Tunel oddany do użytku w grudniu 2021 roku posiada odcinkowy pomiar prędkości, który obowiązuje na całej długości najdłuższego w Polsce tunelu (2335 m). To 134 kamery, które całą dobę monitorują ruch. Dwanaście z nich to elementy systemu odcinkowego pomiaru prędkości, który dokonywany jest w obu kierunkach. System monitoruje czas wjazdu i wyjazdu z tego odcinka drogi. W razie wykroczenia, kierowca dostaje zdjęcie pojazdu, z takimi danymi jak m.in.: miejsce, data i czas pomiaru, długości odcinka pomiarowego czy maksymalną dozwoloną prędkością. Urządzenia zidentyfikują również pas ruchu, którym poruszał się samochód.
Czytaj więcej
Kończy się budowa ostatniej brakującej części autostrady A1 – fragmentu pomiędzy Tuszynem i Częstochową. Tuż przed weekendem zakończono prace na 16-kilometrowym odcinku od Tuszyna do Piotrkowa Trybunalskiego.
Zamontowany system okazał się maszynką do robienia pieniędzy bo 1/3 wykroczeń zarejestrowanych w tym roku przez systemy odcinkowego pomiaru prędkości w Polsce pochodzą z warszawskiego tunelu na A2. Przekłada się to na 27 tys. wykroczeń z 95 tysięcy wykroczeń zarejestrowanych w całej Polsce.
Nic dziwnego, że GDDKiA ma planach uruchomienie kolejnych takich monitorowanych odcinków. W sumie odcinkowy pomiar prędkości ma znaleźć się na 400 km dróg. Na chwilę obecną odcinkowy pomiar prędkości działa w ponad 30 lokalizacjach. Póki co wytypowano 39 nowych odcinków dróg w 13 województwach m.in na autostradach A1, A2, A4, drogach ekspresowych S7, S11 i S14 i 14 drogach wojewódzkich.
Czytaj więcej
Jeszcze w tym roku przy drogach szybkiego ruchu na Miejscach Obsługi Podróżnych kategorii I (to najniższa kategoria) ma się pojawić 40 nowych stacji ładowania aut elektrycznych – zapowiedziała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).