Zgodnie z raportem KPMG, łączna wartość dóbr luksusowych w Polsce wyniosła około 30 miliardów złotych. Największy segment, czyli samochody premium i luksusowe, osiągnął wzrost wartości o 25,3 proc. do 20,5 mld zł. To jak na razie jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła o 23,4 proc. w porównaniu do wyników sprzed pandemii, czyli w 2019 roku. – Wydatki konsumentów na produkty i usługi luksusowe okazały się wyższe niż przed pandemią, ale przyczynił się do tego wyłącznie jeden, największy segment – samochody premium i luksusowe – podaje KPMG.
Mercedes-AMG GT63 S E-Performance 4-Door
W 2021 roku, w Polsce liczba aut z segmentu premium zwiększyła się o 19 proc. w stosunku rok do roku i wyniosła 91,1 tysiąca sztuk. Za 68 proc. sprzedanych aut odpowiadają trzy marki: BMW (24 tys. rejestracji), Mercedes (19,6 tys. rejestracji), Audi (19 tys. rejestracji). Kolejne miejsca przypadły Volvo (11 tys. egzemplarzy) i Lexusowi (6,2 tys. egzemplarzy). Warto też zauważyć dwie marki, które w porównaniu do 2020 roku uzyskały znaczne wzrosty. Mowa o Cuprze z 27-krotnym wzrostem oraz Tesli z 6-krotnym wzrostem. Ponadto należy podkreślić, że liczba rejestracji samochodów luksusowych wzrosła o 29 proc. w stosunku rok do roku, do 267 egzemplarzy.
Czytaj więcej
Ceny samochodów szybują w górę. W rok auta zdrożały o średnio 24 proc. uwzględniając nie tylko wzrost cen katalogowych, ale też brak rabatów, podwyżki stóp procentowych czy wzrost kosztów ubezpieczenia.
Sektor aut luksusowych stanowi 0,3 proc. rynku wolumenowego oraz 1,2 proc. wartości segmentu samochodów premium i luksusowych łącznie. Drugi rok z rzędu najwyższą sprzedaż wykazało Maserati ze wzrostem sprzedaży o 26,6 proc. r/r do 73 egzemplarzy. Kolejne miejsca zajęli producenci marek: Bentley (65 sztuk), Ferrari (45 sztuk) oraz Lamborghini (42 sztuki). Najniższą sprzedaż wykazały marki: Aston Martin (5 sztuk) i Cadillac (2 sztuki) – podano w raporcie.