Volkswagen stawia na emocje w pozycjonowaniu marki, nadając swojej globalnej strategii elektryfikacji dodatkowy impuls. Wraz z nowym serialem połączonym z sagą Gwiezdnych Wojen pod nazwą "Obi-Wan Kenobi", który będzie pokazywany na antenie Disney+ od 27 maja 2022 roku rusza kampania modelu ID Buzz, ze specjalnym spotem stworzonym we współpracy z Lucasfilm oraz Industrial Light & Magic. Volkswagen ID Buzz występuje u boku znanych postaci z Gwiezdnych Wojen i gwiazdy filmowej Ewana McGregora. McGregor będzie również ambasadorem marki Volkswagen.
Czytaj więcej
Elektryczne pick-upy mają stać się jednym z filarów przyszłości amerykańskiej motoryzacji. Volkswagen chce mieć w tym swój udział i w tym celu zakłada odrębną markę.
- Dzięki tej współpracy nie tylko łączymy dwie silne światowe marki, ale także pokolenia fanów, którzy dorastali wraz ze swoimi ikonami. Chcemy w ten sposób dotrzeć do zupełnie nowych grup docelowych w zakresie e-mobilności, innowacji i cyfryzacji - powiedział Klaus Zellmer, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Sprzedaży, Marketingu i After Sales.
Współpraca rozpoczyna się od specjalnie wyprodukowanego spotu, który powstał we współpracy z Lucasfilm i Industrial Light & Magic. Wykorzystano wirtualną scenografię ILM StageCraft na Infinity Stage. Kampania zostanie uruchomiona jednocześnie na kilku rynkach międzynarodowych, w tym również w Polsce i będzie wyświetlana w telewizji, mediach społecznościowych oraz jako reklama billboardowa. - Jestem miłośnikiem Volkswagena od czasu, gdy w wieku 16 lat po raz pierwszy pojechałem swoim własnym VW. Od tamtej pory kolekcjonuję samochody - komentuje McGregor.