Lancia Ypsilon od lat jest bestsellerem we Włoszech. I to mimo, że trzecia generacja tego auta jest na rynku od 2011 roku, czyli od dziesięciu lat i bazuje na platformie Fiata Mini z 2003 roku. Włosi po prostu kochają Ypsilona. Według doniesień medialnych Stellantis ma wielkie plany związane z Lancią. W latach 2024-2027 mają się pojawić się trzy nowe modele. Za projekty odpowiada Jean-Pierre Ploue nowy szef stylistyczny w koncernie odpowiedzialny m.in. za nowe projekty Alfy Romeo.
CZYTAJ TAKŻE: Stellantis chce rozwijać napęd wodorowy
Lancia Ypsilon Hybrid.
W 2024 roku powinien pojawić się następca Lancii Ypsilon oparty na platformie, na której bazują już takie modele jak Peugeot 208, Opel Mokka czy DS3 Crossback. Tym samym mała Lancia byłaby pierwszym całkowicie elektrycznym modelem marki. Od stycznia 2023 pojawi się również crossover Alfa Brennero, a w lipcu 2023 następca Fiata 500X. W związku z tym następca Ypsilon będzie również oferowany jako crossover – z napędem elektrycznym i konwencjonalnym. Prawdopodobne jest użycie nazwy Musa, która już była w użyciu w latach 2004-2012 jako minivan.
Lancia Musa z 2008 roku.