Nowy model Lancii ma pojawić się w 2024 roku

Lancia ma obecnie w swoim portfolio tylko jeden model. Ypsilon sprzedawany jest wyłącznie we Włoszech. Jest jednak szansa to, że Lancia ze 115 letnią historią powróci w wielkim stylu.

Publikacja: 06.08.2021 10:52

Nowy model Lancii ma pojawić się w 2024 roku

Foto: moto.rp.pl

Lancia Ypsilon od lat jest bestsellerem we Włoszech. I to mimo, że trzecia generacja tego auta jest na rynku od 2011 roku, czyli od dziesięciu lat i bazuje na platformie Fiata Mini z 2003 roku. Włosi po prostu kochają Ypsilona. Według doniesień medialnych Stellantis ma wielkie plany związane z Lancią. W latach 2024-2027 mają się pojawić się trzy nowe modele. Za projekty odpowiada Jean-Pierre Ploue nowy szef stylistyczny w koncernie odpowiedzialny m.in. za nowe projekty Alfy Romeo.

CZYTAJ TAKŻE: Stellantis chce rozwijać napęd wodorowy

""

Lancia Ypsilon Hybrid.

moto.rp.pl

W 2024 roku powinien pojawić się następca Lancii Ypsilon oparty na platformie, na której bazują już takie modele jak Peugeot 208, Opel Mokka czy DS3 Crossback. Tym samym mała Lancia byłaby pierwszym całkowicie elektrycznym modelem marki. Od stycznia 2023 pojawi się również crossover Alfa Brennero, a w lipcu 2023 następca Fiata 500X. W związku z tym następca Ypsilon będzie również oferowany jako crossover – z napędem elektrycznym i konwencjonalnym. Prawdopodobne jest użycie nazwy Musa, która już była w użyciu w latach 2004-2012 jako minivan.

""

Lancia Musa z 2008 roku.

moto.rp.pl

Drugi model Lancii może pojawić się w pierwszym kwartale 2026 roku. Będzie to również crossover z napędem wyłącznie elektrycznym, ale tym razem w klasie kompaktowej. W 2027 roku jest szansa na trzeci model – kompaktowy hatchback, który mógłby być nazwany Delta zbudowany na wspólnej platformie z DS4, Opelem Astrą i Peugeotem 308. Początkowo mówiono, że Delta będzie dostęny wyłącznie jako hybryda plug-in, z silnikami o mocy od 180 do 225 KM, oraz jako wersja z napędem na wszystkie koła z mocą od 300 do 360 KM. Topowa wersja byłaby wtedy zarezerwowana dla Lacii Delty HF. Jednak projekt nie otrzymał jeszcze zielonego światła, Stellantis zaktualizował swoją koncepcję dla Lancii. Od 2024 r. wszystkie modele Lancii będą zelektryfikowane, a od 2026 r. na rynku będą dostępne tylko w pełni elektryczne Lancie. Jeśli Delta się pojawi będzie samochodem w pełni elektrycznym.

""

Tak wyglądała Lancia Delta Integrale w 1992 roku.

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Lancia żyje i ma się dobrze. Ypsilon otrzymał napęd hybrydowy

Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis, poważnie myśli o przyszłości takich marek jak Lancia, Alfa Romeo i DS. W ciągu nastęnych dziesięciu lat chce utwożyć w grupie własny segment premium i udowodnić, że te koncepcje są trwałe w perspektywie długoterminowej.

Lancia Ypsilon od lat jest bestsellerem we Włoszech. I to mimo, że trzecia generacja tego auta jest na rynku od 2011 roku, czyli od dziesięciu lat i bazuje na platformie Fiata Mini z 2003 roku. Włosi po prostu kochają Ypsilona. Według doniesień medialnych Stellantis ma wielkie plany związane z Lancią. W latach 2024-2027 mają się pojawić się trzy nowe modele. Za projekty odpowiada Jean-Pierre Ploue nowy szef stylistyczny w koncernie odpowiedzialny m.in. za nowe projekty Alfy Romeo.

Pozostało 81% artykułu
Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?