14 km to brzmi na niewiele, ale kłopot w tym, że póki co nie wiadomo nawet kiedy rozpocznie się budowa ostatniego odcinka obwodnicy Warszawy, która w całości ma mieć nieco ponad 80 km. Budowa Warszawskiego Węzła Drogowego (WDW) trwa już od 2008 roku. GDDKiA potrzebowała póki co 15 lat na zbudowanie 68 km trasy. Pierwszym odcinkiem była trasa pomiędzy węzłami Konotopa i Powązkowska w ciągu drogi S8, która miała długość 10,4 km. Pięć lat później ukończono budowę kolejnych dwóch odcinków - liczącej 20 km trasy S2 tzw. Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) i fragmentu drogi S8 pomiędzy węzłami Modlińska i Marki, który liczył 7 km. Rok 2017 to kolejne 2 km północnej części obwodnicy - trasa S8 od węzła Marki do węzła Drewnica. Trzy lata później, w grudniu 2020 roku oddano do użytku 15 km trasy S2 wraz z nowym mostem na Wiśle i wreszcie rok później kolejną część drogi S2 Puławska — Warszawa Wilanów wraz z mocno opóźnionym tunelem pod Ursynowem.

Czytaj więcej

Egzamin na prawo jazdy po nowemu. Może w nim zabraknąć jazdy po łuku

Brakuje wschodniej części WDW, a dokładniej fragmentu drogi Drewnica — Ząbki — Warszawa Wschód — Lubelska. Na koniec grudnia 2022 roku otwarty został 2,5 km odcinek trasy pomiędzy węzłami Lubelska i Warszawa Wschód. Do szczęścia i domknięcie obwodnicy brakuje około 14 km drogi. Budowa tego odcinka raczej szybko nie nastąpi, bo jak informuje GDDKiA ten fragment czeka na sądowe rozstrzygnięcie. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska uchylił w całości decyzje Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaskarżyła decyzje do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie. Jakiekolwiek decyzje w tej sprawie mogą zapaść nie wcześniej niż w pierwszym kwartale 2023 roku. "Podjęcie dalszych działań związanych z realizacją WOW będzie możliwe po prawomocnym zakończeniu postępowań, dotyczących decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, przed sądami administracyjnymi" — tłumaczy GDDKiA. Chodzi o część trasy S17 na odciku Drewnica — Ząbki i Ząbki — Warszawa Wschód.

Czytaj więcej

Toyota Corolla Cross: Przyszłość w jasnych barwach