Zgodnie z raportem KPMG, łączna wartość dóbr luksusowych w Polsce wyniosła około 30 miliardów złotych. Największy segment, czyli samochody premium i luksusowe, osiągnął wzrost wartości o 25,3 proc. do 20,5 mld zł. To jak na razie jedyny segment, którego wartość sprzedaży wzrosła o 23,4 proc. w porównaniu do wyników sprzed pandemii, czyli w 2019 roku. – Wydatki konsumentów na produkty i usługi luksusowe okazały się wyższe niż przed pandemią, ale przyczynił się do tego wyłącznie jeden, największy segment – samochody premium i luksusowe – podaje KPMG.
Mercedes-AMG GT63 S E-Performance 4-Door
W 2021 roku, w Polsce liczba aut z segmentu premium zwiększyła się o 19 proc. w stosunku rok do roku i wyniosła 91,1 tysiąca sztuk. Za 68 proc. sprzedanych aut odpowiadają trzy marki: BMW (24 tys. rejestracji), Mercedes (19,6 tys. rejestracji), Audi (19 tys. rejestracji). Kolejne miejsca przypadły Volvo (11 tys. egzemplarzy) i Lexusowi (6,2 tys. egzemplarzy). Warto też zauważyć dwie marki, które w porównaniu do 2020 roku uzyskały znaczne wzrosty. Mowa o Cuprze z 27-krotnym wzrostem oraz Tesli z 6-krotnym wzrostem. Ponadto należy podkreślić, że liczba rejestracji samochodów luksusowych wzrosła o 29 proc. w stosunku rok do roku, do 267 egzemplarzy.
Czytaj więcej
Ceny samochodów szybują w górę. W rok auta zdrożały o średnio 24 proc. uwzględniając nie tylko wz...
Sektor aut luksusowych stanowi 0,3 proc. rynku wolumenowego oraz 1,2 proc. wartości segmentu samochodów premium i luksusowych łącznie. Drugi rok z rzędu najwyższą sprzedaż wykazało Maserati ze wzrostem sprzedaży o 26,6 proc. r/r do 73 egzemplarzy. Kolejne miejsca zajęli producenci marek: Bentley (65 sztuk), Ferrari (45 sztuk) oraz Lamborghini (42 sztuki). Najniższą sprzedaż wykazały marki: Aston Martin (5 sztuk) i Cadillac (2 sztuki) – podano w raporcie.