Szykuje się ponad 120 nowości w roku 2022. BMW zapowiada 15 nowych modeli, a Mercedes – 12. Za to Land Rover i Mitsubishi mają pokazać tylko po jednym nowym modelu. Dominować będą modele z napędem elektrycznym i hybrydowym. To około 50 nowych modeli aut. Boom na SUV-y nie będzie miał końca również w 2022 r. Pojawi się około 50 nowych modeli SUV-ów. Pewne jest, że elektryfikacja nie ominie też tego segmentu.

Czytaj więcej

Mercedes-AMG SL: Poprawić, ale nic nie popsuć
Zmodernizowane Audi A8

Zmodernizowane Audi A8

mat. prasowe

Na początek sprawdźmy, co najciekawszego będzie się działo na największym europejskim rynku motoryzacyjnym - w Niemczech. Rok samochodowy w Ingolstadt rozpocznie się w lutym wraz z modernizacją Audi A8. Chwilę później wprowadzone zostaną poprawione modele e-Tron. W drugiej połowie roku czekają nas jeszcze nowe wersje Audi A3, a pod koniec roku pojawi się Audi Q6 e-Tron – elektryczny SUV. BMW szykuje się do liftingu serii 8. Latem pojawi się poprawiona nowa seria 2 Active Tourer oraz BMW iX M60. Jednak najważniejsze wydarzenie roku z punktu widzenia bawarskiej marki to nowe BMW serii 7 i jego elektryczna wersja i7 oraz nowa generacja X1. Na 50-lecie M GmbH pojawi się 400-konne M2 Coupé i M4 CSL, a M3 po raz pierwszy będzie dostępne w wersji kombi,

Czytaj więcej

Modernizacja Audi A8. Więcej kolorów i Horch dla Chin

Mercedes już pokazał nowego SL-a budowanego przez AMG, ale to model, który zadebiutuje dopiero w marcu. Za to supersportowy i bardzo opóźniony projekt AMG One pojawi się pewnie też w 2022 r. W okolicach maja należy spodziewać się elektrycznej Klasy E jako Mercedesa EQE. Pod koniec 2022 r. pojawi się nowy luksusowy SUV z napędem elektrycznym i EQT – elektryczny van. Zbliżający się rok zamykać będą zmodernizowana Klasa A i B, a także elektryczny SUV Smarta, który powstaje we współpracy z Geely w Chinach. Jednak najważniejszą nowością z gwiazdą na masce będzie następca światowego hitu – modelu GLC.

Mercedes AMG SL

Mercedes AMG SL

mat. prasowe

Porsche w lutym wprowadza dwa nowe modele Taycana – GTS i Sport Turismo GTS. Wiosnę przywitamy nowym Porsche 718 Cayman w wersji GT4 RS, a lato – 911 Sport Classic. W listopadzie 2022 można się spodziewać modelu 911 GT3 RS. Szykuje się spokojniejszy rok w Volkswagenie z sześcioma premierami nowych pojazdów. Wśród nich VW Taigo i Amarok, opracowany wspólnie z Fordem. Jednak najważniejszym wydarzeniem będzie bezsprzecznie Volkswagen ID.Buzz z napędem w pełni elektrycznym. Dla Opla rok przebiegnie pod znakiem nowej Astry. To najważniejszy i bardzo kluczowy model dla tej marki.

Opel Astra

Opel Astra

mat. prasowe

Autopromocja
Wyjątkowa okazja

Roczny dostęp do treści rp.pl za pół ceny

KUP TERAZ

To będzie też rok elektrycznych SUV-ów. Od wspomnianego Audi Q6 e-tron, zbudowanego na nowej elektrycznej platformie klasy luksusowej (PPE) poprzez kompaktowego SUV-a Forda, który wykorzystuje technologię Volkswagena ID.3. Nissan wprowadzi zaległy model Ariya. To nie koniec. W drugiej połowie roku pojawią się e-crossovery od Toyoty i Subaru. Model bZ4X będzie pierwszym elektrycznym samochodem Toyoty. Skoda planuje wersję coupé Enyaqa, Kia drugą generację Niro, no i jeszcze szykują się modernizacje dla Tesli Model Y i Model X.

Toyota bZ4X

Toyota bZ4X

mat. prasowe

Kto chce elektryka, ale niekoniecznie SUV-a, też może liczyć na kilka premier. Wiosną Renault wprowadzi elektryczne Megane E-Tech, a latem e-Kangoo. Ford będzie miał Transita na prąd, a Hyundai Ioniqa 6. W Europie pojawi się też kilka zupełnie nowych marek i wszystkie mają coś wspólnego z elektromobilnością. I tak na podbój Starego Kontynentu wybiera się firma Vinfast z Wietnamu, Nio z Chin, które ma w swojej ofercie e-limuzynę o zasięgu ponad 1000 kilometrów, a z USA Lucid szykuje się do skoku przez Atlantyk. Ważną premierą będzie Alfa Romeo Tonale, nowy mały SUV. W podobny klimat idzie Maserati ze swoim modelem Grecale, który jest o numer mniejszy od Levante . Opel obiecuje zmianę pokoleniową w Grandlandzie, Mazda przedstawi na nowy okręt flagowy – model CX-60. Mitsubishi powróci z następną generacją Outlandera. W blokach startowych znajduje się nowe Volvo XC90, a w wybranych europejskich krajach pojawi Jeep Grand Cherokee i Cadillac Escalade. Przyszły rok będzie też odrodzeniem się Lotusa. Pojawi się także Aston Martin Valkyrie czy McLaren Artura. 2022 zapowiada się w branży motoryzacyjnej bardzo ciekawie.

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech

mat. prasowe