Motoryzacyjne nowości 2022. Nie tylko elektryki

Rok 2022 to w branży samochodowej głównie e-mobilność, ale w najbliższych 12 miesiącach premierę będą świętować też auta z napędem konwencjonalnym.

Publikacja: 29.12.2021 12:24

Opel Astra

Opel Astra

Foto: mat. prasowe

Szykuje się ponad 120 nowości w roku 2022. BMW zapowiada 15 nowych modeli, a Mercedes – 12. Za to Land Rover i Mitsubishi mają pokazać tylko po jednym nowym modelu. Dominować będą modele z napędem elektrycznym i hybrydowym. To około 50 nowych modeli aut. Boom na SUV-y nie będzie miał końca również w 2022 r. Pojawi się około 50 nowych modeli SUV-ów. Pewne jest, że elektryfikacja nie ominie też tego segmentu.

Czytaj więcej

Mercedes-AMG SL: Poprawić, ale nic nie popsuć
Zmodernizowane Audi A8

Zmodernizowane Audi A8

mat. prasowe

Na początek sprawdźmy, co najciekawszego będzie się działo na największym europejskim rynku motoryzacyjnym - w Niemczech. Rok samochodowy w Ingolstadt rozpocznie się w lutym wraz z modernizacją Audi A8. Chwilę później wprowadzone zostaną poprawione modele e-Tron. W drugiej połowie roku czekają nas jeszcze nowe wersje Audi A3, a pod koniec roku pojawi się Audi Q6 e-Tron – elektryczny SUV. BMW szykuje się do liftingu serii 8. Latem pojawi się poprawiona nowa seria 2 Active Tourer oraz BMW iX M60. Jednak najważniejsze wydarzenie roku z punktu widzenia bawarskiej marki to nowe BMW serii 7 i jego elektryczna wersja i7 oraz nowa generacja X1. Na 50-lecie M GmbH pojawi się 400-konne M2 Coupé i M4 CSL, a M3 po raz pierwszy będzie dostępne w wersji kombi,

Czytaj więcej

Modernizacja Audi A8. Więcej kolorów i Horch dla Chin

Mercedes już pokazał nowego SL-a budowanego przez AMG, ale to model, który zadebiutuje dopiero w marcu. Za to supersportowy i bardzo opóźniony projekt AMG One pojawi się pewnie też w 2022 r. W okolicach maja należy spodziewać się elektrycznej Klasy E jako Mercedesa EQE. Pod koniec 2022 r. pojawi się nowy luksusowy SUV z napędem elektrycznym i EQT – elektryczny van. Zbliżający się rok zamykać będą zmodernizowana Klasa A i B, a także elektryczny SUV Smarta, który powstaje we współpracy z Geely w Chinach. Jednak najważniejszą nowością z gwiazdą na masce będzie następca światowego hitu – modelu GLC.

Mercedes AMG SL

Mercedes AMG SL

mat. prasowe

Porsche w lutym wprowadza dwa nowe modele Taycana – GTS i Sport Turismo GTS. Wiosnę przywitamy nowym Porsche 718 Cayman w wersji GT4 RS, a lato – 911 Sport Classic. W listopadzie 2022 można się spodziewać modelu 911 GT3 RS. Szykuje się spokojniejszy rok w Volkswagenie z sześcioma premierami nowych pojazdów. Wśród nich VW Taigo i Amarok, opracowany wspólnie z Fordem. Jednak najważniejszym wydarzeniem będzie bezsprzecznie Volkswagen ID.Buzz z napędem w pełni elektrycznym. Dla Opla rok przebiegnie pod znakiem nowej Astry. To najważniejszy i bardzo kluczowy model dla tej marki.

Opel Astra

Opel Astra

mat. prasowe

To będzie też rok elektrycznych SUV-ów. Od wspomnianego Audi Q6 e-tron, zbudowanego na nowej elektrycznej platformie klasy luksusowej (PPE) poprzez kompaktowego SUV-a Forda, który wykorzystuje technologię Volkswagena ID.3. Nissan wprowadzi zaległy model Ariya. To nie koniec. W drugiej połowie roku pojawią się e-crossovery od Toyoty i Subaru. Model bZ4X będzie pierwszym elektrycznym samochodem Toyoty. Skoda planuje wersję coupé Enyaqa, Kia drugą generację Niro, no i jeszcze szykują się modernizacje dla Tesli Model Y i Model X.

Toyota bZ4X

Toyota bZ4X

mat. prasowe

Kto chce elektryka, ale niekoniecznie SUV-a, też może liczyć na kilka premier. Wiosną Renault wprowadzi elektryczne Megane E-Tech, a latem e-Kangoo. Ford będzie miał Transita na prąd, a Hyundai Ioniqa 6. W Europie pojawi się też kilka zupełnie nowych marek i wszystkie mają coś wspólnego z elektromobilnością. I tak na podbój Starego Kontynentu wybiera się firma Vinfast z Wietnamu, Nio z Chin, które ma w swojej ofercie e-limuzynę o zasięgu ponad 1000 kilometrów, a z USA Lucid szykuje się do skoku przez Atlantyk. Ważną premierą będzie Alfa Romeo Tonale, nowy mały SUV. W podobny klimat idzie Maserati ze swoim modelem Grecale, który jest o numer mniejszy od Levante . Opel obiecuje zmianę pokoleniową w Grandlandzie, Mazda przedstawi na nowy okręt flagowy – model CX-60. Mitsubishi powróci z następną generacją Outlandera. W blokach startowych znajduje się nowe Volvo XC90, a w wybranych europejskich krajach pojawi Jeep Grand Cherokee i Cadillac Escalade. Przyszły rok będzie też odrodzeniem się Lotusa. Pojawi się także Aston Martin Valkyrie czy McLaren Artura. 2022 zapowiada się w branży motoryzacyjnej bardzo ciekawie.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech

mat. prasowe

Szykuje się ponad 120 nowości w roku 2022. BMW zapowiada 15 nowych modeli, a Mercedes – 12. Za to Land Rover i Mitsubishi mają pokazać tylko po jednym nowym modelu. Dominować będą modele z napędem elektrycznym i hybrydowym. To około 50 nowych modeli aut. Boom na SUV-y nie będzie miał końca również w 2022 r. Pojawi się około 50 nowych modeli SUV-ów. Pewne jest, że elektryfikacja nie ominie też tego segmentu.

Pozostało 91% artykułu
Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych