General Motors w wydanym oświadczeniu wskazuje, że użycie przez Forda Nazwy „BlueCrusie” jest naruszeniem znaku towarowego GM Super Cruise, jak również znaku towarowego Cruise. Koncern miał nadzieję, że sprawa zostanie rozwiązania polubownie. W oświadczeniu zapisał, że jednak „nie pozostało nam nic innego, jak energicznie bronić naszych marek i chronić kapitał, jaki nasze produkty i technologie wypracowały sobie przez kilka lat na rynku” – podał GM.

CZYTAJ TAKŻE: GM buduje fabrykę do produkcji baterii dla aut elektrycznych

W efekcie GM domaga się zakazania Fordowi używania nazwy „BlueCruise” i zadość uczynienia. Złożony w kalifornijskim sądzie pozew Ford nazwał jako „bezpodstawnym i niepoważnym”. We oświadczeniu napisano: „Kierowcy od dziesięcioleci rozumieją, czym jest tempomat, każdy producent samochodów go oferuje, a ‚cruise’ jest powszechnym skrótem myślowym dla tej opcji. Dlatego BlueCruise został wybrany jako nazwa dla Blue Oval’s następnej ewolucji Forda Intelligent Adaptive Cruise Control”.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Ford F-150 Lightning: Najważniejszy elektryczny pick-up na świecie

GM wykorzystanie nazwy Super Cruise, dla swojej technologii wspomagania kierowcy, ogłosił w 2012 roku, a od 2017 zaczął ją stosować. Z należąca do GM firma zajmująca się pojazdami samojezdnymi o nazwie Cruise działa od 2013 roku. Natomiast Ford swoją nazwę dla autonomicznej jazdy ogłosił w kwietniu tego roku. Producenci samochodów używają słowa „cruise” od dziesięcioleci, dla opisania systemu pozwalającego kierowcom utrzymać zadaną prędkość, bez konieczności ingerencji kierowcy – podał Reuters.