Branża wyraźnie odzywa po głębokim kryzysie wywołanym pandemią koronawirusa. Po pierwszych pięciu miesiącach 2021 r. sprzedaż w krajach Unii Europejskiej wzrosła o 29,5 proc. do ponad 4,3 mln aut. W samym maju rejestracje zbliżyły się do 892 tys. sztuk, w porównaniu do 581,2 tys. w tym samym miesiącu rok wcześniej. Lider sprzedaży na unijnym rynku – Grupa Volkswagena – poprawiła w maju ubiegłoroczną sprzedaż o prawie 72 proc. rejestrując 251 tys. aut i zwiększając rynkowy udział z 25,1 do 28,2 proc. Największy wzrost sprzedaży wśród marek koncernu odnotował Seat rejestrując o 140,5 proc. więcej samochodów niż w maju 2020 r. Prawie 74-procentowy wzrost miała Skoda, natomiast najsłabszy w tym gronie, ale w sumie całkiem niezły bo 43-procentowy odnotowało Porsche.
CZYTAJ TAKŻE: Założysz panele fotowoltaiczne – kupisz auto na prąd
Seat Leon.
O prawie połowę zwiększyło sprzedaż w maju Stellantis, o ponad 22 proc. Grupa Renault, ale obydwa koncerny zmniejszyły rynkowy udział w porównaniu z ub. rokiem. Na czwartym miejscu sprzedażowego rankingu znalazł się Hyundai, który poprawił ubiegłoroczny wynik bardzo mocno: o 79,4 proc. Za nim uplasowała się Grupa BMW z prawie 70-proc, wzrostem, a następnie Toyota i Daimler. W sumie wszyscy prezentowani przez dane ACEA producenci poprawili sprzedaż na poziomie dwucyfrowym, poza Mitsubishi, którego rejestracje spadły w maju o blisko 16 proc.
BMW serii 4