Motoryzacyjne marki premium - jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła

Samochody premium i luksusowe uznawane są za jedne z odporniejszych na Covid-19 – wynika z raportu KPMG. W 2021 roku wzrost wartości tego sektora wyniósł 25,3 proc. To jedyna klasa, która przekroczyła wyniki uzyskiwane przed wybuchem pandemii.

Publikacja: 02.07.2022 07:44

Motoryzacyjne marki premium - jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła

Foto: mat. prasowe

Zgodnie z raportem KPMG, łączna wartość dóbr luksusowych w Polsce wyniosła około 30 miliardów złotych. Największy segment, czyli samochody premium i luksusowe, osiągnął wzrost wartości o 25,3 proc. do 20,5 mld zł. To jak na razie jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła o 23,4 proc. w porównaniu do wyników sprzed pandemii, czyli w 2019 roku. – Wydatki konsumentów na produkty i usługi luksusowe okazały się wyższe niż przed pandemią, ale przyczynił się do tego wyłącznie jeden, największy segment – samochody premium i luksusowe – podaje KPMG.

Mercedes-AMG GT63 S E-Performance 4-Door

Mercedes-AMG GT63 S E-Performance 4-Door

mat. prasowe

W 2021 roku, w Polsce liczba aut z segmentu premium zwiększyła się o 19 proc. w stosunku rok do roku i wyniosła 91,1 tysiąca sztuk. Za 68 proc. sprzedanych aut odpowiadają trzy marki: BMW (24 tys. rejestracji), Mercedes (19,6 tys. rejestracji), Audi (19 tys. rejestracji). Kolejne miejsca przypadły Volvo (11 tys. egzemplarzy) i Lexusowi (6,2 tys. egzemplarzy). Warto też zauważyć dwie marki, które w porównaniu do 2020 roku uzyskały znaczne wzrosty. Mowa o Cuprze z 27-krotnym wzrostem oraz Tesli z 6-krotnym wzrostem. Ponadto należy podkreślić, że liczba rejestracji samochodów luksusowych wzrosła o 29 proc. w stosunku rok do roku, do 267 egzemplarzy.

Czytaj więcej

Auta zdrożały o 24 proc. Ceny samochodów rosną szybciej niż inflacja

Sektor aut luksusowych stanowi 0,3 proc. rynku wolumenowego oraz 1,2 proc. wartości segmentu samochodów premium i luksusowych łącznie. Drugi rok z rzędu najwyższą sprzedaż wykazało Maserati ze wzrostem sprzedaży o 26,6 proc. r/r do 73 egzemplarzy. Kolejne miejsca zajęli producenci marek: Bentley (65 sztuk), Ferrari (45 sztuk) oraz Lamborghini (42 sztuki). Najniższą sprzedaż wykazały marki: Aston Martin (5 sztuk) i Cadillac (2 sztuki) – podano w raporcie.

Audi RS e-tron GT

Audi RS e-tron GT

mat. prasowe

W Polsce przybywa osób zamożnych, którzy zarabiają powyżej 20 tysięcy zł miesięcznie. Ich liczba zwiększyła się do 284 tysięcy osób (+7 proc.), a łączne dochody w grupie wzrosły o 15,1 proc. do 201 mld r/r. Liczba osób bogatych, których przeciętne zarobki przekraczają 50 tys. zł miesięcznie, wzrosła do 77,1 tys. (+11,6 proc.). W całym 2020 łączny dochód tej grupy był o 20 proc. większy niż w 2019 roku i osiągnął wynik 124 mld zł.W raporcie KPMG podkreślono również, że dobra luksusowe kierowane są do osób o dochodach rocznych przekraczających 1 mln zł brutto. W 2020 roku w porównaniu do roku poprzedniego liczba osób w grupie wzrosła o 10,3 proc., średnie miesięczne zarobki wyniosły 216 tys. miesięcznie.

Czytaj więcej

Ulubione auto kobiety - szary hatchback z silnikiem benzynowym

Zgodnie z raportem KPMG, łączna wartość dóbr luksusowych w Polsce wyniosła około 30 miliardów złotych. Największy segment, czyli samochody premium i luksusowe, osiągnął wzrost wartości o 25,3 proc. do 20,5 mld zł. To jak na razie jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła o 23,4 proc. w porównaniu do wyników sprzed pandemii, czyli w 2019 roku. – Wydatki konsumentów na produkty i usługi luksusowe okazały się wyższe niż przed pandemią, ale przyczynił się do tego wyłącznie jeden, największy segment – samochody premium i luksusowe – podaje KPMG.

Pozostało 82% artykułu
Za ile jeździć
Takich rabatów Toyota jeszcze nie miała. Gigantyczny upust plus bony na paliwo
Materiał Promocyjny
Zaawansowane rozwiązania Shell API – jak ułatwiają zarządzanie kartami paliwowymi?
Za ile jeździć
Auta serwisowanie w ASO droższe o minimum 10 proc. na rynku wtórnym
Za ile jeździć
Nowe opłaty dla ciężarówek mogą zrujnować biznes w Polsce. Niemcy już je mają
Za ile jeździć
Koszty części zamiennych szybują w górę. Cena tylnych świateł wzrosła o 100 proc.