Ruszyła produkcja BMW i7. To przełomowe auto dla bawarskiej marki

BMW i7 to nowa flagowa limuzyna bawarskiego koncernu. Początkowo produkowana będzie wyłącznie z napędem elektrycznym. Później dołączy klasyczny, spalinowy napęd i hybrydowy plug-in. Będzie to pierwsze auto w tej klasie oferowane z każdym rodzajem napędu.

Publikacja: 03.07.2022 07:51

Ruszyła produkcja BMW i7. To przełomowe auto dla bawarskiej marki

Foto: mat. prasowe

Rozpoczęcie produkcji tego modelu to ważna chwila dla BMW, którą zresztą warto zapamiętać z historycznego punktu widzenia. Bo mimo że Oliver Zipse, szef bawarskiej marki otwarcie mówi o zbyt szybkich i za bardzo jednolitych ustaleniach w przejściu branży na zero emisyjność, to nowa seria 7 startuje właśnie w wersji czysto elektrycznej. Elektryfikacji dzisiaj już nie da się ignorować, nawet w przypadku dużych limuzyn. W największej fabryce BMW w Europie, gdzie pracuje 17 tys. osób właśnie ruszyła produkcja modelu i7.

Foto: mat. prasowe

Zanim pierwsza "siódemka" zjechała z taśmy w fabrykę w Dingolfing zainwestowano 300 mln euro (1 mld 400 mln zł). Finalnie limuzyna będzie powstawać w wersji elektrycznej, spalinowej i hybrydowej. Wszystkie będą produkowane na tej samej linii produkcyjnej. Fabryka w południowej Bawarii jest przygotowana do tego żeby na jednej taśmie powstawały również elektryczne modele iX, wszystkie wersje serii 8, seria 4 coupe i cabrio, a za rok dołączy do tego w pełni elektryczne i5. To jedna z najnowocześniejszych fabryk na świecie. Jest jednym z ponad 30 zakładów produkcyjnych BMW na całym świecie. Rocznie produkuje się tu prawie 250 tys. egzemplarzy aut.

Czytaj więcej

BMW i7: Flagowa limuzyna napakowana nowościami

- Nowe BMW serii 7 to pierwszy na świecie luksusowy sedan, który oferuje klientom wybór pomiędzy trzema rodzajami napędu. Niezależnie od tego, czy jest to napęd w pełni elektryczny, spalinowy czy, wkrótce, hybrydowy typu plug-in, dysponujemy elastycznymi strukturami produkcyjnymi i wyjątkowymi umiejętnościami integracyjnymi, których potrzebujemy, aby wydajnie produkować tak różnorodne napędy - komentuje Milan Nedeljkovic, członek zarządu BMW AG ds. produkcji.

Foto: mat. prasowe

Nowe BMW i7 to wymagało wdrożenia wielu nowych procedur. Np. dla dwu kolorowego lakieru ustalono specjalny proces łączący standardowe techniki lakierowania z ręcznym malowaniem przez specjalistów z Dingolfing. BMW jest dumne z tego, że komponenty napędu elektrycznego modelu i7 montuje się w fabryce we własnym zakresie. Za rok co trzecie auto wyjeżdżające z tego zakładu będzie miało napęd elektryczny.

BMW i7 pojawi się w Europie pod koniec 2022 roku. Inaczej niż Mercedes BMW wykorzystuje jedną płytę podłogową dla napędu spalinowego i elektycznego. Modyfikując platformę CLAR bawarska firma włożyła wiele wysiłku aby platformy nadawały się do wszystkich rodzajów napędów. W serii 7 wizualnie odróżnienie elektryka od wersji spalinowej jest praktycznie niemożliwe. Model benzynowy pozostaje w produkcji, bo jest ważny na rynki na Dalekim Wschodzie i USA. Tam może spodobać się imponujący przód z woltem powietrza, który wielkością niewiele ustępuje osłonie chłodnicy pokrewnego technicznie Rolls-Royce'a. Nie będzie wersji z długim rozstawem osi. Nowa seria 7 ma teraz 5,39 metra długości, czyli jest dłuższa o 27 cm od klasycznej poprzedniej "siódemki" i o 13 cm od wersji Long.

Foto: mat. prasowe

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Motoryzacyjne marki premium - jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła

Rozpoczęcie produkcji tego modelu to ważna chwila dla BMW, którą zresztą warto zapamiętać z historycznego punktu widzenia. Bo mimo że Oliver Zipse, szef bawarskiej marki otwarcie mówi o zbyt szybkich i za bardzo jednolitych ustaleniach w przejściu branży na zero emisyjność, to nowa seria 7 startuje właśnie w wersji czysto elektrycznej. Elektryfikacji dzisiaj już nie da się ignorować, nawet w przypadku dużych limuzyn. W największej fabryce BMW w Europie, gdzie pracuje 17 tys. osób właśnie ruszyła produkcja modelu i7.

Pozostało 85% artykułu
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii