Od dzisiaj dłuższa autostrada A1

Jest dobra wiadomość dla posiadaczy samochodów jeżdżących pomiędzy Katowicami a Łodzią i Warszawą. W nadchodzących tygodniach mocno przyspieszy finalizowanie części robót na brakującym fragmencie autostrady A1 Tuszyn – Częstochowa. Powstająca w śladzie dawnej gierkówki szybka trasa, która będzie mieć po 3 pasy ruchu w obie strony, znowu się wydłuży.

Publikacja: 18.06.2021 07:58

Od dzisiaj dłuższa autostrada A1

Foto: fot. GDDKiA

Kolejny odcinek nowej betonowej jezdni zostanie włączony do ruchu w piątek (18.06). Będzie pierwszym oddanym kierowcom po zimowej przerwie. To 5 km na fragmencie trasy pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem, gdzie wcześniej po nowo ułożonej betonowej nawierzchni samochody jeździły na odcinku 7 km. Teraz gotowych jest 12 km, ale nowy kawałek nie będzie przedłużeniem poprzedniego. Pojawi się pomiędzy miejscowościami Parzniewice i Norbertów. – Taka kolejność wykonywania i przekazywania do użytku poszczególnych odcinków wynika z kwestii organizacyjnych – tłumaczy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

CZYTAJ TAKŻE: Coraz bardziej opóźniona budowa obwodnicy Warszawy

To nie wszystko: jak deklaruje wykonawca kontraktu firma Mirbud, cała wschodnia jezdnia ma być oddana do ruchu w czasie wakacji. Kolejny 4-kilometrowy odcinek w kierunku południowym, od istniejącej jezdni betonowej ma zostać oddany na początku przyszłego miesiąca. Następnym, czyli ostatnim na południe 2-kilometrowym odcinkiem do granicy kontraktu w Kamieńsku samochody pojadą przed końcem lipca. Natomiast brakujący odcinek o długości 6,7 kilometra ma zostać przekazany do użytku w połowie sierpnia. W rezultacie stara jezdnia gierkówki przejdzie do historii. Na całym łódzkim odcinku budowanej autostrady A1 kierowcy będą mieli do dyspozycji 64 kilometry nowej betonowej nawierzchni.

""

fot. GDDKiA

moto.rp.pl

Ale do jesieni pozostanie istotne ograniczenie: na całym odcinku Piotrków Trybunalski – Kamieńsk będzie obowiązywał układ ruchu 1+1, czyli w każda stronę będziemy jechać jednym pasem. Dopiero od początku października udostępniona zostanie cała jezdnia w układzie 2+2 – dwa pasy w kierunku Łodzi i dwa w stronę Częstochowy. Obecnie po nowej jezdni jeździmy na całej długości odcinka Tuszyn – Piotrków Trybunalski (odcinek A), Kamieńsk – Radomsko (C), Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego (D) oraz granica województw – Kruszyna w woj. śląskim (E). Łącznie kierowcy mają do dyspozycji ponad 60 km nowej betonowej jezdni. Przekazanie do użytku gotowych odcinków A, C i D przewidziane jest na koniec bieżącego roku. Odcinek E ma być zakończony w połowie 2022, zaś odcinek B pod koniec 2022 roku.

Tu i Teraz
Jutro blokada mostów w Warszawie. Aktywiści planują utrudnić życie kierowcom
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Tu i Teraz
Uwaga na fałszywe SMS-y z mandatami. GITD komentuje "nie reagować, to oszustwo"
Tu i Teraz
Polskie firmy budujące drogi rozpychają się w Europie
Tu i Teraz
Zmarł Paolo Pininfarina. Jego firma zaprojektowała 1300 samochodów, w tym Izerę
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Tu i Teraz
Niemcy mają problem z mostami i wiaduktami. Na remonty brakuje 10 mld euro