Liczba rejestracji nowych samochodów w Unii Europejskiej w październiku ponownie spadła. Po spadku w miesiącach letnich, w październiku zarejestrowano 665 001 samochodów, aż o 30,3 procent mniej niż rok wcześniej, ogłosiło w Brukseli stowarzyszenie europejskich producentów Acea. To coraz większy długotrwały problem półprzewodników sprawia, że z miesiąca na miesiąc firmy są w stanie wyprodukować coraz mniejszą ilość samochodów. Licząc pierwsze dziesięć miesięcy 2021 roku sprzedaż 8,2 mln aut była o 2,2 proc. wyższa niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Czytaj więcej
Większego Forda nie kupisz. Przynajmniej nie w Europie. Explorer ma nie tylko ogromne wymiary, ale też potężny i nowoczesny układ napędowy.
Na niektórych z największych rynkach spadek sprzedaży aut był jeszcze bardziej wyraźny niż średnia EU. We Włoszech liczba nowych rejestracji spadła w październiku o 35,7 proc., w Niemczech o 34,9 proc., a we Francji o 30,7 proc. W Hiszpanii zarejestrowano o 20,5 proc. mniej samochodów niż rok wcześniej. Wśród producentów najbardziej dotknięta jest grupa VW. W październiku sprzedaż całego koncernu na terenie Unii spadła o 44 procent. Daimler zanotował 34 procentowy spadek, podobnie jak BMW (prawie 23 proc.).