Aktualizacja: 22.11.2024 01:02 Publikacja: 12.09.2021 09:03
Foto: Santander Bank Polska
Pomógł w tym prawie 30 proc. skok rejestracji w USA i prawie 25 proc. wzrost w Państwie Środka. Gorzej wypadła Europa, która mimo wzrostu liczby rejestracji aut osobowych o 27 proc. r/r, wciąż była o 23 proc. poniżej rezultatu uzyskanego w I połowie 2019 roku. – Główną przyczyną słabszej niż zakładano sprzedaży w Europie nie jest niski popyt, tylko braki komponentów. Według danych Eurostatu chęć konsumentów do zakupu nowego auta w ciągu najbliższych 12 miesięcy wróciła do poziomów notowanych w 2019 roku, a już od końca ubiegłego roku dealerzy przewidywali coraz większe zamówienia. Optymistyczni są też przedstawiciele niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, którzy w ankietach wskazywali na poprawiającą się od początku 2021 roku sytuację biznesową, na skutek przede wszystkim wysokiego popytu – mówi Radosław Pelc, analityk sektorowy w Santander Bank Polska.
Brytyjska kultowa marka Jaguar zdecydowała zrobić sobie przerwę w sprzedaży aut i czeka na nowy model. Żeby cokolwiek się działo Jaguar właśnie zdecydował się na zmianę swojego logotypu. Od 2013 roku jej właścicielem jest indyjski koncern Tata Motors.
Elon Musk zarabia miliardy dzięki rosnącym akcjom Tesli. Na horyzoncie widać także stanowisko doradcze w nowej administracji Trumpa. Coraz bardziej wartościowa staje się także Tesla.
Po tym jak założyciel firmy Streetscooter sprzedał prawa do elektrycznego samochodu dostawczego niemieckiej poczcie miał nastąpić wielki powrót tej niemieckiej marki. Tak się jednak nie stało, a teraz następuje kolejny nieoczekiwany zwrot akcji. W obliczu bankructwa produkcja ma zostać przeniesiona do Tajlandii.
Zima w Polsce zagościła na dobre. Nie chodzi jednak o pogodę, ale o zimę na stacjach paliw. W całym kraju dostępny są już nowe zimowe paliwa - diesel, benzyna i gaz LPG o zmienionym składzie.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Jose Munoz, Amerykanin hiszpańskiego pochodzenia został dyrektorem generalnym Hyundai Motor.Co. Jest pierwszym cudzoziemcem zajmującym tak wysokie stanowisko nie tylko w samym Hyundaiu, ale i w koreańskiej korporacji.
1,4-miliardowy komunistyczny Goliat łypie łakomie na 23-milionowego Dawida, którego demokracja kole go w oczy. Oddziela ich 130 km morza i osiem dekad historii. Od wydarzeń w Cieśninie Tajwańskiej zależy pokój w regionie. I los światowej gospodarki.
Polacy wystawiają na sprzedaż samochody średnio młodsze i lepiej wyposażone - w stosunku do stycznia o 5 proc. zwiększył się udział pojazdów mniej niż pięcioletnich, a ubyło ofert z autami starszymi. No i przybywa rejestracji nowych aut.
Fundacja rodzinna, która kupi auto dla członków swojego zarządu musi odprowadzić 15 proc. CIT. I nie ma różnicy czy chodzi o jego oddanie do wyłącznego czy niewyłącznego korzystania.
Przenoszenie produkcji półprzewodników do Europy i USA niesie wiele wyzwań, zwłaszcza w kontekście cyberbezpieczeństwa. Dotychczasowa koncentracja produkcji czipów w jednym regionie pozwalała na ścisłą kontrolę nad łańcuchem dostaw.
Sprzedaż aut na prąd w maju 2024 roku spadła o 31 proc. w porównaniu do tego samego miesiąca zeszłego roku. Oznacza to, że brak dopłat, a co za tym idzie coraz większa niechęć do zakupu samochodów elektrycznych pogłębia się.
Volvo i Mercedes z najwyższymi wzrostami, Kia z najgłębszym spadkiem – tak najkrócej można podsumować ranking najpopularniejszych 15 marek samochodów osobowych w 2024 r. Rynek cały czas rośnie. W ubiegłym miesiącu zarejestrowano prawie 43,4 tys. nowych aut, co w porównaniu z tym samym miesiącem sprzed roku jest wynikiem lepszym o jedną czwartą, choć słabszym niż w tegorocznym marcu.
Choć tempo wzrostu sprzedaży nowych aut słabnie – w pierwszym kwartale 2024 r. rynek co prawda urósł o blisko 12 proc. r/r, ale po pierwszych dwóch miesiącach dynamika sięgała 20 proc. – według danych GUS samochody okazują się najbardziej pożądanym produktem w sprzedaży detalicznej.
Słabnie wzrost sprzedaży nowych samochodów, za to bardzo mocno rośnie rynek wtórny. Jednak zarówno na pierwszym jak i na drugim klienci mogą być zadowoleni. Dostępność aut znacznie się poprawiła, ceny wyraźnie wyhamowały, a spadek stóp procentowych zmniejszył koszty finansowania zakupu leasingiem czy kredytem.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas