Od dzisiaj dłuższa autostrada A1

Jest dobra wiadomość dla posiadaczy samochodów jeżdżących pomiędzy Katowicami a Łodzią i Warszawą. W nadchodzących tygodniach mocno przyspieszy finalizowanie części robót na brakującym fragmencie autostrady A1 Tuszyn – Częstochowa. Powstająca w śladzie dawnej gierkówki szybka trasa, która będzie mieć po 3 pasy ruchu w obie strony, znowu się wydłuży.

Publikacja: 18.06.2021 07:58

Od dzisiaj dłuższa autostrada A1

Foto: fot. GDDKiA

Kolejny odcinek nowej betonowej jezdni zostanie włączony do ruchu w piątek (18.06). Będzie pierwszym oddanym kierowcom po zimowej przerwie. To 5 km na fragmencie trasy pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem, gdzie wcześniej po nowo ułożonej betonowej nawierzchni samochody jeździły na odcinku 7 km. Teraz gotowych jest 12 km, ale nowy kawałek nie będzie przedłużeniem poprzedniego. Pojawi się pomiędzy miejscowościami Parzniewice i Norbertów. – Taka kolejność wykonywania i przekazywania do użytku poszczególnych odcinków wynika z kwestii organizacyjnych – tłumaczy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

CZYTAJ TAKŻE: Coraz bardziej opóźniona budowa obwodnicy Warszawy

To nie wszystko: jak deklaruje wykonawca kontraktu firma Mirbud, cała wschodnia jezdnia ma być oddana do ruchu w czasie wakacji. Kolejny 4-kilometrowy odcinek w kierunku południowym, od istniejącej jezdni betonowej ma zostać oddany na początku przyszłego miesiąca. Następnym, czyli ostatnim na południe 2-kilometrowym odcinkiem do granicy kontraktu w Kamieńsku samochody pojadą przed końcem lipca. Natomiast brakujący odcinek o długości 6,7 kilometra ma zostać przekazany do użytku w połowie sierpnia. W rezultacie stara jezdnia gierkówki przejdzie do historii. Na całym łódzkim odcinku budowanej autostrady A1 kierowcy będą mieli do dyspozycji 64 kilometry nowej betonowej nawierzchni.

""

fot. GDDKiA

Foto: moto.rp.pl

Ale do jesieni pozostanie istotne ograniczenie: na całym odcinku Piotrków Trybunalski – Kamieńsk będzie obowiązywał układ ruchu 1+1, czyli w każda stronę będziemy jechać jednym pasem. Dopiero od początku października udostępniona zostanie cała jezdnia w układzie 2+2 – dwa pasy w kierunku Łodzi i dwa w stronę Częstochowy. Obecnie po nowej jezdni jeździmy na całej długości odcinka Tuszyn – Piotrków Trybunalski (odcinek A), Kamieńsk – Radomsko (C), Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego (D) oraz granica województw – Kruszyna w woj. śląskim (E). Łącznie kierowcy mają do dyspozycji ponad 60 km nowej betonowej jezdni. Przekazanie do użytku gotowych odcinków A, C i D przewidziane jest na koniec bieżącego roku. Odcinek E ma być zakończony w połowie 2022, zaś odcinek B pod koniec 2022 roku.

Kolejny odcinek nowej betonowej jezdni zostanie włączony do ruchu w piątek (18.06). Będzie pierwszym oddanym kierowcom po zimowej przerwie. To 5 km na fragmencie trasy pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem, gdzie wcześniej po nowo ułożonej betonowej nawierzchni samochody jeździły na odcinku 7 km. Teraz gotowych jest 12 km, ale nowy kawałek nie będzie przedłużeniem poprzedniego. Pojawi się pomiędzy miejscowościami Parzniewice i Norbertów. – Taka kolejność wykonywania i przekazywania do użytku poszczególnych odcinków wynika z kwestii organizacyjnych – tłumaczy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii