Motoryzacyjne marki premium - jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła

Samochody premium i luksusowe uznawane są za jedne z odporniejszych na Covid-19 – wynika z raportu KPMG. W 2021 roku wzrost wartości tego sektora wyniósł 25,3 proc. To jedyna klasa, która przekroczyła wyniki uzyskiwane przed wybuchem pandemii.

Publikacja: 02.07.2022 07:44

Motoryzacyjne marki premium - jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła

Foto: mat. prasowe

Zgodnie z raportem KPMG, łączna wartość dóbr luksusowych w Polsce wyniosła około 30 miliardów złotych. Największy segment, czyli samochody premium i luksusowe, osiągnął wzrost wartości o 25,3 proc. do 20,5 mld zł. To jak na razie jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła o 23,4 proc. w porównaniu do wyników sprzed pandemii, czyli w 2019 roku. – Wydatki konsumentów na produkty i usługi luksusowe okazały się wyższe niż przed pandemią, ale przyczynił się do tego wyłącznie jeden, największy segment – samochody premium i luksusowe – podaje KPMG.

Mercedes-AMG GT63 S E-Performance 4-Door

Mercedes-AMG GT63 S E-Performance 4-Door

mat. prasowe

W 2021 roku, w Polsce liczba aut z segmentu premium zwiększyła się o 19 proc. w stosunku rok do roku i wyniosła 91,1 tysiąca sztuk. Za 68 proc. sprzedanych aut odpowiadają trzy marki: BMW (24 tys. rejestracji), Mercedes (19,6 tys. rejestracji), Audi (19 tys. rejestracji). Kolejne miejsca przypadły Volvo (11 tys. egzemplarzy) i Lexusowi (6,2 tys. egzemplarzy). Warto też zauważyć dwie marki, które w porównaniu do 2020 roku uzyskały znaczne wzrosty. Mowa o Cuprze z 27-krotnym wzrostem oraz Tesli z 6-krotnym wzrostem. Ponadto należy podkreślić, że liczba rejestracji samochodów luksusowych wzrosła o 29 proc. w stosunku rok do roku, do 267 egzemplarzy.

Czytaj więcej

Auta zdrożały o 24 proc. Ceny samochodów rosną szybciej niż inflacja

Sektor aut luksusowych stanowi 0,3 proc. rynku wolumenowego oraz 1,2 proc. wartości segmentu samochodów premium i luksusowych łącznie. Drugi rok z rzędu najwyższą sprzedaż wykazało Maserati ze wzrostem sprzedaży o 26,6 proc. r/r do 73 egzemplarzy. Kolejne miejsca zajęli producenci marek: Bentley (65 sztuk), Ferrari (45 sztuk) oraz Lamborghini (42 sztuki). Najniższą sprzedaż wykazały marki: Aston Martin (5 sztuk) i Cadillac (2 sztuki) – podano w raporcie.

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT

mat. prasowe

W Polsce przybywa osób zamożnych, którzy zarabiają powyżej 20 tysięcy zł miesięcznie. Ich liczba zwiększyła się do 284 tysięcy osób (+7 proc.), a łączne dochody w grupie wzrosły o 15,1 proc. do 201 mld r/r. Liczba osób bogatych, których przeciętne zarobki przekraczają 50 tys. zł miesięcznie, wzrosła do 77,1 tys. (+11,6 proc.). W całym 2020 łączny dochód tej grupy był o 20 proc. większy niż w 2019 roku i osiągnął wynik 124 mld zł.W raporcie KPMG podkreślono również, że dobra luksusowe kierowane są do osób o dochodach rocznych przekraczających 1 mln zł brutto. W 2020 roku w porównaniu do roku poprzedniego liczba osób w grupie wzrosła o 10,3 proc., średnie miesięczne zarobki wyniosły 216 tys. miesięcznie.

Czytaj więcej

Ulubione auto kobiety - szary hatchback z silnikiem benzynowym

Zgodnie z raportem KPMG, łączna wartość dóbr luksusowych w Polsce wyniosła około 30 miliardów złotych. Największy segment, czyli samochody premium i luksusowe, osiągnął wzrost wartości o 25,3 proc. do 20,5 mld zł. To jak na razie jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła o 23,4 proc. w porównaniu do wyników sprzed pandemii, czyli w 2019 roku. – Wydatki konsumentów na produkty i usługi luksusowe okazały się wyższe niż przed pandemią, ale przyczynił się do tego wyłącznie jeden, największy segment – samochody premium i luksusowe – podaje KPMG.

Pozostało 82% artykułu
Za ile jeździć
Pierwsze miasto w USA zaczyna pobierać opłatą za wjazd samochodem. Tanio nie jest
Za ile jeździć
Takich rabatów Toyota jeszcze nie miała. Gigantyczny upust plus bony na paliwo
Materiał Promocyjny
Zaawansowane rozwiązania Shell API – jak ułatwiają zarządzanie kartami paliwowymi?
Za ile jeździć
Auta serwisowanie w ASO droższe o minimum 10 proc. na rynku wtórnym
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Za ile jeździć
Nowe opłaty dla ciężarówek mogą zrujnować biznes w Polsce. Niemcy już je mają