Audi realizuje swoją „e-wolucję” w kierunku mobilności elektrycznej i prezentuje kolejny elektryczny model. To, póki co koncepcyjny, czterodrzwiowy model Audi A6 e-tron.

Nowy model osadzony jest na platformie przygotowanej dla pojazdów z napędem elektrycznym PPE (ang. Premium Platform Electric). Ta zaprojektowana w całkowicie nowej architekturze technika, będzie służyć w przyszłości jako platforma technologiczna tego typu pojazdów. Seryjna produkcja samochodów osadzonych na platformie PPE – najpierw segmentu C, a później również segmentu B – rozpocznie się pod koniec roku 2022. Będą to zarówno SUV-y jak i limuzyny.

CZYTAJ TAKŻE: Audi Q4 e-tron: To będzie najtańsze elektryczne Audi

Audi A6 e-tron concept

Zelektryfikowany układ napędowy ma w przypadku Audi A6 długą tradycję. W roku 2011 pojawiła się wersja hybrydowa tego modelu, a w 2019 zadebiutowało Audi A6 TFSIe z napędem hybrydowym typu plug-in, który w trybie czysto elektrycznym może przejechać do 91 km ( wg. cyklu WLTP). Nowe Audi A6 e-tron concept zostało pokazane na Auto Shanghai 2021, osadzone jest na opracowanej pod kierownictwem Audi platformie dla samochodów z napędem elektrycznym – PPE i wyposażone będzie wyłącznie w napęd elektryczny. To zupełnie nowa koncepcja projektowa — jedyną cechą łączącą go z obecnym A6 są wymiary. Karoseria o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m, została zaprojektowana jako Sportback.

Według danych producenta w przyszłości zależnie od wybranego układu napędowego Audi A6 e-tron będzie mogło pochwalić się zasięgiem ponad 700 km (wg norm WLTP), a najmocniejsze wersje z tej rodziny będą przyspieszały od 0 do 100 km/h w niecałe cztery sekundy. W przyszłości w modelach osadzonych na platformie PPE przewidziano wersje z jednym silnikiem elektrycznym zamontowanym na osi przedniej i jednym na osi tylnej uzyskując w ten sposób napęd na cztery koła. Dwa silniki elektryczne w koncepcyjnym Audi A6 e-tron zapewniają łączną moc wyjściową 350 kW i moment obrotowy 800 Nm.

Koncepcyjną podstawą układu napędowego Audi A6 e-tron — i wszystkich modeli osadzanych w przyszłości na PPE — jest technika ładowania 800-voltowego akumulatora. Jak wcześniej w Audi e-tron GT gwarantuje to, że baterie w Audi A6 e-tron concept można na stacjach szybkiego ładowania naładować do mocy 270 kW w bardzo krótkim czasie. W 10 minut będzie można naładować akumulator w stopniu wystarczającym na przebycie ponad 300 km. 100 kWh akumulator koncepcyjnego Audi A6 e-tron można naładować od 5 do 80 procent w niecałe 25 minut.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Audi Q2: Crossover, który nigdy nie będzie jabłkiem

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Renault wycofuje się ze sprzedaży aut osobowych w Chinach

Renault S.A. wycofał się ze swojego istniejącego od 6 lat joint-venture z Dongfeng Motor ...

Rynek nowych autobusów wciąż na hamulcu

Na polskim rynku autobusów zapanowała bessa. Po spadkowych pierwszych dwóch miesiącach roku marzec nie ...

Były prezes Volkswagena Martin Winterkorn

Dieselgate: były prezes Volkswagena ma kłopoty w USA

Amerykański departament sprawiedliwości chce, by były prezes koncernu Volkswagen odpowiedział za skandal związany z ...

Renault Master dci 170 BMB: A gdybym miał wywrotkę…

Jak byłem mały, chciałem jeździć wywrotką. Oczywiście nie tylko wywrotką. Na mojej liście był ...

Nowe obostrzenia dla kierowców, ale i pieszych

W nocy w mieście tylko 50 km/h, koniec z jazdą „na zderzaku”, piesi z ...

Google pracuje nad nową aplikacją

Wykryje wypadki i wezwie automatycznie pomoc – takie funkcje ma mieć nowa aplikacja od ...