki.
Czytaj więcej
Przez prawie pół roku Urząd Skarbowy w Zakopanem szukał nabywcy na używanego Bentleya Continentala GT. Coupe wycenione zostało na kwotę 235 tys. zł. Mimo kilku licytacji nie znalazł się nikt chętnych na zakup auta. Po każdym kolejnym kwota była obniżana i finalnie Bentleya sprzedano za 101 tys. zł.
Rok 2023 nie będzie łatwiejszy. – Jestem przekonany, że odporność biznesu MOL, której już nie raz dowiedliśmy, pomoże nam pewnie przejść przez niepewne czasy – dodał Zsolt Hernádi. W czwartym kwartale 2022 roku, spółka zanotowała 492 mln USD EBITDA. Jest to o 8 proc. więcej niż rok wcześniej, jednak mniej niż przed kwartałem, z uwagi na dodatkowe opłaty na Węgrzech i system regulacji cen w Chorwacji. Segment Downstream przyniósł w ostatnim kwartale 384 mln USD CCS EBITDA, czyli o 9 proc. więcej niż przed rokiem. MOL podał, że malejący wkład działalności petrochemicznej został zrównoważony przez lepsze wyniki z działalności rafineryjnej. Z kolei 89 mln USD przyniosły usługi konsumenckie. Stanowi to o 23 proc. słabszy wynik w odniesieniu do tego samego okresu rok wcześniej. Wpłynęły na to przede wszystkim regulowane ceny paliw na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W czwartym kwartale MOL sfinalizował transakcję nabycia 417 stacji paliw w Polsce, rozbudowując portfolio detaliczne grupy – czytamy w komunikacie.
Segment przesyłu (gas midstream) w całym 2022 r. wypracował EBITDA na poziomie 163 mln USD co oznacza wzrost o 20 proc. w stosunku do 2021 r. w tym przypadku dobre wyniki są efektem zwiększenia popytu na przesył transgraniczny, ciągłe zapełnienie magazynów i wyższe wolumeny przesyłu krajowego. W czwartym kwartale wynik EBITDA wzrósł o 79 proc. w ujęciu rocznym, osiągając poziom 61 mln USD. Przedstawiciele MOL podali również, że negatywny wpływ na wyniki grupy miały nowe regulacje prawne, w tym ograniczenia cen paliw i podatki od nadzwyczajnych zysków wprowadzane na niektórych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Ich negatywny wpływ na wynik EBITDA grupa szacuje na ponad 1,6 mld USD w całym 2022 r. Grupa MOL oficjalnie zainaugurowała pierwszą stację paliw w Polsce. Jest ona zlokalizowana przy trasie S7 w miejscowości Klemencice (woj. Świętokrzyskie). To pierwsza z ponad 410 stacji, które już niebawem przyjmą branding MOL.
Czytaj więcej
Mercedes-AMG jest teraz oficjalnym rekordzistą słynnego toru Nürburgring w kategorii samochodów seryjnych dopuszczonych do ruchu ulicznego. W 2021 roku ten rekord ustanowiło Porsche 911 GT2 RS, który teraz już przeszedł do historii.