To pierwszy benzynowy SUV coupe Volkswagena na europejskim rynku, ale nie liczcie na to, że coś was w nim zaskoczy. Bo nie licząc jego wyglądu to na wskroś poprawny i zupełnie typowy przedstawiciel tej klasy. Taigo pochodzi z Brazylii, na tamtejszym rynku nosi nazwę Nivus i jest w ofercie od ponad roku. Jego stylistyka opracowana została przez dwóch Brazylijczyków – bliźniaków Marca i José Carlosa Pavone. Model z niewielkimi zmianami (gama silników, inne wyposażenie) trafił teraz na rynek europejski i ma przyciągnąć nowych klientów, bo póki co nie ma bezpośrednich rywali - czyli innych SUV-ów Coupe. Jednak niemal na pewno odwiedzając salon Volkswagena zainteresują się nim klienci chcący kupić Polo czy T-Crossa. Obserwując zainteresowanie SUV-ami Coupe, w dowolnej klasie, na brak chętnych Taigo nie będzie narzekać.
Volkswagen Taigo
Volkswagen Taigo bazuje na modułowej platformie Grupy Volkswagena i jest po Polo i T-Crossie trzecim modelem tej marki, który jest na niej zbudowany. Ale na platformie MQB-A0 oparte są również takie modele jak Audi A1, Seat Arona, Seat Ibiza czy Skoda Scala. Mimo brazylijskich korzeni ten SUV coupe jest budowany w europejskiej fabryce w Pampeunie w Hiszpanii, równolegle z Volkswagen T-Cross. Wygląda dobrze. Karoseria ma swoje własne, charakterystyczne linie i mimo że prezentuje się jak typowy Volkswagen, to nie kopiuje żadnego innego modelu z Wolfsburga. Łączna długość nadwozia wynosi 4,27 m, co oznacza, że Taigo góruje nie tylko nad T-Crossem (4,11 m długości), ale także nad modelem T-Rock (4,23 m). Jednak przy wysokości 1,52 m jest od nich znacznie niższy. Kto chce bardziej "na sportowo" może wybrać pakiet R-Line, który nadaje bardziej zadziorny wygląd, ale i zmienia niektóre elementy we wnętrzu jak np. bardziej wyprofilowane przednie fotele.
Czytaj więcej
Volkswagen zaprzestanie do końca tej dekady produkcji wielu modeli spalinowych. Chce sprzedawać ich mniej i skupi się na produkowaniu bardziej zyskownych aut segmentu premium — powiedział dziennikowi „Financial Times” Arno Antlitz, wiceprezes VW ds. finansowych.
Volkswagen Taigo